درمان و مراقبت از پوست

پوستی جوان با 8 ماده غذایی

آيا دوست داريد پوستي نرم و لطيف و بدون چين و چروك داشته باشيد؟ آيا تا به حال اين جمله را شنيده يا خوانده‌ايد كه «زيبايي از درون شما مي‌جوشد.» با خوردن برخي غذاهاي فوق‌العاده مي‌توانيد از داشتن پوستي سالم لذت ببريد و جوان‌تر و زيباتر به نظر برسيد. ما به شما توصيه مي‌كنيم كه چند ماده غذايي زير را به برنامه غذايي خود بيفزاييد تا چين و چروك‌هاي پوست‌تان كمتر شود و پوست درخشان‌تري داشته باشيد.

سفيده تخم‌مرغ
سفيده تخم‌مرغ سرشار از پروتئين است كه مي‌تواند كلاژن توليد كند. اين ماده كه موجب تقويت سيستم ايمني بدن مي‌شود، غني از روي و املاح اصلي است و به جوان شدن پوست كمك مي‌كند. اگر كمبود روي داريد، هيچ نوع مراقبت پوستي، لوسيون و كرمي در دنيا قادر نخواهد بود وضعيت پوست‌تان را بهبود ببخشد.

انــــار

انار و آب انار پوست را نرم و لطيف مي‌كند. يك ليوان آب انار خالص و طبيعي براي پوست‌تان فوق‌العاده است. اگر بتوانيد انار را با دانه‌هايش بخوريد، بهتر است. اين ميوه سرشار از ويتامين C و آب آن حاوي اسيد الاجيك و پوني كالاجين مي‌باشد. اسيد الاجيك تركيبي است كه با آسيب‌هاي ناشي از راديكال‌هاي آزاد مقابله مي‌كند و پوني كالاجين يك تركيب فوق‌العاده براي افزايش توانايي بدن جهت حفاظت و نگهداري كلاژن است. پوني كالاجين پوست شما را جوان‌تر و نرم‌تر مي‌كند.

هندوانه

تا جايي كه مي‌توانيد از اين ميوه سالم و شيرين بخوريد. هندوانه سرشار از ويتامين C است. در ضمن پتاسيم و ليكوپن بالايي هم دارد. اين ميوه كه غني از آنتي‌اكسيدان‌هاست، ميزان آب و مواد مغذي موجود در سلول‌‌ها را تنظيم و متعادل مي‌‌كند. جذب آب يكي از رازهاي اصلي درخشندگي، سلامت، جواني و زيبايي پوست است.

روغن زيتون

سعي كنيد هر روز يك قاشق غذاخوري روغن زيتون بخوريد. روغن زيتون جزء چربي‌هاي خوب است كه امگا 3 موجود در آن به سلامت قلب كمك مي‌كند و همين مساله موجب بهبود گردش خون در رگ‌ها و سرخ شدن پوست و نرمي آن مي‌شود.

زغـــال اخته

بهترين راه براي از بين بردن چين و چروك‌هاي روي پوست خوردن زغال اخته است. اين ميوه يك ماده غذايي فوق‌العاده و سرشار از فيبر و آنتي‌اكسيدان‌هاست. اگر بتوانيد خود را عادت دهيد كه هر روز به اندازه نصف فنجان زغال اخته بخوريد، از مزاياي فوق‌العاده آن بهره‌مند خواهيد شد. زغال اخته از پوست شما در برابر آسيب‌هاي ناشي از راديكال‌هاي آزاد محافظت مي‌كند؛ بنابراين با قرار گرفتن در معرض نور خورشيد و نيز تجربه استرس و نگراني‌هاي حاد، كمترين آسيب‌ها را متحمل خواهيد شد. زغال اخته همچنين از ساختار سلول‌ها محافظت مي‌كند و به اين ترتيب پوست‌تان كمتر دچار چين و چروك شده و جوان‌تر به نظر مي‌رسد.

