ماسک های زیبایی صورت

ماسک هایی مخصوص تغذیه پوست های معمولی

برای پوست هایی که نه چرب هستند و نه خشک ، ماسک هایی جهت تغذیه و حفاظت وجود دارند که از قرار زیرند: ۳ قاشق غذاخوری جو را در سه فنجان آب، چندساعتی خیسانده، سپس با حرارت ملایم به مدت نیم ساعت بجوشانید، پس از سرد شدن آنرا در یک آبکش ریخته، پالایش کنید و شیره آنرا جدا نمایید. این مایع را می توان در یخچال نگهداری نمود و به مدت یکهفته از آن استفاده کرد.
کاسنی را خوب له کرده و همراه تفاله هایش با سفیده تخم مرغ که کمی آنرا زده اید، مخلوط کنید، مقداری گلاب نیز به آن اضافه کرده و سپس این ماسک را به طور یکنواخت بر روی صورت بکشید و بعد از ۲۰ دقیقه صورت را با آب سرد شسته، سپس با مقداری گلاب و نارنج و با کمک پنبه صورت را تمییز نمایید. این ماسک علاوه بر تازگی و تغذیه پوست باعث روشنایی آن نیز می شود. کمی ماست را با کمی آبلیموترش و ضماد گل ختمی و بابونه مخلوط نموده و بعد با کمک پنبه این ماسک را به صورت مالیده به مدت ۱ ساعت روی صورت قرار دهید ، سپس با آب سرد پوست را خوب شسته و دوباره کمی آبلیموی تازه به صورت بمالید و بعد از ۵ دقیقه صورت را با آب سرد بشویید. این عمل باعث از بین رفتن جوش های زیرپوستی در پوست های طبیعی نیز می شود.
پوست فلفل دلمه ای را از تخم فلفل جدا کرده ، قبل از اینکه بر روی صورت قرار دهید صورت را با صابون و آب گرم بشویید و بعد صورت را با پوست فلفل دلمه ای مستور سازید و پس از یک ساعت برداشته و به پوست کمی کرم بمالید.
ب داغ را با سبوس یا آرد جو مخلوط کرده تا به صورت خمیری درآید و در ظرف آبجوش دیگری مقداری گل یونجه دم کنید و پس از گذشت ۱۰ دقیقه آن را صاف کرد و به خمیر قبلی اضافه نمایید، سپس آنرا بر روی پوست صورت مالیده و پس از گذشت ۱۰ دقیقه صورت را با آب سرد بشویید. و خوب آنرا خشک نمایید.
▪ تذکر: پوست های معمولی برای حفظ تعادل گرانبهای خود به مواد محرک و مقوی مثل قنطوریون نیز نیازمند می باشند.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

بلاک کننده تبلیغ

لطفا جهت حمایت از ما برنامه بلاک کننده تبلیغات را غیرفعال نمایید.