تکنیک های خانه داری

در 5 قدم لباستان را اتو کنید

درجه حرارت اتو را با توجه به جنس پیراهن كه نخی ، كتانی یا تركیبات پلیمری باشد تنظیم نمایید

1 . یقه را اتو نمایید
یقه را از پشت اتو نمایید و از وسط یقه به سمت كناره ها اتو نمایید تا یقه چروك نخورد . پیراهن را برگردانید و به همین ترتیب روی یقه را هم اتو نمایید .

نكته : درجه حرارت اتو را با توجه به جنس پیراهن كه نخی ، كتانی یا تركیبات پلیمری باشد تنظیم نمایید . در صورتی كه نسبت به جنس پارچه لباس اطمینان ندارید، برای اتوكشی از پایین ترین درجه استفاده نمایید .

2 . سرشانه ها را اتو نمایید
یكی از سرشانه ها را بر روی انتهای باریك میز اتو قرار دهید و از قسمت چسبیده به یقه به سمت وسط پشت پیراهن رفته و اتو نمایید . به همین ترتیب سرشانه دیگر را هم اتو نمایید.

3 . آستین ها و مچ و سردست پیراهن را اتو نمایید .
یك آستین را صاف بر روی میز اتو قرار دهید بطوری كه دكمه ها یا سوراخهای دكمه سردست به رو باشند . ابتدا داخل سردست را اتو نمایید سپس آستین را برگردان نموده تا سطح بیرونی قسمت سردست را اتو نمایید . حالا قسمت آستین را از رو اتو نمایید . برای آستین دیگر هم به همین ترتیب عمل نمایید .

4 . قسمت پشت و جلوی پیراهن را اتو نمایید .
هر دو قسمت جلویی پیراهن را اتو نمایید و سپس پیراهن را برگردانده و قسمت پشت را اتو نمایید . برای چروكهای سخت از اسپری آب استفاده نمایید .

5 . بین دكمه ها را اتو نمایید .
حالا باید به سراغ جای دكمه ها رفت . مراقب باشید و فقط فضای بین دكمه ها را اتو نمایید و كشیدن اتو بر روی دكمه ها موجب شكستن آنها و خراش برداشتن پلیت كف اتو می گردد .

نكته : پس از اتو كشی سریعاً پیراهن را آویزان نمایید تا دوباره چروك نشود . دوشاخه اتو را از پریز درآورید تا خنك شود .

mardoman.net

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

بلاک کننده تبلیغ

لطفا جهت حمایت از ما برنامه بلاک کننده تبلیغات را غیرفعال نمایید.