زندگي شادگردشگری

جاذبه های طبیعی و گردشگری ایتالیا (قسمت دوم)

ایتالیا دارای جاذبه های گردشگری بسیار متعددی است در صورتی که قصد سفر به کشور های اروپایی را دارید می توان با توجه به موارد فوق، ایتالیا را به عنوان یکی از اصلی ترین گزینه ها برای سفر انتخاب نمود. بدون شک دیدن جاذبه های طبیعی و گردشگری ایتالیا می تواند حس و حال بسیار لذت بخشی را به شما ببخشد.

۳۳ جاذبه ایتالیا که هر توریستی باید ببیند!

ایتالیا کشوری پر از داستان و قدرت، با شنیدن نام آن‌همه ما یاد هنر و تاریخ می‌افتیم. آمفی‌تئاتر کلوسئوم، کلیسای جامع فلورانس و بسیاری از مکان‌های دیگر تنها بخشی از عظمت ایتالیا است.

بدون شک ایتالیا یکی از زیباترین کشورهای دنیا است که تاریخ و تمدن باشکوهی را در تاریخ خود دارد. هنرمندانی نظیر میکل‌آنژ، رافائل و داوینچی روزی در این کشور پر ابهت قدم گذاشته‌اند و آثار هنری فاخر تولید کرده‌اند. . اگر قصد سفر به ایتالیا رادارید همراه ما باشید تا این مکان‌ها را بشناسید.

سیویتا دی باگنوگریو، ویترو

ویترو شهری در ناحیه لاتزیو در کشور ایتالیا است. سیویتا بخشی از شهر ویترو است که در حدود ۲۵۰۰ سال پیش تاسیس شده است. این شهر بر روی فلات سنگی مشرف به دره رود تیبر در مرکز ایتالیا قرار دارد. در حال حاضر سیویتا در معرض فرسایش شدید و تخریب قرار دارد. این شهر در سال ۲۰۰۶ در لیست آثار جهانی قرار گرفت.

کولوسئوم، رم

کولوسئوم آمفی‌تئاتری در شهر رم در ایتالیا است که ظرفیتی برابر با ۵۰۰۰۰ تا ۸۰۰۰۰ نفر و ۸۰ درب ورودی دارد. اهمیت این آمفی‌تئاتر در زیبایی رم را نمی‌توان نادیده گرفت، سالانه هزاران توریست برای بازدید از این بنای باشکوه به رم می‌آیند. امروز بسیاری از ما کلوسئوم را با نام گلادیاتورها و خون و حیوانات وحشی می‌شناسیم. گلادیاتورها در این مکان با حیوان‌های وحشی می‌جنگیدند و تماشاچیان را سرگرم می‌کردند.

فلورانس

فلورانس از شهرهای ایتالیا است که پایتخت ناحیه توسکانی به‌حساب می‌آید و از کانون‌های بازرگانی اروپای سده‌های میانه به‌حساب می‌آمده. درواقع فلورانس را می‌توان محل تولد رنسانس نامید. کلیسای جامع فلورانس بنای مهمی است که در چشم‌انداز فلورانس خودنمایی می‌کند. این کلیسا تا مدت‌ها گنبد نداشت و هیچ مهندس و معماری از پس ساختن گنبدی با این عظمت برنمی‌آمد. پس از گذشت چندین سال فیلیپو برونسلکی توانست گنبدی برای کلیسای جامع فلورانس بسازد و در ساخت آن از روش نوینی استفاده کرد.

پونته وکیو

پونته وکیو پل قوسی سنگی متعلق به قرون‌وسطی در فلورانس ایتالیا است که بر روی رود آرنو قرار دارد. این پل به دلیل بازارچه قدیمی‌اش مشهور است که در گذشته متعلق به قصاب‌ها بوده و در حال حاضر مخصوص صنف جواهرفروشان است.

کلیسای دئومو، میلان

کلیسای دئومو، کلیسای گوتیک در میلان است که قدمتی برابر با شش قرن دارد. این کلیسا بعد از کلیسای سنت پیتر در شهر واتیکان، در لیست بزرگ‌ترین کلیساهای ایتالیا قرار دارد و پنجمین کلیسای بزرگ جهان است.

پالرمو

پالرمو شهر اصلی و مرکز ناحیه خودمختار سیسیل و مرکز شهرستان پالرمو در ایتالیا است. این شهر قدمتی برابر با ۲۷۰۰ سال دارد و در دامنه مونته پلگرینو در ساحل شمالی جزیره سیسیل قرار دارد. پالرمو را می‌توان به‌عنوان پایتخت فرهنگ و معماری و آشپزی شناخت.

پوزیتانو

پوزیتانو کومونه‌ای در ایتالیا است که در استان سالرنو قرار دارد. کومونه به یکی از تقسیمات کشوری اصلی رایج در ایتالیا گفته می‌شود. ایتالیا ۲۰ ناحیه دارد که در هر ناحیه استان‌ها و کومونه ها وجود دارند. پوزیتانو را می‌توان جواهر دریای مدیترانه در قسمت جنوبی ساحل ساکرینو دانست.

فواره تروی

فواره تروی آب‌نمایی در منطقه تروی در رم است که ارتفاعی برابر با ۲۶ متر دارد و یکی از بزرگ‌ترین آب‌نماهای دنیا است. تروی بزرگ‌ترین آب‌نما در دوره باروک هم بوده است. داستانی در رابطه با این آب‌نمای زیبا وجود دارد که اگر هر توریست سکه‌ای داخل آب پرتاب کند روزی دوباره به رم برمی‌گردد. روزانه میانگین ۳۰۰۰ یورو در این فواره پرتاب می‌شود.

توسکانی

منطقه توسکانی که در مرکز ایتالیا قرار دارد، روستاهای زیبایی را در دل خود جا داده است. زندگی در روستاهای منطقه توسکانی جاری است و هرساله در جزایر و سواحل این منطقه جشنواره‌های متعددی برگزار می‌شود.

ونیز

ونیز جزیره‌ای در شمال ایتالیا است که در خلیجی از تالاب ونتزیا در نزدیکی دریای آدریاتیک قرار گرفته است. ونیز در واقع به نمادی در شمال شرقی ایتالیا تبدیل شده است. در این شهر روی آب حدود ۱۰۰ جزیره با کانال‌های جداگانه به هم متصل شده‌اند و برای رفتن از بخشی به بخش دیگر باید از روی پل‌ها رد شد. اگر عاشق معماری هستید حتما ونیز بهترین شهر برای شما خواهد بود.

ماترا

شهر ماترا یا مترا در ناحیه باسیلیکاتا در کشور ایتالیا قرار دارد. این شهر باستانی در جنوب ایتالیا قرار دارد و مرکز تاریخی این بخش شناخته می‌شود. در گذشته بازدید گردشگران از این منطقه بسیار کم بود، ولی امروز ماترا یا مترا به یکی از پربازدیدترین مکان‌های ایتالیا تبدیل‌شده است.

 

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

بلاک کننده تبلیغ

لطفا جهت حمایت از ما برنامه بلاک کننده تبلیغات را غیرفعال نمایید.