چاي سبز

نوشيدن چاي سبز، لكه‌هاي ريز قهوه‌اي رنگ روي پوست را از بين مي‌برد. سعي كنيد روزانه 1 – 2 فنجان چاي سبز بنوشيد. با اين كار نه تنها رژيم غذايي سالم‌تري خواهيد داشت، بلكه متابولسيم بدن‌تان نيز تقويت مي‌شود. چاي سبز حاوي «كاتچين» است. اين تركيب موثر با پيري و آسيب‌هاي ناشي از اشعه‌هاي زيانبار نور خورشيد مقابله مي‌كند. چاي سبز سرشار از آنتي‌اكسيدان‌هاست كه با راديكال‌هاي آزاد مقابله كرده و از پوست‌تان در برابر آنها محافظت مي‌كند.

ماهي آب‌هاي سرد

ماهي‌هاي آب‌هاي سرد از قرمزي و التهاب پوست مي‌كاهند؛ سعي كنيد دست كم هفته‌اي 2 بار ماهي سالمون و يا ساردين بخوريد. اين ماهي‌ها سرشار از اسيدهاي چرب امگا 3 هستند كه باعث تقويت پوست و پوسته سلول‌ها مي‌شوند و به اين ترتيب پوست مرطوب‌تر مي‌شود. اين مكمل‌ها را به برنامه غذايي خود بيفزاييد تا التهابات پوستي مثل اگزما، پسوريازيس و سرخي پوست‌تان كم شده و از بين برود.

اسفناج و كلم

اگر بتوانيد خود را به خوردن سبزيجات سبز عادت دهيد، عادت فوق‌العاده‌اي پيدا كرده‌ايد. اين دو ماده غذايي سرشار از آنتي‌اكسيدان هستند و از پوست در برابر نور خورشيد محافظت مي‌كنند و از آنجايي كه بتاكاروتن و لوتينن فراواني دارند، موجب انعطاف‌پذيري و استحكام پوست مي‌شوند، با اضافه كردن مكمل‌هاي «اسپيرولينا» به رژيم غذايي خود، مي‌توانيد مواد مغذي موجود در اسفناج و كلم را بهتر دريافت كنيد. درصورتي كه امكان مصرف اسفناج در برخي فصول سال وجود نداشته باشد، همين مكمل نياز بدن را تا حد زيادي برطرف خواهد ساخت.

به طور كلي پوست زيبا از درون شما نشات مي‌گيرد. پس به عنوان اولين گام تا مي‌توانيد آب بنوشيد. حتي چاي سبز هم مي‌تواند به رطوبت پوست‌تان كمك كند. بهتر است نوشيدن آب، چاي سبز و در مرحله آخر چاي سياه را جايگزين قهوه كرده و اين هشت ماده غذايي فوق‌العاده را به رژيم خود اضافه كنيد و مطمئن باشيد كه بهترين نتيجه را به دست خواهيد آوريد.

مزاياي فوق‌العاده ويتامين E براي پوست
مصرف ويتامين E موجب بهبود سريع زخم‌ها و افزايش ايمني بدن و محافظت از بدن در برابر انواع بيماري‌‌ها مي‌شود. ويتامين E قادر به كاهش كلسترول و خطر سكته و بيماري‌هاي شرياني و يك ماده مغذي اصلي است كه بدن ما نياز شديدي به آن دارد. همچنين سرشار از آنتي‌اكسيدان است كه با راديكال‌هاي آزاد مقابله مي‌كند. ويتامين E چون موجب كاهش كلسترول خون مي‌شود، از ضخيم شدن رگ‌هاي خوني و در نتيجه خطر سكته مي‌كاهد و خون را رقيق مي‌كند. اين ويتامين كمك زيادي به حفظ رطوبت پوست كرده و به اين ترتيب از خشكي آن جلوگيري مي‌كند. علاوه بر آن از پوست در برابر اشعه‌هاي نور خورشيد محافظت مي‌كند؛ بنابراين يكي از تركيبات اصلي كرم‌ها و لوسيون‌ها، ويتامين E است.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

بلاک کننده تبلیغ

لطفا جهت حمایت از ما برنامه بلاک کننده تبلیغات را غیرفعال نمایید.