درمان و مراقبت از پوست

چگونه بدون دارو صورت را لاغر کنیم ! با 8 روش خانگی

 

وقتی صحبت از لاغر کردن صورت به میان می آید راههای مختلفی پیشنهاد می شود ، از جراحی تا ماساژ های مخصوص که ره کدام باید توسط افراد متخصص و کاربلد انجام شود اما اگر به هر دلیل می خواهید روشی به جز اینها را امتحان کنید بهترین و مناسب ترین راه استفاده از حرکات ورزشی و تمریناتی است که برای داشتن صورت استخوانی طراحی شده اند ، تایید شده ترین حرکات مخصوص را در ادامه این بخش صورت تئوری آموزش خواهیم داد .

8 راه موثر و عالی برای لاغر کردن صورت در خانه

1- قبل از هرکاری گرم کردن ماهیچه ها

ماهیچه های صورت راگرم کنید،اینکار کمک می کند از تلاش های ناچیز بپرهیزید. باید تا آنجاکه ممکن است صاف بنشینید حالا سعی کنید حروف های صدادارالفبا (i-a-e-o-u)را آرام تلفظ کنید، اینکار را انجام دهید تا تمام صورت گرم شود.

2- بالا بردن چانه
تا آنجاکه می توانید چانه را به بالا بکشید، برای اینکه این ورزش ها کارآمدباشد روی صندلی بنشینید و سررا به عقب خم کنید، سعی کنید لب هارا تا آنجاکه ممکن است به سمت جلو فشاردهید این حالت را 5 تا 10 ثانیه نگه دارید. سعی کنید ماهیچه ها را آرام و این کار را 2 یا 3 بار انجام دهید.
3- حفظ حالت
10 تا 15 ثانیه حالت خودرا حفظ کنید ،دراین تمرین کاری که باید انجام دهید این است که دستانتان را دور خود بپیچیدو سپس شروع به کشیدن گردن به سمت بالا کنید ؛همچنین کمر را صاف نگه دارید بعدنفس عمیقی بکشید و تا10 یا 15بشمارید سپس به حالت اولیه بازگردید این راه کارها ساده اما کارآمد هستند بخصوص برای پوست های شل البته بخاطر داشته باشید سر رامستقیم نگه دارید.
حالا 5ثانیه لب پایین را به سمت بیرون بکشید بعد دوباره به حالت اولیه بازگردانید این ورزش را 5 بارتکرارکنید تا زمانی که احساس کنید ماهیچه ها خسته شده اند.
4- نشستن روی صندلی
چهارمین حرکت لاغری صورت درحالی که روی صندلی نشسته اید صورت میگیرد، صاف بنشینید و مدادی را در دهان بگذارید، همه ی این کارها را درحالیکه سررا بدون حرکت و ثابت نگه داشته اید انجام دهید، سپس بامداد روی هوا اسم خود راب نویسید، اینکار را تکرار کنید که هم جالب است هم حرکتی مناسب برای استخوانی شدن صورت.
5- ورزش ماهیچه های گردن
این ورزش ها برای ماهیچه های گردن عالی است با تمرین می توانید عضلات صورت را شکل دهید، سررابه سمت راست کج کرده و سعی کنید با شانه گوش رابخارانید درهمین زمان فشار کمی را بادست به شقیقه بیاورید ؛ دراین حالت 10 ثانیه بمانید و روی طرف دیگر نیز همین روش را انجام دهید.
6- لبها و گونه ها
نفس عمیقی بکشید و لب ها رابهم بفشارید و گونه ها را بادکنید. دست ها را روی گوشه ای ازصورت بگذارید و گوش ها،گونه ها را بپوشانید حالا فشاری به گونه ها بیاورید سعی کنید 5 تا 6ثانیه در این حالت بمانید و به حالت قبل بازگردید ، این حرکت را  5 تا 6 بار تکرار کنید.
7- دهان را محکم بفشارید
دهان را ببندید و لب ها رابفشارید و سعی کنید به آرامی فک پایین را جلو بیاورید.
حالا انگشت اشاره را روی چانه قراردهید سعی کنید با فشاری که به چانه اعمال می شود مقابله کنید و برای چند ثانیه در این حالت بمانید، اینکار را 8 الی 10بار تکرارکنید.
8- چانه
یکی ازمهمترین ورزش ها همین ورزش چانه است که آخرین و سخت ترین ورزش دوره محسوب می شود که برای تقویت ماهیچه طراحی شده است، زبان خود را در برابر سقف دهان خود، در نزدیکی دندان های خود نگه دارید ؛ این کار را 30 ثانیه انجام دهید بعد از 5 ثانیه استراحت دوباره تکرار کنید تا 10 بار باید این حرکت انجام شود.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

بلاک کننده تبلیغ

لطفا جهت حمایت از ما برنامه بلاک کننده تبلیغات را غیرفعال نمایید.