تناسب اندام با ورزش

سریعترین و ارزانترین روش برای رسیدن به اندام ایده آل

برنامه ورزشی ساده در منزل برای لاغری
سخت در اشتباهید. شما بهراحتی میتوانید با صرف هزینه بسیار كمی، سلامت و تناسب اندام خود را با ورزش در خانه تضمین كنید. تنها چیزی كه نیاز دارید یك جو اراده و ارزنی برنامهریزی است. این نكات را هنگام خرید وسایل ورزشی به یاد داشته باشید:
بهصورت واقعبینانه فكر كنید كه چقدر از این وسیله استفاده خواهید كرد؟
انتظار دارید بعد از 3، 6 و 9 ماه در چه سطحی از تناسب اندام باشید؟
آیا این وسیله نیاز شما را در رسیدن به سطح تناسب اندام مورد انتظارتان برطرف میكند؟
آیا از تمرین با این وسیله لذت خواهید برد و یا زود خسته خواهید شد؟
و البته، چقدر میتوانید هزینه كنید؟ كه این مورد بسیار تعیین كننده خواهد بود.
اگر نمیخواهید هزینه زیادی را صرف خرید وسایل كنید،به شما توصیه میكنیم از وسایل كاربردی و ارزان قیمتی مانند طناب پرش،میله بارفیكس، و چند وزنه استفاده كنید. حتی میتوانید روی وسایل خانه مانند میز و صندلی و حتی پله هم حساب كنید! ولی اگر هزینه نسبتا قابل توجهی میتوانید برای خرید وسایل كنار بگذارید، تردمیل، یك سری كامل دمبل، توپ تناسب اندام و دوچرخه ثابت را به شما پیشنهاد میكنیم. پس ملاحظه میكنید كه حتی با هزینه بسیار كم هم میتوانید در خانه ورزش كنید كه این نوع ورزش در خانه نسبت به ورزش كردن در باشگاه فواید دیگری بهجز صرفهجویی اقتصادی نیز دارد.
وقت خود را در رفت وآمد و بهخصوص در شهرهای بزرگی مثل تهران در ترافیك به هدر نمیدهید.
هنگامی كه افراد دیگر از وسایل باشگاه استفاده میكنند باید منتظر شوید ولی در خانه اینطور نیست.
میتوانید طبق برنامه خود و هر وقت دوست دارید، حتی صبح زود یا آخر شب ورزش كنید.
مجبور نیستید فرزندان خود را برای مراقبت به فرد دیگری بسپارید، وقتی در خانه باشید آنها را به راحتی تحت نظر میگیرید.
هنگامیكه در خانه از كنار وسایل ورزشی رد میشوید، برای ورزش كردن انگیزه پیدا میكنید. حال در مورد طناب زدن چند نكته به شما میگوییم.

بپرید و انرژی بسوزانید
طناب زدن یك ورزش قلبی عروقی موثر است كه انجام دادن آن بسیار ساده است و در هر جایی كه باشید، چه در خانه و جلوی تلویزیون،چه بیرون از خانه و در پارك و چه هنگام مسافرت میتوانید طناب بزنید. مطمئن باشید كه یك طناب پرش، حجم زیادی از ساك مسافرت شما را اشغال نمیكند و آن را سنگین نمیكند!
طناب زدن،همچنین یك راه بسیار عالی برای سوزاندن چربیهای اضافه بدن است. طبق برآورد موسسات ملی سلامت آمریكا، هر ساعت طناب زدن، حدود 057 كیلوكالری انرژی میسوزاند كه بجز از دویدن، از دیگر ورزشهای پرطرفدار، انرژی بیشتری است. البته شایان ذكر است كه هر چه سریعتر طناب بزنید، انرژی بیشتری خواهید سوزاند.

طناب مناسب
اولین كاری كه باید بكنید، انتخاب یك طناب پرش است كه برای شما راحت باشد. طناب ممكن است جنسهای مختلفی مانند پلاستیك، نایلون یا الیاف پشمی داشته باشد كه طنابهای پلاستیكی سریعتر هستند و ورزشكاران حرفهای مانند بوكسورها از آنها استفاده میكنند ولی برای شما جنس طناب تفاوت زیادی در عملكردتان ایجاد نمیكند. پس مطابق سلیقهتان طناب خود را انتخاب كنید ولی یك مورد را حتما در خرید باید رعایت كنید و آن طول طناب است.

