درمان و مراقبت از پوست

پوستی شاداب با مصرف زیتون

برای برخورداری از یك پوست زیبا و سالم به دنبال كرم ها و ماسك های مختلف نباشید و پولتان را بیش از این هدر ندهید. به ماسك های طبیعی متوسل شوید و كمی رژیم غذایی تان را تغییر بدهید تا به پوستی صاف و شفاف دست پیدا كنید. از آنجا كه سرما به دلیل ایجاد خشكی در پوست رابطه مستقیمی با چروك و پیری زودرس دارد، در این فصل بیشتر به پوستتان رسیدگی كنید. معنای رسیدگی هم این نیست كه به فروشگاه های عرضه محصولات آرایشی و بهداشتی بروید و هرچه در جیبتان است بدهید و یك كرم ضدچروك خریداری كنید. اگر می خواهید پوست خوبی داشته باشید، اجازه ندهید كه هیچ گاه پوستتان خشك شود. بهترین وسیله برای چرب نگه داشتن پوست روغن زیتون است.
مصرف روغن زیتون در وعده های غذایی به ویژه سالاد و استعمال آن به صورت یك امولسیون طبیعی به دلیل خاصیت آنتی اكسیدانی و دارا بودن ویتامین های A، E، K و C كه می تواند از خشكی و زبری پوست كه زمینه ساز چروك و پیری زودرس است، جلوگیری كند به پوست شادابی و طراوت بخشد.
علاوه بر روغن زیتون، عسل، زرده تخم مرغ، آب لیمو و بابونه نیز قادرند همانند یك ماسك محافظتی، پوست را در برابر انواع آسیب ها محفوظ نگه دارد. برای جلوگیری از چروك پوست، عسل و زرده تخم مرغ را مخلوط نموده و بر صورت خود بمالید. البته اگر پوستتان چرب است این ماده را به صورت جداگانه استفاده نمائید. برای از بین بردن التهابات پوستی از بخور بابونه استفاده كنید یا بابونه را آسیاب كرده و به همراه مقداری آب به صورتتان به ویژه، جای جوش ها بمالید.اگر هم پوستتان حساس است و با كوچكترین تغییر مثلاً وزش باد سرد دچار خشكی می شود از آب لیمو استفاده نمایید. مطمئناً با استفاده از روش های فوق دیگر هیچ احتیاجی به كرم و امولسیون های شیمیایی نخواهید داشت.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

بلاک کننده تبلیغ

لطفا جهت حمایت از ما برنامه بلاک کننده تبلیغات را غیرفعال نمایید.