درمان و مراقبت از پوست

قبل و بعد از تزریق بوتاکس چه نکاتی را باید رعایت کرد؟

متخصصان توصيه مي كنند قبل از تزریق بوتاکس باید از مصرف بعضی از داروها اجتناب کرد.

 

دکتر علی وفایی، گفت: بوتاکس (دیس پورت) برای رفع چین و چروک صورت استفاده می شود.
وی در ادامه با اشاره به اینکه قبل از تزریق بوتاکس باید نکاتی را رعایت کرد افزود: باید یک هفته قبل از تزریق بوتاکس از مصرف هر گونه داروی مسکن و ضد التهاب به جز استامینوفن و ویتامین Eخودداری کرد.
این متخصص پوست در ادامه اظهار داشت: روزي كه قرار است بوتاكس تزريق شود آرایش نکنید و در صورتی که بیماری خاصی دارید حتما با پزشک معالجتان درمیان بگذارید.

*** پس از تزریق بوتاکس تا می توانید اخم كنید
دکتر وفایی با بیان اینکه در هنگام تزریق بهتر است بیمار نیز نشسته باشد و اخم کند تا خطوط کاملا مشخص شود گفت: تا 4 ساعت پس از تزریق دراز کشیدن، هر گونه ماساژ و یا دستکاری منطقه ی تزریق شده، برخورد با اشعه آفتاب و انجام ورزش ممنوع است.
وی با تاکید بر اینکه مولکول های بوتوکس ترجیحا به عضلات درحال انقباض متصل می شوند گفت: هدف از تزریق اتصال این مولکول ها به عضلات مسئول ایجاد چین وچروک های صورت است.
وی با اشاره به اینکه تا چند ساعت پس از تزریق بیمار  باید مرتبا ابروهایش را بالا بیندازد، اخم کند و محکم بخندد گفت: با انجام این کار تاثیر بوتکس بسیار افزایش می یابد.

خبرنگاران

مقالات مرتبط

4 دیدگاه

  1. مطالب بسیار مفید بود خیلی متشکر و یک سوال از خدمتتون دارم من 27 سال دارم و خطوط ریز ی بر روی پیشانیم است و هنگامی که اخم می کنم یا ابروهایم را بالا می برم خطهای کمی می افتد آیا این حرف صحیح است با انجام بوتاکس برای همیشه خطوطهای ریز از بین می روند و بازگشت ندارند و احتیاجی به بوتاکس مجدد نمی باشد ؟ جواب را به ایمیلم حتما بفرستید ………………….با تشکر

    1. بله توسط بوتاكس عصب هااز بين مي روند آن قسمت ازعصب ها كار ميوفته و ديگر شاهد خط اخم يا چروك هاي ناشي از حركات صورت مثل خطوط خنده نخواهيد بود.

  2. واقعا مطالبتان عالی است و خیلی خیلی مفید و ممنونم و 1سوال من پیشانیم و وسط ابروهایم چروکهای خیلی کمی دارد آیا درست است با انجام بوتاکس دیگر برای همیشه چروکهای ریز و سطحی از بین می روند؟ من 27 سال دارم و می گویند اگر تا قبل از اینکه چروکهای پیشانی عمیق شوند بوتاکس کنم دیگر برای همیشه چروکها از بین میروند………آیا درست است ؟ با تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

بلاک کننده تبلیغ

لطفا جهت حمایت از ما برنامه بلاک کننده تبلیغات را غیرفعال نمایید.