پوستماسک های زیبایی صورت

دستور ساخت 5 ماسک ضد چروک

انواع ماسک طبیعی برای داشتن پوستی شاداب

ساخت 5 ماسک ضد چروک

ماسک های مرطوب کننده : یکی از مواد رطوبت بخش ویتامین (E) است . روغن گیاهی و ویتامین ها در پوست نفوذ می کنند و افزون بر این که تازگی و شادابی و طراوت پوست را سبب می شوند ، از بروز چین و چروک جلوگیری می کنند . ویتامین Aو E مهم ترین عامل سلامت و زیبایی پوست بشمار می روند . قرن هاست که میوه ها و سبزی ها که حاوی این ویتامین ها هستند . جزو موثرترین مواد شاداب کننده ی پوست شناخته شده اند . برای داشتن پوست سالم باید رژیم غذایی نیز رعایت گردد و از درون هم این درمان ضروری است .

 

ماسک روغن زیتون جهت پوست های چروک دار

: سفیده ی تخم مرغ : ۴ عدد پودر زاج سفید : ۱۵ گرم بادام شیرین : ۸ گرم چند قطره گلاب

ابتدا سفیده ی تخم مرغ را کاملا بزنید تا پف کند . سپس گلاب را اضافه کرده و کمی حرارت ملایم دهید . سپس روغن بادام و زاج سفید را نیز افزوده به خوبی مخلوط نمایید و آن قدر به هم بزنید تا حالت خمیری شکل به خود بگیرد . حال این ماسک آماده است و به روش های ذکر شده درقبل این ماسک را به مدت ۲۰ دقیقه بروی پوست قرار دهید . در انتها ، با ولرم آبکشی کنید .

ماسک ضد چروک موم

: موم عسل : ۲ قاشق غذا خوری چند قطره آب میوه ( هویج ، توت فرنگی ، هلو ، گلابی ، نارنج ، خیار و …)

موم را در ظرفی ریخته و در روی بخارآب قرار دهید تا کمی گرم شود . سپس ، چند قطره آب میوه از میوه های ذکرشده که دردسترس هستند به موم اضافه کنید . موم را آن قدر بزنید تا به حالت خمیری روان درآید . با قلم مو لایه ای ازموم را روی پوست صورت بکشید . ۲۰ دقیقه صبر کنید ، آنگاه پوست ر اپاک کرده و با آب ولرم بشویید . این ماسک جهت از بین بردن چین و چروک پوست مفید است .

ماسک روغنی ضد چروک :

روغن زیتون : ۱ قاشق چایخوری عسل : ۱ قاشق چایخوری زرده ی تخم مرغ

: ۱ عدد درابتدا زرده ی تخم مرغ را کاملا بزنید . سپس ، عسل و روغن زیتون را کمی گرم کرده به آن اضافه نمایید . مخل.ط را کاملا بزنید تا بکدست شود . بعد تا وقتی که ماسک گرم است آن را بر روی پوست صورت قرار دهید ؛ به مدت ۲۰ دقیقه . اگرپوست شما خشک هم باشد ، ماسک را می توانید با یک پنبه ی آغشته به روغن زیتون و یا روغن کنجد پاک کنید و بعد با آب ولرم بشویید . این ماسک برای نرم کردن و طراوت بخشیدن به پوست های خشک و چروک دار مفید است .

ماسک ضد چروک ژلاتین : پودر ژله یا ژلاتین :

درون روغن زیتون و گلسیرین ریخته و آن قدر آن را هم بزنید تا یکدست شود . وقتی مخلوط آماده شد با قلم مو یک لایه ی نازک از آن را روی پوست بمالید . پس از ۲۰ دقیقه ، ماسک را آرام برداشته و پوست را شست وشو دهید . برای رفع کاهش آب پوست ، یعنی خشکی ، افتادگی ، کدرشدن رنگ چهره و پیدایش چروک های ریز از این ماسک استفاده کنید .

ماسک ضد چروک برای پوست های خشک :

سیب تازه : ۱ عدد روغن زیتون : ۱ قاشق غذا خوری

سیب تازه را خوب شسته و رنده کنید تا به صورت پوره درآید . آنگاه یک قاشق غذاخوری روغن زیتون خالص را به آن اضافه کنید و خوب مخلوط کنید . سپس ، پوره آماده شده را روی پوست صورت و گردن قرار دهید و به مدت ۲۰ دقیقه به حالت استراحت قرار دهید . آنگاه پوست را با شیر پاک کرده و با آب ولرم بشویید . این ماسک برای طراوت و شادابی پوست خشک و چروک مفید است . شیرپاکن نرم و لطیف کننده : خیار : ۱ عدد شیر: ۱ استکان خیار را به خوبی شسته و با پوست درون مخلوط کن کاملا له و خرد کنید و یا با رنده ریز رنده کنید . شیر را به آن بیفزایید و خوب هم بزنید . سپس مخلوط را چند ساعت بگذارید بماند . حال آن را صاف کرده ، محلول مورد نظر را در شیشه ای دردارریخته و در یخچال نگهداری کنید . این محلول را می توانید روزانه یک بار به پوست بمالید .

برچسب

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

بلاک کننده تبلیغ

لطفا جهت حمایت از ما برنامه بلاک کننده تبلیغات را غیرفعال نمایید.