درمان و مراقبت از پوست

مراقبت از پوست در روزهای گرم تابستانی

باريك بين متخصص پوست و مو در گفت و گوي اختصاصي با خبرنگار مجله پزشكي مادر گفت:پوست يكي از ملاك هاي زيبايي ظاهري است پوست در روزهاي گرم سال به مراقبت بيشتري نياز دارد گرما و رطوبت و شرايط آب و هوايي در فصل تابستان و گرم سال مي تواند محيط را بيشتر مستعد ايجاد رشد و عفونتهاي مختلف نمايد پوست ما در اثر اشعه ماوراء بنفش خورشيد دچار صدمه شده و بيشترين مشكلات پوستي را در اين فصل هنگام مواجه با اين اشعه داريم.
وي در بخش ديگري از سخنان خود افزود: در فصل تابستان براي محافظت از پوست خود از كرم هاي ضد آفتاب كه عامل ضد آفتاب آن بيش از 15 باشد استفاده نمايد و از يك شوينده گياهي استفاده كنيد و كرم هاي مرطوب كننده را فراموش نكنيد. زيرا مرطوب كننده ها نه تنها از خشكي پوست جلوگيري مي كنند بلكه در هر شرايط آب و هوايي پوست را التيام مي دهند. تلاش نمايد از كلاه هاي لبه دار استفاده كنيد.

باريك بين همچنين از شايع ترين بيماريهاي پوستي در فصل گرما مي گويد: شايع ترين بيماريها در اين فصل عفونت ها ي شايع در فصل تابستان و شروع گرما عفونتهاي قارچي است كه عامل اين بيماري نوعي قارچ است كه روي پوست بدن همه افراد وجود دارد. ولي در شرايط گرما، تعرق و رطوبت بيشترمي شود، اين قارچ سبب ايجاد ضايعات پوستي مي شود.
براي پيشگيري از اين مشكل تا حد امكان از رطوبت و گرما و شرايطي كه سبب تعرق مي شود، پرهيز كنيد. البته عفونت هاي قارچي به صورت لكه هاي قهوهاي در پوست نمايان مي شود.

اين متخصص پوست و مو با تاكيد بر اينكه بيشتر اوقات عفونتهاي قارچي در فصل گرما از محيط هاي استخر ها اتفاق مي افتد خاطر نشان كرد: از ضد عفوني كننده ها و شامپو و صابون قبل و بعد از استخر استفاده نمايد. عفونتهاي قارچي گاهي به رنگ هاي قهوهاي بروز مي كنند و برخي اوقات نيز همراه خارش و البته برخي اوقات نيز عفونتهاي ويروسي با ترشح و ايجاد دانه هاي ريز آبدار مشخص شود.

باريك بين همچنين از روشهاي متفاوتي كه از ابتلا به عفونتهاي پوستي جلوگيري مي كند، گفت: شستشوی مكرر را فراموش ننمايد و از ضد عفوني كننده ها و صابون ها و شامپوهاي مناسب استفاده كنيد و به موقع براي درمان عفونت هاي پوستي خود اقدام نمايید.

مجله پزشکی مادر

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

بلاک کننده تبلیغ

لطفا جهت حمایت از ما برنامه بلاک کننده تبلیغات را غیرفعال نمایید.