درمان و مراقبت از پوست

چهار اشتباه رایج در مراقبت از پوست

 اشتباه در مراقبت از پوست که منجر می شود پیرتر به نظر برسید
شما روزانه بطور مرتب از ضدآفتاب استفاده می کنید ، سیگار نمی کشید و از هیچ هزینه ای برای خریدن قرص های پوستی و مراقبت از پوستتان دریغ نمی کنید . ولی با وجود همهً این توجه ها ، شما ممکن است با انجام چندین اشتباه، دچار پیری زودرس پوست شوید . با هم چهار اشتباه شایع در مراقبت از پوست را مرور می کنیم :

1 ) استفاده بیش از حد از لایه بردار
افرادی که دچار خشکی پوست هستند ،غالباً براین باورند که لایه بردار ها می توانند با از بین بردن سلولهای مرده پوست مفید باشند . ولی استفاده بیش از حد از آنها می تواند با اختلال در توانایی پوست در حفظ رطوبت ، منجر به به بدتر شدن خشکی پوست شود و در نتیجه پوست کدر ، مرده و پیرتر به نظر برسد . بیمارانی بوده اند که با استفاده از لایه بردارها ، پوستی شبیه به کاغذ سنباده پیدا کرده اند .

2 ) استفاده از یک نوع مرطوب کننده در تمام طول سال
بعضی از انواع پوست در تابستان چرب و در زمستان خشک هستند این به خاطر این است که در زمستان آب کمتری در هوا وجود دارد . و پوست به راحتی می تواند آب خود را از دست بدهد . اگر شما دارای پوستی چرب هستید. فکر نکنید که که باید در تمام طول سال از یک مرطوب کننده فاقد چربی (oil-free) استفاده کنید . شما می توانید در مواقعی که پوستتان چرب است از سرم یا لوسیون استفاده کرده ، در مواقعی که پوستتان خشک است از محصولات چرب تر استفاده کنید . بسیاری از کمپانی های تولید کننده محصولات مراقبت از پوست به شما این حق انتخاب را می دهندکه در تابستان و زمستان محصولات متفاوتی را استفاده کنید .

3 ) استفاده از پاک کننده های قوی
بسیاری از مردم از حس سفتی پوست بعد از استفاده از یک کف پاک کننده و یا یک صابون لذت می برند ولی این احساس به این معناست که چربی های طبیعی پوست شما از بین رفته است و پوست شما خشک شده ، به ایجاد چروک مستعدتر است . در عوض من به شما پاک کننده های ملایم و مخصوص پوستهای خشک را پیشنهاد می کنم که فاقد مواد صابونی مضر هستند .بسیاری از کسانیکه مدتهای طولانی از خشکی پوست رنج برده اند تنها با تعویض پاک کننده از خشکی رهایی پیدا کرده اند . پس استفاده از پاک کننده های مخصوص پوست خشک را به عنوان اولین قدم در دمان خشکی پوست جدی بگیرید

4 ) استفاده 100% از محصولات ارگانیک ( طبیعی )
بسیاری از محصولات طبیعی و گیاهی محصولات خوبی هستند ولی وقتی صحبت از رتینوئید ها و ضد آفتاب ها می شود ، هیچ چیز نمی تواند جایگزین یک فرمول شیمیایی شود .هیچ جایگزین طبیعی برای رتینوئید ها نظیر دیفرین و آترالین وجود ندارد و محصولات حاوی رتینوئید جزو معدود محصولاتی هستند که اثرات آنها در کاهش چروکهای موجود به اثبات رسیده است . ضدآفتاب های ارگانیک به اندازه ضدآفتاب های شیمیایی موثر نیستند . خصوصاً اگر شما قرار است مدت طولانی در معرض نور خورشید قرار بگیرید . پس محصولات ضد چروک و ضدآفتاب های غیر ارگانیک بسیار موثر هستند .

دکتر شهرام جوادی نژاد

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

بلاک کننده تبلیغ

لطفا جهت حمایت از ما برنامه بلاک کننده تبلیغات را غیرفعال نمایید.