آموزش و نکات آرایشمعرفی محصولات آرایشی و بهداشتی

چه لوازم آرایشی مناسب پوست شماست ؟

تعيين نوع پوست در انتخاب و خريد مواد آرايشي – بهداشتي مناسب، اهميت دارد. وقتي شما بدانيد پوست‌تان از چه نوعي است، حتي مي‌توانيد مراقبت‌هاي خاص پوستي را كه برايش شما ضرورت دارد، انجام دهيد. حالت پوست شما امكان دارد در اثر تغييرات هورموني نيز دچار تغيير شود. شايد شنيده باشيد كه بعضي از خانم‌ها مي‌گويند از وقتي باردار شده‌اند، پوست‌شان خيلي خشك شده و با اينكه تا به حال نيازي به استفاده از مرطوب‌كننده نداشته‌اند، حالا بدون استفاده از آن احساس ناخوشايندي پيدا مي‌كنند. پوست را مي‌توان به 5 نوع خيلي ‌چرب، چرب، معمولي، خيلي‌ خشك، خشك و مختلط تقسيم كرد.

تعيين نوع پوست در انتخاب و خريد مواد آرايشي – بهداشتي مناسب، اهميت دارد. وقتي شما بدانيد پوست‌تان از چه نوعي است، حتي مي‌توانيد مراقبت‌هاي خاص پوستي را كه برايش شما ضرورت دارد، انجام دهيد. حالت پوست شما امكان دارد در اثر تغييرات هورموني نيز دچار تغيير شود.
شايد شنيده باشيد كه بعضي از خانم‌ها مي‌گويند از وقتي باردار شده‌اند، پوست‌شان خيلي خشك شده و با اينكه تا به حال نيازي به استفاده از مرطوب‌كننده نداشته‌اند، حالا بدون استفاده از آن احساس ناخوشايندي پيدا مي‌كنند. پوست را مي‌توان به 5 نوع خيلي ‌چرب، چرب، معمولي، خيلي‌ خشك، خشك و مختلط تقسيم كرد.
پوست چرب
پوست‌ چرب، پوستي است كه حالت براق دارد، منافذش گشاد است، رنگ آن تا حدي زرد است و ضايعات پوستي مانند انواع جوش‌ها ممكن است روي اين نوع پوست ديده شود. در پوست خشك، منافذ كوچك و تنگ است و پوست زبر و نازك و داراي چين‌هاي ريز است. امكان دارد پوسته‌‌پوسته‌هايي را نيز در سطح پوست ببينيد.
پوست معمولي
پوست‌هاي معمولي شاداب هستند و انعطاف خوب و قوام سفتي دارند. در پوست مختلط كه شايع‌ترين نوع پوست است، قسمت‌هايي از پوست چرب و قسمتي خشك است. معمولا مناطق مركزي صورت‌(روي بيني و چانه) به علت وجود غدد چربي فعال‌تر، چرب و در نواحي محيطي صورت مانند گونه‌ها پوست خشك است.
‌پوست خشک
كساني كه پوست خشك دارند، بايد سعي كنند رطوبت پوست‌شان را در طول روز حفظ كنند و به ويژه در فصول سرد و خشك لازم است از تركيبات آرايشي بهداشتي مناسبي استفاده كنند كه علاوه بر خاصيت مرطوب‌كنندگي زياد، پوشش ضخيمي هم روي پوست ايجاد كنند. اگر پوست شما خيلي خشك است، بايد حتما زير كرم آرايشي‌تان از يك مرطوب‌كننده قوي پوست استفاده كنيد. دارند‌گان پوست‌هاي خشك بايد دقت كنند كه در صورت عدم رعايت اين نكات مستعد بروز چين وچروك‌هاي پوستي‌ هستند. كساني كه پوست‌هاي چرب دارند، از آنجا كه پوست‌شان مستعد جوش زدن است، بايد در انتخاب فرآورده‌هاي آرايشي دقت كنند و در مواردي كه پوست‌شان دچار آكنه مي‌شود، هر چه سريع‌تر براي ريشه‌يابي و رفع علل به وجود آورنده آن با متخصص پوست مشورت كنند.
آزمایشی برای تعیین پوست
در يك آزمايش ساده مي‌توانيد نوع پوست‌تان را مشخص كنيد. صبح پس از برخاستن از خواب، صورت خود را با آب و صابون بشوييد و خشك كنيد و هيچ تركيبي به پوست خود نزنيد. طي روز به‌ طور مرتب روي بيني خود را نگاه كنيد يا با انگشت روي بيني خود بكشيد. اگر تا عصر هيچ چربي حس نكرديد و روي بيني‌تان پوسته‌پوسته شده بود، پوست‌تان خيلي خشك است اما اگر پوست بيني پوسته‌پوسته نشده، پوست شما خشك است. اگر پوست بيني طبيعي و كمي چرب است، پوست شما معمولي است. اگر تا ظهر پوست بيني شما چرب شده بود، پوست شما چرب و اگر يكي دو ساعت پس از شست‌و‌شوي صبحگاهي پوست بيني خود را خيلي چرب يافتيد، پوست شما بيش از حد چرب است. اگر تشخيص اين حالت‌ها براي‌تان سخت است، لازم است قبل از استفاده از محصولات بهداشتي، آرايشي از متخصص پوست‌تان در مورد نوع پوست پرس‌وجو كنيد.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

بلاک کننده تبلیغ

لطفا جهت حمایت از ما برنامه بلاک کننده تبلیغات را غیرفعال نمایید.