غذاهاي رژیمی

خوراک بادمجان – رژیمی

مواد لازم برای ۲ نفر
▪ بادمجان: ۷۵ گرم
▪ روغن زیتون: یک قاشق غذاخوری
▪ پیاز خرد شده: یک دوم کوچک
▪ فلفل دلمه ای قرمز خلال شده: یک چهارم
▪ سیر: ۲ عدد
▪ تخم مرغ: ۱/۵ عدد
▪ پودر جعفری: یک قاشق غذاخوری
▪ نمک و فلفل: به مقدار لازم
▪ دارچین (ادویه های دلخواه) : به اندازه دلخواه

● طرز تهیه:
درجه فر را روی ۴۵۰ درجه فارنهایت تنظیم کنید. بادمجان ها را از طول نصف کرده و از سمت داخل وسط بادمجان ها را ببرید، به طوری که پوست آن بریده شود. درون یک فویل را با روغن آغشته کنید و بادمجان ها را از سمتی که بریده اید درون فویل بچینید و ۲۰ دقیقه بگذارید تا بادمجان نرم شود و پوست روی آن چروک شود. سپس آنها را از فر درآورده و در یک صافی بگذارید. ۱۰ دقیقه کنار بگذارید تا سرد شود و سپس آنها را خرد کنید.فر را تا ۳۵۰ درجه فارنهایت کم کنید.
هنگامی که بادمجان ها در فر در حال پخته شدن است، یک قاشق چایخوری روغن را روی حرارت ملایم بگذارید. فلفل و پیاز را داخل آن ریخته و ۱۰ ـ ۵ دقیقه سرخ کنید تا نرم و پیازها طلایی شود. کمی نمک بزنید. سپس سیر و بادمجان را داخل آن بریزید و یک دقیقه دیگر هم تفت دهید. از روی شعله بردارید و ادویه آن را تنظیم کنید.
ظرف فر را به روغن آغشته کنید و در فر بگذارید در این هنگام از یک کاسه دیگر تخم مرغ ها را بشکنید و جعفری، نمک و دارچین (ادویه) را درون آن ریخته و به هم بزنید. سپس بادمجان را داخل تخم مرغ ریخته و خوب مخلوط کنید. ظرف را از فر بیرون بیاورید و مخلوط تخم مرغ را درون آن بریزید. باید ۴۰ ـ ۳۵ دقیقه برای پخت آن منتظر بمانید تا روی آن طلایی شود. سپس از فر بیرون بیاورید. ۱۰ دقیقه صبر کنید تا سرد شود و به طور دلخواه آن را برش دهید و سرو کنید.
بادمجان از خانواده سیب زمینی است. از زمان های بسیار قدیم در هند کشت می شده و از آنجا به نقاط دیگر جهان راه یافته است. بادمجان ها دارای اسیدهای چرب اشباع اندک و کلسترول پایین است و از جهت دیگر فیبر، فولات، پتاسیم، منگنز، ویتامین ث، ویتامین کا، تیامین، نیاسین، ویتامین ب ۶، فسفر و مس بالایی دارد. ارزش غذایی و فواید آن باعث شده که بتوان از آن برای تهیه غذاهایی که برای کاهش وزن لازمند، استفاده کرد. همین جا به کسانی که از برنامه های افزایش وزن استفاده می کنند توصیه می کنیم که زیاد از بادمجان استفاده نکنند. ۱۰۰ گرم بادمجان دارای ۳۳ کالری است.
در انتخاب بادمجان دقت کنید که سفت و دارای پوستی نرم و براق باشد. همچنین رنگ آن یک دست بوده و بدنه آن زخمی نباشد. کلاهک بادمجان باید سبز باشد. بادمجان مناسب، بادمجانی است که وقتی با انگشت آن را فشار می دهید فرورفتگی ایجاد شده دوباره به جای اولش بازگردد.

سلامت نیوز

مواد لازم برای ۲ نفر
▪ بادمجان: ۷۵ گرم
▪ روغن زیتون: یک قاشق غذاخوری
▪ پیاز خرد شده: یک دوم کوچک
▪ فلفل دلمه ای قرمز خلال شده: یک چهارم
▪ سیر: ۲ عدد
▪ تخم مرغ: ۱/۵ عدد
▪ پودر جعفری: یک قاشق غذاخوری
▪ نمک و فلفل: به مقدار لازم
▪ دارچین (ادویه های دلخواه) : به اندازه دلخواه

● طرز تهیه:
درجه فر را روی ۴۵۰ درجه فارنهایت تنظیم کنید. بادمجان ها را از طول نصف کرده و از سمت داخل وسط بادمجان ها را ببرید، به طوری که پوست آن بریده شود. درون یک فویل را با روغن آغشته کنید و بادمجان ها را از سمتی که بریده اید درون فویل بچینید و ۲۰ دقیقه بگذارید تا بادمجان نرم شود و پوست روی آن چروک شود. سپس آنها را از فر درآورده و در یک صافی بگذارید. ۱۰ دقیقه کنار بگذارید تا سرد شود و سپس آنها را خرد کنید.فر را تا ۳۵۰ درجه فارنهایت کم کنید.
هنگامی که بادمجان ها در فر در حال پخته شدن است، یک قاشق چایخوری روغن را روی حرارت ملایم بگذارید. فلفل و پیاز را داخل آن ریخته و ۱۰ ـ ۵ دقیقه سرخ کنید تا نرم و پیازها طلایی شود. کمی نمک بزنید. سپس سیر و بادمجان را داخل آن بریزید و یک دقیقه دیگر هم تفت دهید. از روی شعله بردارید و ادویه آن را تنظیم کنید.
ظرف فر را به روغن آغشته کنید و در فر بگذارید در این هنگام از یک کاسه دیگر تخم مرغ ها را بشکنید و جعفری، نمک و دارچین (ادویه) را درون آن ریخته و به هم بزنید. سپس بادمجان را داخل تخم مرغ ریخته و خوب مخلوط کنید. ظرف را از فر بیرون بیاورید و مخلوط تخم مرغ را درون آن بریزید. باید ۴۰ ـ ۳۵ دقیقه برای پخت آن منتظر بمانید تا روی آن طلایی شود. سپس از فر بیرون بیاورید. ۱۰ دقیقه صبر کنید تا سرد شود و به طور دلخواه آن را برش دهید و سرو کنید.
بادمجان از خانواده سیب زمینی است. از زمان های بسیار قدیم در هند کشت می شده و از آنجا به نقاط دیگر جهان راه یافته است. بادمجان ها دارای اسیدهای چرب اشباع اندک و کلسترول پایین است و از جهت دیگر فیبر، فولات، پتاسیم، منگنز، ویتامین ث، ویتامین کا، تیامین، نیاسین، ویتامین ب ۶، فسفر و مس بالایی دارد. ارزش غذایی و فواید آن باعث شده که بتوان از آن برای تهیه غذاهایی که برای کاهش وزن لازمند، استفاده کرد. همین جا به کسانی که از برنامه های افزایش وزن استفاده می کنند توصیه می کنیم که زیاد از بادمجان استفاده نکنند. ۱۰۰ گرم بادمجان دارای ۳۳ کالری است.
در انتخاب بادمجان دقت کنید که سفت و دارای پوستی نرم و براق باشد. همچنین رنگ آن یک دست بوده و بدنه آن زخمی نباشد. کلاهک بادمجان باید سبز باشد. بادمجان مناسب، بادمجانی است که وقتی با انگشت آن را فشار می دهید فرورفتگی ایجاد شده دوباره به جای اولش بازگردد.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن