درمان و مراقبت از پوست

در هوای آلوده آرایش نکنید

آرايش كردن به ويژه از نوع غليظ آن در هواي آلوده شهرها اثرات سوء اي در روند تكثير و بازسازي سلولهاي اپيدرم به همراه دارد.

به گزارش انجمن متخصصين پوست ايران، محمد گلشني افزود: ميزان بالاي غلظت مونواكسيد كربن و دود حاصل از سوخت‌هاي فسيلي علاوه بر تاثيرات زيانبار قلبي و ريوي موجب اختلال در كاركرد سلول‌هاي پوست و ايجاد چهره‌اي غيرشاداب و كدر در افراد مي شود.

وي با اشاره به اينكه سلول‌هاي اپيدرم (لايه سطحي) هر 28 روز يكبار بازسازي كاملي انجام مي‌دهد، افزود: در صورت نارسايي اكسيژن به اين سلول‌ها، شاهد اثرات سوء در پوست بدن به ويژه صورت، گردن و دستها خواهيم بود.

گلشني با هشدار به افرادي كه در اين روزها از لوازم آرايشي با ميزان بالا استفاده مي‌كنند توصيه كرد: با تهيه پاك كننده‌هاي غيرصابوني با PH اسيدي سازگار با پوست كه به syndet bar معروفند (از داروخانه ها) به حفظ سلامت و شادابي سلامت پوست بدن خود كمك كنند.

وي گفت: اين پاك كننده‌ها در مقاسيه با صابون‌هاي جامد و مايع علاوه بر امكان استفاده مكرر در طول شبانه روز، به دليل سازگاري چربي‌هاي طبيعي پوست از جمله سرآميدها را كمتر برداشته و اثرات خشكي پوست و تحريكي كمتر خواهند داشت.

دبيرانجمن پوست ايران استفاده از كرم هاي درماني تجويز شده از جانب پزشكان همچنين مصرف، كرم ضدآفتاب و كرم هاي مربوط كننده پوست را در روزهاي آلودگي هوا تاييد كرد و گفت: هموطنان پس از بازگشت به منزل، در پي شست‌وشوي سريع صورت، حتماً از مرطوب كننده پوست‌هاي خشك يا چرب استفاده كنند.

وي گفت: استحمام و شست‌و شوي موها با شامپوهاي معمولي به صورت روزانه براي حذف آلاينده‌هاي هوا و محيط زيست از مهمترين نكات بهداشتي در ايام آلودگي هواست كه به نشاط و شادابي پوست و موها كمك فراواني مي‌كند.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

بلاک کننده تبلیغ

لطفا جهت حمایت از ما برنامه بلاک کننده تبلیغات را غیرفعال نمایید.