انواع رژیم های چاقی و لاغری

کمری باریک با 8 توصیه

آیا واقعاً می خواهید چربی های شکم خود را بسوزانید؟ اما نمی دانید از کجا شروع کنید؟ آیا می خواهید همیشه بدنی متناسب و زیبا داشته باشید؟ اگر این چنین است بد نیست این مقاله را بخوانید چون کار های مختلفی برای این منظور می توانید انجام دهید که مهمترین آنها در این مقاله لیست شده اند.

چربی های شکم ممکن است بخاطر پرخوری، یک سری بیماری ها و سرعت کم سوخت و ساز بدن تشکیل شده باشند. البته در بیشتر اوقات دلیل چربی های اضافه شکم به خود فرد باز می گردد معمولاً چنین فردی زیاد می خورد و یا کم تحرک و تنبل است. اگر شما هم چنین فردی هستید و هنوز لاغر هستید بد نیست بدانید در حال انبار کردن چربی در میان اعضای داخلی بدن خود هستید که یکی از آنها شکم و دور کمر است و متاسفانه منجر به چاقی آن هم از نوعی می شود که تیپ و هیکل شما را به هم می ریزد.

در این مقاله من تعدادی از نکاتی را که به زدودن چربی های دور کمر و شکم کمک می کند را شرح می دهم و می توانید از آنها استفاده کنید:

  1. به جای اینکه از خوراکی های فراوری شده و غیر طبیعی استفاده کنید به سمت خوراکی و وعده های طبیعی بروید. همانطور که همه ما می دانیم این مواد غذایی فراوری شده دارای مقدار زیادی شکر، چربی های اشباع، نمک و مقدار ریادی کلسترول است و البته اینها موادی نیستند که بدن هر روز به آنها نیاز داشته باشد. از خوردن مواد غذایی که از یک خط تولید گذشته اند خود داری کنید. همانطور که می دانید تولید انبوه مواد غذایی در بیشتر مواقع نتیجه ای جز آشغال به خورد مردم دادن ندارد البته اگر از عدم رعایت بهداشت صرفنظر کنیم!

همچنین از خوردن گوشت خوک خود داری کنید چون این گوشت باعث چاقی بیشتر، دیابت، تریکینوسیس (کرم گوشت خوک)، فشار خون بالا و عامل برخی بیماری های دیگر است.

2. سعی کنید خوراکی هایی که پروتئن دارند بیشتر مصرف کنید از آن جمله می توان به گوشت کم چرب، مرغ، ماهی و سفیده تخم مرغ اشاره کرد. البته مصرف بیش از حد پروتئین هم می تواند سبب بروز مشکلاتی در بدن شود.

3. خوراک هایی مصرف کنید که مقدار زیادی کربوهیدارات داشته باشند حبوبات، نان گندم سبوس دار به جای استفاده از نان سفید، برنج، سیب زمینی و البته سبزیجات دارای کربوهیدرات مناسب هستند. سیب زمینی منبع با ارزشی برای کربوهیدرات ها است اما بهتر است برای میل کردن آن از مواد چاق کننده برای طعم و مزه اش استفاده نکنید.

4. اگر می خواهید هر چه زود تر از شر چربی های دور کمر خود خلاص شوید بهتر است تا می توانید غذا هایی مصرف کنید که سرشار از فیبر، ویتامین و مواد معدنی باشد. اگر بتوانید مدت طولانی انضباط غذایی خود را رعایت کنید و از چنین غذا هایی استفاده کنید سرعت سوخت و ساز بدن شما بسیار سریعتر می شود و می توانید در مدت کم چربی زیادی بسوزانید و بدین ترتیب راحت تر می توانید به فرم مورد نظر خود برسید.

5. انجام تمرین های هوازی اگر با رژیم غذایی صحیح همراه شود نتیجه ای بسیار عالی خواهد داشت. راه رفتن، دویدن آهسته و سریع شما را به سفری می برد که در پایان آن چربی های دور کمر خود را از دست داده اید.

6. یکی دیگر از راه هایی که احتمالادرباره آن نشنیده اید این است که بالا تنه خود را در هر حالتی که هستید به طرفین بچرخانید به این ترتیب به فرایند زدودن چربی های شکمی سرعت بخشیده اید. همانطور که گفتم این کار را در هر حالتی می توانید انجام دهید چه روی زمین نشسته باشید و چه پشت میز کار خود باشید.

7. اگر فرد پر خوری هستید و نمی توانید جلوی خود را بگیرید می توانید همراه با غذا فلفل قرمز استفاده کنید چون فلفل قرمز تا حدی از جمع شدن چربی در میان بافت ها جلوگیری می کند.

8. خوردن غذا هایی مانند گل کلم و کلم بروکلی هم راه مناسبی برای سوزاندن چربی های شکم هستند.

ترجمه: علی یزدی مقدم

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

بلاک کننده تبلیغ

لطفا جهت حمایت از ما برنامه بلاک کننده تبلیغات را غیرفعال نمایید.