انواع رژیم های چاقی و لاغری

بهترین سن گرفتن رژیم 28 سالگیست

به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز ،  بررسی جدید محققان نشان می دهد که زنان در پایان دهه ۲۰ سالگی سریع‌تر می‌توانند خود را لاغر کنند به علت این که زمان و اراده بیشتری دارند.

لاغر کردن در سنین بالاتر مشکل‌تر می‌شود و نتایج دلخواهی نخواهد داشت.

بررسی روی ۳ هزار زن نشان داده است زنان ۲۸ ساله اراده قوی‌تری دارند و در مقایسه با زنان بالای ۳۰ سال چون مشغله کمتری دارند بیشتر می‌توانند روی وزن خود تمرکز کنند،

هر چه سن یک خانم بالاتر می‌رود میزان موفقیت او در کنترل رژیم غذایی سخت‌تر می‌شود زیرا یک خانم ۴۰ یا ۵۰ ساله دیگر اهمیتی به داشتن بدنی زیبا نمی‌دهد.

این زنان معمولی زندگی عاطفی خوبی دارند، احساس خوشبختی می‌کنند و از اندام خود هر آنگونه که هست راضی‌اند.

۴/۳ زنان بالای ۳۰ سال در گرفتن رژیم موفق نیستند و آن را به سرعت رها می‌کنند.

پزشکان همچنین دریافتند که افراد به ویژه زنان در سال های بین ۲۱ تا ۲۹ سالگی بیشتر روی تغییرات وزنی خود متمرکز می‌شوند و به اهداف خود برای کاهش وزن توجه و دقت بیشتری دارند.

این در حالی است که زنان پس از ۳۰ سالگی، بیشتر گرفتار و پرمشغله می شوند و به همین علت کمتر به وزنشان توجه دارند.

بسیاری نیز در ۴۰ و ۵۰ سالگی دیگر اشتیاق خود را برای کاهش وزن و داشتن اندام متناسب از دست می‌دهند.

دیر تصمیم گرفتن برای لاغر شدن، و ایجاد اندام و ظاهری نامناسب، تاثیر به سزایی در سلامت و کیفیت زندگی در سنین بالاتر بر جا می گذارد، به طوری که هر چه دیرتر به فکر لاغر شدن بیفتیم نتیجه کمتر و نامطلوبی در کاهش وزن خواهیم دید.

محققان علوم پزشکی هم اعلام کردند با استفاده صحیح از پنج گروه غذایی و کاهش مصرف چربی، نمک و سرخ کردنی ها، و مصرف روغن های گیاهی و غیراشباع، و استفاده از رژیم غذایی مدیترانه ای به ویژه مصرف میوه، زیتون و سبزیجاتی همچون اسفناج می توان به سلامتی و اندامی مناسب رسید.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

بلاک کننده تبلیغ

لطفا جهت حمایت از ما برنامه بلاک کننده تبلیغات را غیرفعال نمایید.