خواص درماني گیاهان و میوه ها

مصرف بروكلي را از همين حالا شروع كنيد

بروکلی را گیاه «سخاوتمند» می‌نامیم که بی‌کم و کاست در خدمت سلامت شماست. بروکلی از انواع سبزی و از خانواده‌ کلم است که دارای خواص زیادی است.این کلم سبز رنگ خوشمزه، ضد سرطان و سرشار از مواد مغذی مفید برای بدن است. توصیه می‌کنیم از این گیاه سبز سخاوتمند نهایت استفاده را ببرید.

قدرت ضد سرطانی

بروکلی متعلق به خانواده‌ کلم‌ها است و قدرت ضد سرطانی‌اش نیز به همین دلیل است. باید بدانید که همه‌ خانواده‌ brassicace‌ها همین خاصیت را دارا می‌باشند.بروکلی از 90 درصد آب تشکیل شده و حاوی مواد مغذی فوق‌العاده‌ای است. یک عدد بروکلی کوچک به اندازه‌ یک فنجان جو، فیبر و به اندازه‌ دو عدد پرتقال، ویتامین C دارد. حتی می‌توان از برگ‌های بروکلی نیز استفاده کرد، چون خوردنی‌اند.

بروکلی و قدرت درمانی‌اش

در بین گیاهان خوردنی، بروکلی مقام اول مبارزه با سرطان را به نام خود ثبت کرده است. باید بگوییم که بروکلی خاصیت ضد سرطانی‌اش را مدیون ترکیبات گوگردی مثل سولفورافان است و بوی آن نیز ناشی از همین ماده است. سولفورافان ژن‌های ما را از خطر افزایش آنزیم‌هایی که به بروز سرطان منجر می‌شود، آگاه می‌سازد.شما با افزایش مصرف بروکلی خطر ابتلا به سرطان سینه، ریه، معده و کولون را به نصف می‌رسانید.همچنین پژوهش‌های متعدد نشان داده است که سولفورافان می‌تواند با باکتری‌هایی که باعث زخم معده می‌شوند مقابله کند.نکته جالب توجه این است که بروکلی منبع غیر لبنی کلسیم و پتاسیم بوده و برای استخوان‌ها و فشار خون بسیار مفید است.ویتامین C و بتاکاروتن موجود در بروکلی از بروز آب مروارید در چشم‌ها پیشگیری به عمل می‌آورد. این آنتی اکسیدان‌ها همچنین از سلول‌های مغزی در برابر حمله‌ رادیکال‌های آزادی که به حافظه آسیب می‌زند، حافظت می‌کند.

آرمان

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

بلاک کننده تبلیغ

لطفا جهت حمایت از ما برنامه بلاک کننده تبلیغات را غیرفعال نمایید.