تناسب اندام با ورزش

برای نتیجه بهتراول فرم بدن خود را شناسایی و بعد ورزش کنید

 

آیا با دنبال کردن تمامی پیشنهاد های ورزشی چه سنتی و چه مدرن به نتیجه رضایت بخش نرسیده اید ؟ حتما یک جای کار را اشتباه کرده اید یا اینکه ورزش ها را به درستی و بر اساس فرم بدنتان انجام نداده اید.
در ادامه مقاله ورزش متناسب با فرم بدنتان و برنامه ی ورزشی مناسب آن را به شما آموزش خواهیم داد.

تاحالا شده عکس هایی از هنرمندان مشهور را ببنید و تناسب اندام و زیبایی آنها را با خود مقایسه کنید ؟ و معمولا در ذهن خود خیال پردازی می کنیم که کاش اندامی مشابه آنها داشته باشیم . در واقع به نتیجه دلخواه خود خواهید رسید اگر از فرم بدن خود مطلع باشید .
فرم بدن شما به ژنتیک شما مرتبط است و هرگز نمی توانیم آن را تغییر دهیم. ما با ایجاد انگیزه میتوانیم به بهترین و زیباترین فرم بدن دست پیدا کنیم. در اینجا شما را با 3 فرم بدن که در اکثر خانم ها متداول است معرفی می کنیم که عبارتند :mesomorph, ectomorph و endomorph که در ادامه مقاله به طور کامل این 3 فرم را برای شما توضیح خواهیم داد.
این 3 فرم بدن می تواند تعیین کننده نو ع چربی بدن و چاقی باشد با آشنایی بیشتر می تواند به آسانی به جای چربی سازی عضله سازی کنید . اجازه بدهید با جزئیات بیشتر شما را با این 3 فرم بدن آشنا کنم.

Mesomorph
مشخصه این فرم بدن : استخوان های  قوی ، شانه و قفسه سینه برجسته ، و لگنی هم اندازه شانه ها . افراد مشهوری چون هالی بری ٫ جسیکا سیمپسون و دمی مور مشابه این فرم بدن را دارند : .
این مدل فرم بدن معمولا به سرعت وزن و چربی کم می کند، و همچنین به سرعت هم عضله سازی می کنند
معمولا افراد لاغر و بلند قد از این فرم بدن هستند و بهترین ورزش پیشنهادی برای این نوع افراد ورزش اول اینکه باید ضربان بالای قلب را مدیریت کنید یعنی یک وقفه کوتاه بین ورزش برای برگشتن به حالت نرمال، انعطاف پذیری یکی از مشخصه های این فرم بدن است و معمولا خانم ها دوست ندارند درشت به نظر برسند  بهترین ورزش پیشنهادی برای اینگونه افراد یوگا و رقص باله هست که بهتره در برنامه هفتگی خود جایگزین کنید .

 

Ectomorph
دارای چهارچوبی کوچک لاغر هستند با متابولیسم بالا و دست و پای بلند هستند درصد چربی انها از وزنشان کتر است معمولا از این فرم بدن ها برای مادلینگ و فشن شو ها استفاده می کنند. افراد مشهوری همچون گیسل باندکن و گونس پالترو داری این فرم بدن هستند. به دلیل اینکه این فرم بدن استخوان های ضعیفتری نسبت بقیه دارند تمرینات ورزشی برای آنها بسیار مهم است ورزش پیشنهادی برای اینگونه افراد پیاده روی بر روی سطح شیب دار است .

 

 

Endomorph
بهترین تعریف از این فرم بدن منحنی های طبیعی است. این فرم بدن در چند مرحله و به سختی می توانند وزن خود را کم کنند و متابولیسم بدن انها کمتر از دیگران است. برای مثال جنیفر لوپز و اپرا و کویین لطیفه از این دسته هستند . ورزش پیشنهادی برای اینگونه افراد دویدن٫ دوچرخه سواری ،است

تهیه و ترجمه اختصاصی : B3et.ir

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

بلاک کننده تبلیغ

لطفا جهت حمایت از ما برنامه بلاک کننده تبلیغات را غیرفعال نمایید.