معرفی محصولات آرایشی و بهداشتی

موژه هایتان را با شامپو بچه بشویید

يك جراح و متخصص چشم و فوق‌تخصص قرنيه با بيان اين‌كه بهترين كار براي كاهش آسيب‌هاي چشمي در پي بروز پديده گرد و غبار ، خارج نشدن از منزل و يا استفاده از محافظ‌هاي چشمي يا عينك است، گفت: اين افراد مي‌توانند پس از بازگشت به منزل با شامپوي بچه، مژه‌ها را شستشو دهند.

دكتر محمدعلي زارع در گفتگو با ايسنا با بيان اين‌كه در صورت احساس جسم خارجي بايد چشم شستشو داده شود ،‌ اظهار كرد: بهترين محلول براي شستشو استفاده از سرم فيزيولوژي است ، اما در صورت در دسترس نبودن مي‌توان از آب تميز يا قطره اشك مصنوعي استفاده كرد.

وي ادامه داد: چنانچه با وجود اين اقدامات جسم خارجي از چشم خارج نشد بايد با مراجعه به يك متخصص با استفاده از دستگاه‌هايي با بزرگنمايي بيشتر داخل چشم رويت شود.

اين عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشكي تهران از علائم هشداري براي وجود جسم خارجي در چشم را قرمزي ، خارش و ترشح برشمرد و يادآور شد: افراد مبتلا به خشكي چشم بيشتر در معرض آسيب‌هاي چشمي در شرايط بروز پديده گرد و غبار هستند.

دكتر زارع توصيه كرد: در صورت وجود جسم خارجي، افراد از مالش چشم خودداري كنند؛ چون ماليدن چشم باعث بروز خراشيدگي، زخم و در نهايت عفونت مي‌شود.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

بلاک کننده تبلیغ

لطفا جهت حمایت از ما برنامه بلاک کننده تبلیغات را غیرفعال نمایید.