آموزش و نکات آرایش

چه رنگ رژ لبی مناسب پوست شماست؟

لب‌ها، نازك‌ترين و حساس‌ترين عضو صورت و اصلي‌ترين بخش در آرايش كردن هستند. رژ‌لب‌ها باعث برجسته‌تر به نظر رسيدن لب‌ها و جذاب‌تر شدن صورت مي‌شوند. همه انسان‌ها تمايل به زيباتر شدن دارند؛ اما گاهي اوقات اين تمايلات احمقانه مي‌شود و از حد معمول فراتر مي‌رود. اگر مي‌خواهيد لب‌هاي زيبا و سالمي داشته باشيد، بايد با نحوه مراقبت صحيح از آنها آشنا باشيد. اگر لب‌هاي‌تان سالم باشند، مسلما زيباتر به نظر مي‌رسند. براي محافظت از لب‌ها در مقابل نورخورشيد و جلوگيري از ترك‌خوردگي و خشكيدگي آنها بايد از پمادهاي مخصوص لب و برق‌لب مناسب استفاده كرد. مي‌توانيد شب‌ها روي لب‌هاي‌تان روغن كره بماليد. اين كار باعث مي‌شود لب‌هايي طبيعي و سالم داشته باشيد. قبل از اين كار حتي مي‌توانيد لب‌هاي خود را كمي ماساژ دهيد.  پيش از رفتن به رختخواب لب‌هاي خود را با كرم مرطوب كننده، نرم و لطيف كنيد. هميشه از رژلب‌هايي كه كيفيت بالا و خوب دارند استفاده كنيد؛ زيرا رژهاي ارزان و بي‌كيفيت به لب آسيب مي‌رسانند. برخي از رژلب‌ها خاصيت مرطوب‌كنندگي نيز دارند كه با استفاده از آنها مي‌توان لب‌هاي سالم‌تري داشت. رژلب‌هاي مات، مقاوت و پايداري بيشتري دارند و ديرتر از روي لب پاك مي‌شوند؛ ولي لب‌ها را كمي خشك مي‌كنند. براي آنكه لب‌هاي برجسته داشته باشيد، دور آنها را با خط لب مشخص كنيد. برق‌لب باعث مي‌شود لب‌ها گوشتي‌تر و بزرگ‌تر به نظر برسند. رژلب‌هايي كه رنگ‌هاي نزديك به رنگ پوست صورت دارند نيز لب‌ها را بزرگ‌تر نشان مي‌دهند.

ابتدا رژلب را كنار صورت خود بگيريد تا ببينيد با چهره شما هماهنگي دارد يا خير. هرگز رژلب‌هايي راكه براي تست كردن در فروشگاه‌ها وجود دارند، روي لب‌ها و انگشت خود نماليد، زيرا اين كار بهداشتي نيست. براي اطمينان از رنگ رژلب مورد نظرتان يك لايه از آن را با دستمال كاغذي برداريد و بعد روي پوست دست‌تان تست كنيد.
هميشه به اجزاي تشكيل دهنده كليه محصولات آرايشي و بهداشتي و البته رژلب‌‌ها توجه كنيد. برخي مواد شيميايي به كار رفته در رژها ايجاد حساسيت مي‌كنند؛ زيرا در اغلب موارد رژلب‌ها خورده مي‌شوند؛ به خصوص هنگام خوردن غذا. تخمين زده مي‌شود كه هر خانم به طور متوسط در طول زندگي خود 6-4 پوند (معادل صد تيوپ) رژلب مي‌خورد. حال اگر مواد داخل آنها سمي و خطرناك باشد، تصور كنيد چه مقدار مواد سمي وارد بدن خود كرده‌ايد!
براي انتخاب رنگ رژلب موردنظر، به رنگ پوست خود توجه داشته باشيد؛ اگر رنگ پوست‌تان به زرد مي‌زند، بهتر است از رژلب‌هايي كه رنگ‌هاي گرم دارند، استفاده كنيد.
در طول روز كه هوا روشن‌تر است، از رژلب‌هاي با رنگ‌هاي طبيعي استفاده كنيد و از رژلب‌هاي پر رنگ‌تر را بعدازظهرها و شب‌ها مورد استفاده قرار دهيد.
وقتي بين رژلب‌هايي كه با رنگ‌هاي تند، مات و رژلب‌هاي مايع يا براق، قرار است مناسب‌ترين را انتخاب كنيد، در نظر داشته باشيد كه رژلب‌هاي مايع و براق و رژلب‌هاي تند معمولا براي يك بار استفاده مناسب هستند و نبايد آنها را مكررا تجديد كنيد. رژلب‌هاي مات، بيشتر عمر مي‌كنند، رطوبت كمتري دارند و البته باعث خشك شدن لب‌ها مي‌شوند، ولي مي‌توانيد آنها را بارها تجديد كنيد. در نظر داشته باشيد كه در صورت استفاده از رژلب‌هاي مات، انواع خيلي خشك را انتخاب نكنيد.
براي طبيعي‌تر به نظر رسيدن لب‌ها مي‌توانيد از خط لب استفاده كنيد و بعد از رژ زدن، با دستمال كاغذي روي لب‌هاي‌تان به آرامي ضربه بزنيد تا رژتان كم‌رنگ و محوتر شود.
به هنگام انتخاب رنگ رژلب، بيشتر به نظر خود اهميت دهيد، نه فروشنده.
رژلب‌ها در هواي سرد و داخل يخچال، بيشتر عمر مي‌كنند.
از مصرف رژلب‌هايي كه حاوي پارابن هستند خودداري كنيد؛ زيرا خطر سرطان سينه را در پي دارند.

دنیای سلامت

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

بلاک کننده تبلیغ

لطفا جهت حمایت از ما برنامه بلاک کننده تبلیغات را غیرفعال نمایید.