دسر

دو قدم مانده که پاییز به یغما برود این همه رنگ قشنگ از کف دنیا برود

پیشاپیش یلداتون مبارک..............دسر مناسب شب یلدا

دسر پاديشاه سارماسی ویژه شب یلدا

پاديشاه سارماسی دسر بسیار خوشمزه ترکیه ایی هست و طرفداران زیادی دارد. این دسر طعم بینظیری دارد و براحتی آماده می شود و برای شب یلدا دسری مناسب است .


مواد لازم 

شير : ٤ ليوان
شكر : ٥ قاشق غذاخوری
پودر كاكائو : ٢ قاشق غذاخوری
آرد معمولى : ٣ قاشق غذاخوری سر پر (تقریبا ۱ لیوان سرخالی)‌‌


طرز تهیه 

برای درست کردن این دسر ابتدا همه ى مواد راتوى ظرف بزرگ مخلوط نمایید و روى اجاق با شعله ى ملايم بپزيد و مدام هم بزنيد تا به غلظت برسد و بعد از روى اجاق برداريد و ٨٠ گرم شكلات تلخ،نوك قاشق چایخوری وانيل و يک قاشق كره اضافه نمایید و با ميكسر هم بزنيد تا يكدست بشود.
حالا كرم شكلاتى را آماده كرديم،حالا يک بسته بيسكوئيت پتى بور را پودر كنيد و توى ظرف مستطيلى پخش نمایید و بعد كرم شكلاتى را ریوش پخش و يكدست نمایید و سه چهار ساعت تو يخچال بگذاريد تا سفت وخنك بشود،بعد روى كرم شكلاتى خامه ى فرم گرفته بريزيد و به آرامى پخش نمایی تا يكدست بشود و بعد برش بزنيد و به وسيله ى ليسك رول نمایید و توى بشقاب بچينيد و با ميوه سرو نمایید.


 کوکی تابه ای با مغز شکلات

کوکی تابه ای با مغز شکلات یکی از خوشمزه ترین شیرینی هاست که خیلی ساده و آسان است و در منزل براحتی درست می شود .این شیرینی برای عصرانه و دورهمی های خانوادگی بسیار مناسب است.

مواد لازم :

تخم مرغ دو عدد
آرد حدود سه لیوان
بکینگ پودر دو و نیم قاشق چایخوری
وانیل نوک قاشق چایخوری
شکلات چیپسی یک لیوان(قابل حذف می تونید شکلات تخته خرد شده یا کشمش بزنید)
کره نرم شده ۲۵۰ گرم (من روغن صاف قنادی استفاده کردم )
شکر یک لیوان

مواد لازم برای مواد میانی :

شکلات صبحانه یا هر نوع کرم شکلاتی


طرز تهیه 

برای درست کردن کوکی تابه ای با مغز شکلات ابتدا کره و شکر و وانیل را با همزن دستی یا برقی سه چهار دقیقه میزنیم یک دست بشود. بعد یکی یکی تخم مرغ ها را اضافه می کنیم و وقتی مخلوط گشت بعدی را اضافه میکنیم.

بعد هم بیکینگ پودر و شکلات چیپسی را اضافه کرده و مخلوط میکنیم.در آخر هم آرد را کم کم اضافه می کنیم تا جایی که خمیر به دست نچسبد ممکن است از سه لیوان کمتر یا بیشتر بخواهد .

حالا خمیر را دو قسمت میکنیم. کف تابه یا قالب را چرب کنید نصف خمیر را داخل تابه یا قالب بگذارید و با دست باز کنید.
بعد میانش شکلات صبحانه بزنبد و صاف نمایید باقی خمیر را به هشت قسمت تقسیم می نماییم و هر قسمت را مانند کتلت تو دست باز میکنیم و روی شکلات میچینیم .خمیر های باز شده را خوب کنار هم بگذارید تا کامل روی خمیر پوشیده بشود. در آخر هم با اسمارتیز و شکلات رویش را تزیین می کنید.

طرز پخت روی گاز:

ابتدا شعله پخش کن را با حرارت ملایم روی شعله متوسط میگذاریم داغ بشود. بعد تابه را رویش قرار بدهید بعد درش را ببندید و مدت بیست دقیقه زمان میبرد تا آماده بشود پس از این زمان آماده است بگذارید خنک بشود بعد برش بدهید.

روش پخت داخل فر:

فر را روی حرارت صد و هفتاد درجه بگذارید داغ بشود بعد قالب راداخلش بگذارید و مدت بیست دقیقه زمان می برد تا آماده بشود. بعد این زمان اماده است بگذارید خنک بشود بعد برش بدهید


چیز کیک انگور یاقوتی

مواد لازم 

بیسکوییت پتی بور دو بسته ساده و کاکائویی،
پنیر ماسکارپونه ۱۰۰ گرم(میتوانید از پنیر خامه ای هم استفاده کنید)
کره ذوب شده ۱۰۰ گرم
خامه صبحانه ۱۰۰ گرم
پودر قند ۵ قاشق غذاخوری
آب ۱/۳ لیوان برای بن ماری کردن ژلاتین
پودر ژلاتین ۱ قاشق غذاخوری و یا ۱ بسته پودر ژله انگور برای لایه رویی

طرز تهیه لایه اول

ابتدا بیسکوییت ها را خوب پودر کنید من از غذا ساز استفاده کردم شما می توانید با آسیاب ، بلندر یا هرچیز دیگر ای این کار و انجام بدهید بعد با کره مخلوط کنید و ترجیحا تو قالب کمربندی که کاغذ روغنی انداختید بکوبید تا فشرده بشود و به مدت نیم ساعت بگذارید تو یخچال می توانید با گوشکوب دستی یا ته لیوان هم این کار را انجام بدهید.

طرز تهیه لایه دوم

ابتدا پودر ژلاتین را با ۱/۳ لیوان آب بن ماری کنید و بگذارید خنک شود حالا برید سراغ بقیه مواد خامه و پنیر و پودر قند و خوب با همزن بزنید ژلاتین و به آن اضافه کنید و روی لایه بیسکوییت ریخته ۳ ساعت تو یخچال قرار دهید. برای رنگی شدن این لایه می توانید چند قاشق ژله بن ماری و خنک شده انگور بهش اضافه نمایید.

طرز تهیه لایه سوم

پودر ژله انگور را با یک و نیم لیوان آب جوش بن ماری کنید و بگذارید کاملا خنک بشود و از طرفی انگور را با دقت روی لایه پنیری بچینید و چند قاشق از ژله خنک شده را روی انگور ریخته و بگذارید تو یخچال تا ببندد. سپس بقیه ژله را روی کار بریزید و بگذارید تو یخچال برای چند ساعت تا آماده شود.

نکته:

چیز کیک را با پایه کیک اسفنجی و یا بیسکوییت میشود تهیه نمود

شما از هر نوع میوه و پودر ژله متناسب با میوه میتوانید استفاده کنید.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

بلاک کننده تبلیغ

لطفا جهت حمایت از ما برنامه بلاک کننده تبلیغات را غیرفعال نمایید.