توصیه های پزشکی

معجزه هندوانه در سلامت با این فصل گرما

معجزه هندوانه در سلامت

چه چیزی می تواند بهتر و سالم تر از یک تکه بزرگ هندوانه در این روزهای گرم تابستان باشد ؟ باید بدانید که علاوه بر این طعم و اثرات جادویی هندوانه 5 خاصیت دیگر دارد که به شما در رژیم غذایی کمک می کند.
نکته : برای لذت بردن از تمامی خواص هندوانه از این رژیم به مدت 2 هفته پیروی کنید

1.رژیم و سم زدایی
هندواهنه حاوی 95% آب است برای درمان سم زدایی شما نیاز به مصرف 2 کیلو هندوانه دارید.
توصیه مهم: آخرین وعده غذایی باید قبل از ساعت 7 بعدازظهر باشد زیرا منجر به سوئ هاضمه می شود.برای از بین رفتن یبوست خوردن 2 برش هندوانه هرروز صبح بخورید و تا 2 ساعت بعد از آن چیزی میل نکنید.

2.خاصیت ضد سرطان
لیکوپن ماده ای است که باعث قرمزی هندوانه می شود اما این مقدار قرمزی در گوجه فرنگی بیشتر است و در پیشگیری از سرطان بسیار مهم است. همچنین نقش اساسی برای سلول های آسیب دیده دارد. دانه هندوانه پر از چربی و منیزیم است .

3.
هندوانه کلسترول یا چربی ندارد،  هر 100 گرم هندوانه 25 کالری دارد. پس بهترین گزینه برای رژیم است، کافیست فقط 2 روز در هفته آن را میل کنید و در 5 روز دیگر می توانید یک برش بزرگ هندوانه را به جای یک وعده غذا میل کنید. شما باید یک رژیم متعادل داشته باشید وبه اندازه کافی پروتئین مصرف کنید.

4.شستشوی کلیه ها
هندوانه حاوی مقدار زیادی پتاسیم و آنتی اکسیدان هاست. پتاسیم بسیار مفید در تمیز کردن کلیه هاست و آنتی اکسیدان های همراه آن به سالم نگه داشتن آنها کمک می کند. هندوانه باعث کاهش اسیداوریک در خون شما، و کاهش خطر ابتلا به بیماری های کلیوی می شود.

5.محافظ قلب
هندوانه باعث کاهش فشار خون و درجه حرارت بدن می شود.به این دلیل آن را به شما توصیه می کنیم زیر در این هاوای گرم تابستان خطر ابتلا به شکته مغزی را کاهش می دهد. لیکوپن کمک می کند قلب بهتر کار کند و آن را جوان نگه دارد.

تهیه و ترجمه اختصاصی:Be3t.ir

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

بلاک کننده تبلیغ

لطفا جهت حمایت از ما برنامه بلاک کننده تبلیغات را غیرفعال نمایید.