درمان و مراقبت از پوستماسک های زیبایی صورت

جلوگیری از ایجاد چروک صورت با زیتون

براى برخوردارى از يك پوست زيبا و سالم به دنبال كرم ها و ماسك هاى مختلف نباشيد و پولتان را بيش از اين هدر ندهيد. به ماسك هاى طبيعى متوسل شويد و كمى رژيم غذايى تان را تغيير بدهيد تا به پوستى صاف و شفاف دست پيدا كنيد. از آنجا كه سرما به دليل ايجاد خشكى در پوست رابطه مستقيمى با چروك و پيرى زودرس دارد، در اين فصل بيشتر به پوستتان رسيدگى كنيد. معناى رسيدگى هم اين نيست كه به فروشگاه هاى عرضه محصولات آرايشى و بهداشتى برويد و هرچه در جيبتان است بدهيد و يك كرم ضدچروك خريدارى كنيد. اگر مى خواهيد پوست خوبى داشته باشيد، اجازه ندهيد كه هيچ گاه پوستتان خشك شود. بهترين وسيله براى چرب نگه داشتن پوست روغن زيتون است……
مصرف روغن زيتون در وعده هاى غذايى به ويژه سالاد و استعمال آن به صورت يك امولسيون طبيعى به دليل خاصيت آنتى اكسيدانى و دارا بودن ويتامين هاى A، E، K و C كه مى تواند از خشكى و زبرى پوست كه زمينه ساز چروك و پيرى زودرس است، جلوگيرى كند به پوست شادابى و طراوت بخشد.
علاوه بر روغن زيتون، عسل، زرده تخم مرغ، آب ليمو و بابونه نيز قادرند همانند يك ماسك محافظتى، پوست را در برابر انواع آسيب ها محفوظ نگه دارد. براى جلوگيرى از چروك پوست، عسل و زرده تخم مرغ را مخلوط نموده و بر صورت خود بماليد. البته اگر پوستتان چرب است اين ماده را به صورت جداگانه استفاده نمائيد. براى از بين بردن التهابات پوستى از بخور بابونه استفاده كنيد يا بابونه را آسياب كرده و به همراه مقدارى آب به صورتتان به ويژه، جاى جوش ها بماليد.اگر هم پوستتان حساس است و با كوچكترين تغيير مثلاً وزش باد سرد دچار خشكى مى شود از آب ليمو استفاده نماييد. مطمئناً با استفاده از روش هاى فوق ديگر هيچ احتياجى به كرم و امولسيون هاى شيميايى نخواهيد داشت.

برچسب

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

بلاک کننده تبلیغ

لطفا جهت حمایت از ما برنامه بلاک کننده تبلیغات را غیرفعال نمایید.