درمان و مراقبت از پوست

پوستی زیبا با نوشیدن 1 فنجان کاکائو

مطالعه محققان آلمانی که در مجله “تغذیه” به چاپ رسیده نشان می دهد نوشیدن یک فنجان کاکائوی سیاه باعث می شود جوانتر به نظر برسید. به گزارش رویترز، محققان دریافتند زنانی که به مدت سه ماه از یک نوع کاکائوی سرشار از آنتی اکسیدان استفاده کردند پوست نرمتر و مرطوب تری داشتند که در برابر نور خورشید کمتر آسیب پذیر است. دکتر استاهل گفت: این تغییرات به خاطر وجود مقادیر زیاد آنتی آکسیدان های فلاونول در کاکائو است.

فلاونول یک گروه از ترکیبات گیاهی است که در چای، انواع میوه ها و سبزیها و همچنین دانه های کاکائو یافت می شود. برخی تحقیقات نشان داده است این ریز مغذی ها می توانند گردش خون و عملکرد رگ های خونی را بهبود بخشند. محققان در مطالعه جدید شواهدی یافتند که نشانگر افزایش جریان خون در پوست زنانی بود که کاکائوی غنی از فلاونول نوشیدند. این تحقیق تاییدی است بر سایر مطالعاتی که نشان می دهد کاکائو جزء غذاهای سالمی است که فشار خون و احتمال ابتلا به بیماری قلبی را کاهش می دهد.

در این مطالعه 24 زن روزی یک لیوان کاکائوی غنی از فلاونول و یا کاکائوی حاوی فلاونول کم مصرف کردند. محققان در آغاز و پایان این مطالعه برای بررسی ساختار پوست شرکت کنندگان، رطوبت، جریان خون و حساسیت به اشعه فرابنفش از آزمایش های تصویربرداری دقیق استفاده کردند. پس از سه ماه مصرف کاکائوی غنی از فلاونول بهبودهایی در بافت و ضخامت پوست، جریان خون و رطوبت پوست دیده شد. آسیب پذیری پوست این افراد در برابر پرتوهای فرابنفش خورشید نیز کمتر شد. استاهل می گوید فلاونول ها دارو نیستند و تاثیرات فردی مورد انتظار آنها بر روی پوست اندک است.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

بلاک کننده تبلیغ

لطفا جهت حمایت از ما برنامه بلاک کننده تبلیغات را غیرفعال نمایید.