توصیه های پزشکی

مصرف روزانه قهوه و مزایای آن

شایع‌ترین بدخیمی دستگاه تولیدمثلی زنان سرطان اندوم‌تر است که حدود هفت درصد از تمام سرطان‌های زنان را شامل می‌شود. آمار‌ها نشان می‌دهد که نرخ بروز این سرطان در ۵۰ سال اخیر افزایش یافته و بیشتر در سنین ۵۰ تا ۶۵ سالگی بروز می‌کند.

سرطان اندوم‌تر که از بافت جداره رحم منشا می‌گیرد یکی از شایع‌ترین سرطان‌های مهاجم زنان است. سطح بالای هورمون‌های استروژن و انسولین هر دو با افزایش خطر بروز این سرطان مرتبط هستند اما پزشکان در دپارتمان تغذیه دانشکده بهداشت عمومی هاروارد دریافته‌اند در بدن زنانی که زیاد قهوه می‌نوشند سطح این دو هورمون پایین‌تر از زنانی است که خیلی کم قهوه مصرف می‌کنند و یا اساسا تمایلی به مصرف این نوشیدنی ندارند.

به گزارش سایت اینترنتی استوف، دکتر یوجین جی در این مطالعه خاطرنشان کرد: افزایش مقدار ترشح دو هورمون استروژن و انسولین در بدن که عامل سرطانی شدن بافت اندوم‌تر است، موجب افزایش تکثیر سلولی و کاهش مرگ سلول‌ها می‌شود که در این حالت سرطان بروز می‌کند. این پزشکان با مطالعه روی ۶۷ هزار زن ۳۴ تا ۵۹ ساله بین سال‌های ۱۹۸۰ تا ۲۰۰۶ به نتایج فوق دست یافته‌اند.

بنابراین گزارش، شایع‌ترین بدخیمی دستگاه تولیدمثلی زنان سرطان اندوم‌تر است که حدود هفت درصد از تمام سرطان‌های زنان را شامل می‌شود. آمار‌ها نشان می‌دهد که نرخ بروز این سرطان در ۵۰ سال اخیر افزایش یافته و بیشتر در سنین ۵۰ تا ۶۵ سالگی بروز می‌کند.

به اعتقاد اکثر متخصصان عواملی چون چاقی، نازائی و یائسگی دیررس در بروز این سرطان نقش مهمی دارند. هم‌چنین خونریزی غیرعادی از رحم، شایع‌ترین علامت بالینی سرطان اندوم‌تر است.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

بلاک کننده تبلیغ

لطفا جهت حمایت از ما برنامه بلاک کننده تبلیغات را غیرفعال نمایید.