ماسک های زیبایی صورت

آشنايي با بهترين بخورهاي گياهي خانگي

یكی از روش‌های سالم برای پاكسازی پوست، استفاده از بخور به صورت ساده یا همراه با عصاره‌های گیاهی است كه طی آن منافذ پوست باز و به‌ صورت سطحی و عمقی پاك شده و باعث خون‌رسانی بهتر به پوست می‌شود. آلودگی‌ها، چربی‌ها و سلول‌های شاخی از سطح پوست تمیز می‌شود و پوست مرطوب شده كه این رطوبت خود مانع ایجاد چین و چروك‌ها می‌شود.
بخور گل ختمی و بابونه
این بخور علاوه بر این‌كه باعث تمیزی و مرطوب شدن پوست می‌شود، باعث ضدعفونی و روشن شدن و شادابی پوست نیز می‌شود.برای این كار مقداری گل ختمی و گل بابونه (گل ختمی دو برابر گل بابونه) را در ظرف آب جوش بریزید و سپس اجازه دهید تا با حرارت ملایم دم بكشد.
در ظرف را بردارید و یك پارچه روی سر خود و ظرف بیندازید و با كمك انگشتان پوست صورت را ماساژ دهید.بهترین كاری كه می‌توان بعد از این بخور علاوه بر استفاده از انواع ماسك‌ها انجام داد، استفاده از روغن زیتون و در صورت داشتن جوش در صورت، استفاده از آب لیموترش است كه به كمك پنبه آنها را روی پوست بمالید و پس از 30 دقیقه صورت را با آب ولرم بشویید.
بخور زنجبیل
این بخور علاوه بر این كه باعث تمیزی و شادابی پوست می‌‌شود، برای دستگاه تنفسی نیز بسیار مفید است. برای این منظور جوشانده غلیظ و بسیار گرم آن استفاده می‌شود كه با انداختن پارچه یا لحاف بر سر، بخار آن را استنشاق كرده و در همان حال پوست صورت را ماساژ دهید و سپس با یك حوله تمیز پوست را تمیز كنید.
این نكته را هم بدانید كه پس از بخور دادن می‌توانید با نوك انگشتان و یك دستمال، جوش‌های سرسفید و سرسیاه خود را با فشار خالی كنید، ولی نكته مهم آن است كه پس از عمل بخور چون منافذ پوست باز می‌شوند و سر جوش‌ها نیز باز خواهد شد، بهتر است كه برای تنگ كردن این منافذ پس از اتمام كار، از خیار رنده شده یا لیموترش تازه كمك بگیرید و به صورت ماسك روی پوست قرار دهید.دقت كنید در صورتی كه به گیاه خاصی حساسیت دارید، از بخور آن نوع گیاه نیز نمی‌توانید و نباید استفاده كنید. همچنین هنگام بخور دادن مواظب باشید كه بخار پوست شما را نسوزاند.
كمپرس
علاوه بر روش بخور از روش كمپرس نیز بویژه برای پوست‌های خشك و حساس می‌توان استفاده كرد. برای كمپرس همانند بخور آب را بجوشانید و پودر گیاه را به آن اضافه كنید. بعد از پنج دقیقه محلول مذكور را صاف كرده و حوله تمیزی را به این محلول آغشته كنید و این حوله را پنج تا ده دقیقه روی پوست صورت خود قرار دهید.یادتان باشد كه دو سوراخ برای جای چشم‌ها در حوله باز كنید.
همشهري آنلاين

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

بلاک کننده تبلیغ

لطفا جهت حمایت از ما برنامه بلاک کننده تبلیغات را غیرفعال نمایید.