طول طناب
برای اینكه بفهمید طول طناب مناسب شما چقدر است، یك پای خود را وسط طناب بگذارید،سپس دستههای طناب را بالا بیاورید، اگر طول طناب برای شما مناسب باشد،باید تا وسط قفسه سینهتان بالا بیاید و در صورت بلندتر بودن یا كوتاهتر بودن،هنگام طناب زدن با مشكل مواجه خواهید شد. و اما بجز خود طناب باید به نكات دیگری نیز توجه كنید؛ باید یك جفت كفش ورزشی مناسب داشته باشید به طوری كه كفی مناسبی بخصوص در قسمت پنجههای پا داشته باشند. كفشهای بسكتبال و تنیس برای طناب زدن خوبند ولی كفشهای دویدن ممكن است به پاهای شما فشار بیاورند. بر روی سنگ و موزاییك طناب نزنید،چونكه به پاها و مفاصل شما فشار زیادی وارد میكنند. یك تشك ورزش،زمین چوبی، و حتی یك فرش، سطوح مناسبی برای طناب زدن هستند.

روشهای طناب زدن
شاید طناب زدن برای بعضی از شما مضحك باشد و شما را یاد ورزشهای دوران كودكیتان بیندازد كه بجز روش پایهای جفت پا روشی كه مانند دویدن است،روشهای دیگری نیز برای طناب زدن وجود دارد. برای سوزاندن انرژی بیشتر میتوانید بجای اینكه بهطور عمودی بالا و پائین بپرید، هنگامیكه میپرید، پاهای خود را جفت كنید و به یك طرف خم كنید(مانند حالت اسكی كردن در پیچها) و در پرش بعد پاهای خود را بطرف دیگر خم كنید. در یك روش دیگر میتوانید هنگامیكه میپرید سعی كنید بیشتر بپرید. و پاهای خود را در هوا تا جای ممكن از یكدیگر باز كنید. همچنین میتوانید طناب را نچرخانید بلكه آن را در دستانتان نگه دارید و سپس روی آن به جلو و عقب بپرید. در روش سختتر دیگر میتوانید آنقدر بالا بپرید كه با یك روش، دو بار طناب را بچرخانید. هنگامیكه ضربان قلبتان خیلی بالا رفت و خسته شدید،دو دسته طناب را در یك دست بگیرید و بدون اینكه بپرید، طناب را در طرفین خود بچرخانید و یا میتوانید برای رفع خستگی سرعت طناب زدن خود را خیلی آهسته كنید.
هنگام طناب زدن این نكات را حتما رعایت كنید:
طناب را با حركت مچهای خود بچرخانید و نه با حركت بازوهایتان.
سر و گردن خود را مستقیم و رو به جلو نگه دارید و سعی كنید چشمهایتان به یك نقطه در مقابلتان متمركز شود.
با بینی نفس بكشید نه با دهان.
به خاطر داشته باشید كه طناب زدن میتواند به سرعت ضربان قلبتان را بالا ببرد، قبل از وارد كردن طناب زدن به برنامه ورزشی خود، با پزشكتان مشورت كنید.

برنامه تحریكی
شاید در ابتدا طناب زدن مداوم به مدت 01 دقیقه برای شما هم سخت و هم خسته كننده باشد. برای تنوع میتوانید در فواصل طناب زدن،حركات شنا و یا بارفیكس را انجام دهید. برای نمونه یك برنامه در اینجا آورده میشود:
3 دقیقه طناب بزنید.
یك دقیقه استراحت كنید و سپس هرچند تا كه میتوانید بارفیكس بزنید.
3 دقیقه دیگر طناب بزنید.
یك دقیقه دیگر استراحت كنید و سپس هر چند تا كه میتوانید حركت شنا انجام دهید.
و در آخر 3 دقیقه دیگر طناب بزنید.
با استفاده از وسایل ساده و ارزان قیمت برای ورزش در خانه،شاداب و با روحیه خواهید شد و برنامه ورزشی خود را برای تناسب اندام متنوع خواهید كرد

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

بلاک کننده تبلیغ

لطفا جهت حمایت از ما برنامه بلاک کننده تبلیغات را غیرفعال نمایید.