تناسب اندام با ورزش

اگر شکم دارید ؟ با 5 حرکت ورزشی به شکم 6 تکه برسید!

اگر شکم دارید ؟ با 5 حرکت ورزشی به شکم 6 تکه برسید!

هدف (ماهیچه های شکم)

وسایل مورد نیاز :
توپ یا دمبل
زیر انداز مخصوص ورزش

چه کارهای باید انجام دهید :
3 سِت ورزش و استراحت تا 45 ثانیه بین هر سِت
این ورزش ها را 3بار در هفته انجام دهید . به نتیجه مورد نظر کمتر از 1 ماه می رسید.

حرکت اول : Double Reverse Crunch

حرکت A : به پشت روی زمین و بر روی یک تشک دراز بکشید ، پاهای خود را جمع کنید ، کف پاها را صاف روی زمین قرار دهید ، و دستان خود را به آرامی پشت سر ببرید.
حرکت B :  باید این 2کار را هم زمان انجام دهید : مقداری شانه ها را بالا بکشید ولی استخوان کتف روی زمین باشد در همان لحظه  پاها را مقداری جمع کنید و زانو ها را به سمت قفسه سینه برسانید . 12 بار این حرکت را تکرار کنید.

حرکت دوم : Scissor Kick

حرکت A : به پشت دراز بکشید ، کف دستان خود را روی زمین بگذارید و زیر باسن قرار دهید ، حالا پاها مقداری از زمین فاصله گرفتند آنها را صاف  و با فاصله از زمین نگه دارید.
حرکت B : حالا پاها را یک به یک بالا و پایین دهید در طول انجام این حرکت پاها را زمین نگذارید . 15 تا 20 بار این حرکت انجام دهید.

حرکت سوم : Weighted Crunch

حرکت A : به پشت روی زمین دراز بکشید ، به سقف نگاه کنید ، پاهای خود را مقداری جمع کنید ، کف پا روی زمین باشد ، یک دمبل یا توپ را به دست بگیرید ، دستها را صاف و کشیده و مستقیم با قفسه سینه نگه دارید.
حرکت B : حالا دست ها را همانطور که صاف نگه داشتید و دمبل یا توپ دستتان هست خود را آرام تا جایی بالا بکشید که باسن از زمین بلند نشود و کف پاها هم روی زمین ثابت باشد. و دوباره به وضعیت A برگردید.  12 تا 15 بار این حرکت را تکرار کنید.

حرکت چهارم : Crossover Crunch with Reach

حرکت A : به پشت روی زمین دراز بکشید ، پاها را جمع کنید کف پا و دست روی زمین باشد .
حرکت B : حالا شانه چپ را به سمت راست بالا بکشید تا جایی که کف دست به ران پای راست برسد و برعکس. تکرار این حرکت 10 تا 12 بار

حرکت پنجم : Plank

همانند تصویر خود را در آن وضعیت قرار دهید دست هم به انداز شانه باز کنید و روی زمین قرار دهید . کل وزن بدن را بر روی ساعد و  پا بندازید . به مدت 10 ثانیه

تهیه و ترجمه اختصاصی : مجله اینترنتی زندگی

مقالات مرتبط

8 دیدگاه

  1. در خصوص کمر درد اگه شکم دارین این میتونه یکی از دلایل باشه عضلات راست کننده ستون فقرات رو هم تقویت کنید و عضلات شکم رو .قوس کمر هم میتونه یکی دیگه از دلایل باشه

    1. ممنون از شما اميتيس عزيز
      نكات بسيار مفيدي بود و اميدوارم دوستان استفاده كرده باشند.

  2. سلام تمرینات خوبی رو پیشنهاد کردین.خودم مربی هستم تمرین آخر اگه درست انجام شه تاثیر خوبی داره کمر نباید قوس شه بدن باید یتیکه باشه شانه جلو نره عمود باشه

  3. پانته آ عزیز
    باید از طریق یک رژیم غذایی سالم وزن خودتون پایین بیارید ، و از برنامه ورزشی مناسب که هم باعث تسکین درد کمرتون و هم کاهش وزن شود.
    کمردردتون به چه دلیل هست ؟ بارداری ؟ سیاتیک ؟دیسک ؟
    باید از طریق دکتر متخصص وزن خودتون پایین بیارید چون معمولا بیشتر حرکات ورزشی روی کمر فشار زیادی وارد می کنه.
    البته کمردرد هم با ورزش های مخصوص می شه درمان کرد اگر دلیلش به من بگید .
    باید بیشتر ورزش های هوازی انجام بدید که 3 روز در هفته کافیه، شنا ، پیاده روی ،دوچرخه سواری ، رقص و یا ورزش با دمبل برای تقویت ماهیچه ها انجام بدید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

بلاک کننده تبلیغ

لطفا جهت حمایت از ما برنامه بلاک کننده تبلیغات را غیرفعال نمایید.