آموزش و نکات آرایش

زیبایی چشم و ابرو و روش های اصولی آن

چشم ها و ابروان شما ، نه تنها در نهایت زیبایی و کمال ، برای بینایی و محافظت از آن آفریده شده اند؛ بلکه در بروز حالات روحی و احساسات درونی نیز نقش بسزایی دارند ، و در مواردی می توان از حالت ظاهری آن ها ، به حالات شخصیتی گوناگون افراد ، از جمله عصبانیت ، آرامش ، لبخند ، عجز و ناتوانی ، تواضع ، تکبر و… پی برد.

● راه های مراقبت از ابروها ، چشم ها و مژگان
ابروها و مژگان ، طبیعتی همانندموی سر دارند ، و دوره حیات و دوره تجدید رویش آن ها ، به توجه و تقویت نیاز دارد. دم کرده زیر ، کمپرسی خوب برای تقویت و مرتب نگه داشتن ابروهاست:
بابونه ، برگ مریم گلی ، گل گندم ، شاتره و گزنه سفید را به نسبت مساوی ، مانند چای ، در آب جوشیده دم ، و آن را از صافی تمیز و ضدعفونی شده رد کرده ، در یک بطری ضدعفونی شده کوچک ، در یخچال نگهداری کنید. هر شب ، مقداری از این محلول را با پنبه ، روی مژه ها و ابروها کمپرس کنید و صبح روز بعد ، آن را بشویید.

▪ برای تقویت مژه ها هم ، این کرم ، خالی از فایده نیست:
ده گرم روغن کرچک ، دو گرم شیره سبز پوست سبز گردو و دو قطره اساس لاوندر را مخلوط می کنیم و خوب می زنیم. کرم نرم حاصل را هر شب بعد از تمیز کردن مژه ها از آرایش ، روی آن ها می مالیم ، و صبح روز بعد ، آن را می شوییم.

▪ برای تقویت پوست دور چشم و کمک کردن به حفظ آب درون آن ، از لوسیون زیر می توانیم استفاده کنیم:
پنجاه گرم روغن جوانه گندم و صدگرم خیسانده روغن رومارن را با هم مخلوط می کنیم و هرشب ، بعد از پاکسازی پوست از آرایش و جرم های روزانه ، لوسیون را روی پوست دور چشم می زنیم. این لوسیون اگر بعد از شست و شوی چشم ، در حالی که هنوز پوست رطوبت دارد استفاده شود ، نتیجه بهتری خواهد داشت.

از ژل ها و کرم های آماده هم می توان استفاده کرد ، اما بهتر است بدانید در ساخت موادی که به صورت بهداشتی و تجاری تهیه می شوند ، ماده نگهدارنده وجود دارد ، که برای بدن مفید نیست. پس ، با کمی حوصله ، از مواد ساخته شده توسط خودتان استفاده کنید

▪ چشم ها
برای تسکین چشم های خسته ، می توان از دم کرده ساده بابونه در آب مقطر استفاده کرد. مقداری بابونه را در آب مقطر دم ، و سپس آن را از صافی ضدعفونی رد کرده ، در شیشه ای تمیز در یخچال نگهداری می کنیم. هر شب ، چشم ها را با آن کمپرس می کنیم. همچنین ، کمپرس یخ هم برای از بین بردن خستگی چشم ها ، پف آلودگی و از بین بردن بسیاری از حالات آلرژیک که برای چشم حادث می شود ، مفید است. برای از بین بردن پف چشم ها ، می توانیم از جوشانده رازیانه یا گیاه دم اسب به شکل کمپرس نیم گرم نیز استفاده کنیم. شست و شوی چشم ها با چای تازه دم هم ، باعث تمیزی و شفافی آن ها و زدودن غبار از درون چشم ها می شود.

اگر می خواهید چشمانی بسیار براق داشته باشید ، ریختن یک قطره لیموترش درون چشم ها ( البته ، گهگاه ) ، این امکان را به شما می دهد. برای از بین بردن تیرگی و حلقه دور چشم – که بسیاری از آن رنج می برند – تهیه خیسانده گل درخت زیرفون و کمپرس چشم ها با آن ، نیز بسیار نافع است.

● فرم دلخواه چشم و ابرو
پیرایش صحیح و رفع معایب فرمی و ظاهری ، می تواند جلوه ای زیبا به چشم ها و ابروها ببخشد.

▪ اصلاح معایب چشم ها
با استفاده از رنگ های متنوع سایه و کرم پودر ، می توانیم قسمت زیادی از معایب چشم ها را بپوشانیم.

▪ چشم های تنگ و نزدیک به هم
بعد از زدن کرم پودر به تمام صورت و پشت پلک ها ، برای دور کردن چشم ها از هم ، باید قسمت داخل چشم ها به طرف بینی را با سایه ای روشن و متناسب با رنگ پوست و لباس بپوشانیم و لبه بیرونی چشم ها را از تنالیته همان رنگ ولی سیرتر ، به طرف بیرون و بالا فرم بدهیم. خط چشم باید در قسمت داخلی به طرف بینی ، بسیار ظریف و در حد مژه ها کشیده شود و گاهی هم تا نیمه های چشم ، نیازی به خط نیست. لبه های بیرونی را به طرف بیرون و بالا می کشیم. چشم ها در این صورت ، دورتر از هم و درشت تر جلوه خواهند کرد. قوس ابرو را نیز به وسیله مداد ، بالا می بریم.

▪ چشم های برآمده و پف دار
با ترکیبی دقیق و لطیف از رنگ های تیره و گرم ، مثل ترکیب قهوه ای با کمی اخرا یا گلبهی ، تمام سطح پلک را می پوشانیم. روی پلک بالای مژه ها از این ترکیب اما سیرتر به کار می رود. خط چشم در این حالت ، کامل کشیده می شود ( از لبه داخلی تا لبه خارجی). برای از بین بردن حلقه قهوه ای زیر چشم ، قبل از آرایش ، کمی از کرم پودر را با رنگ نارنجی بسیار ملایم ترکیب می کنیم و حلقه های قهوه ای را می پوشانیم. سپس به زدن کرم پودر اقدام می کنیم و بعد از آن ، روی حلقه تیره رنگ را کرم پودر درجه روشن تر می زنیم تا چشم ها ، جوان تر به نظر بیایند.

▪ ابروها
برای تمیز کردن ابروها ، به یک موچین ، قیچی تیز ، پنبه ، الکل و کمی محلول دم کرده که برای کمپرس ابرو به کار می رود ، احتیاج داریم. قبل از تمیز کردن ابروها ، آن ها را با پنبه و محلول کمپرس نرم می کنیم. در حالت طبیعی ، تاج ابرو با گوشه چشم ، در یک خط قرار می گیرد و انتهای بیرونی چشم ، با انتهای ابرو ، زوایه ای چهل و پنج درجه می سازد و قوس ابرو ، روی برجستگی استخوان بالای چشم قرار می گیرد.

در صورتی که ابروهای شما دچار ریختگی هستند ، بهتر است از مداد ابرو برای دادن حالت طبیعی به آن استفاده کنید و یا تتوی موقت ، که خودتان نیز قادر به استفاده از آن در منزل هستید ، اما تتوهای دایم ، اصلا توصیه نمی شوند.

هنگام برداشتن موهای ابرو با پنبه و الکل ، مدام محل را ضدعفونی کنید و منافذ خروج مو را ببندید

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

بلاک کننده تبلیغ

لطفا جهت حمایت از ما برنامه بلاک کننده تبلیغات را غیرفعال نمایید.