توصیه های پزشکی

کپک های رب انار سمی اند

رب انار اكثر خواص آب انار را دارد اما خواص آب انار خواص خود ميوه مشابه نيست. آب انار نيز به دليل تازه بودن آن نسبت به رب و سس انار، املاح و ويتامين بيشتري دارد اما از نظر تركيبات رنگي تفاوت چنداني با يکديگر ندارند…

در واقع وقتي از انار رب تهيه مي‌شود دانه‌ها از آن جدا شده و آب را غليظ مي‌كنند و رب آماده مي‌شود. رب انار عمده خواص آب انار را دارد اما از آنجا كه مجبوريم براي غليظ شدن آب را بجوشانيم برخي از ويتامين‌هاي آب انار از جمله ويتامين C آن از بين مي‌رود اما قسمت عمده مواد موثر در رب انار باقي مي‌ماند. رنگدانه‌هاي موجود در انار نيز از جمله تركيب‌هاي ارزشمندي هستند كه در رب باقي مي‌مانند و باعث قرمزي آن مي‌شوند.

نكته مهمي كه در تهيه رب انار بايد مورد توجه قرار گيرد آن است كه دانه‌ها نبايد هنگام تهيه خيلي تحت فشار قرار گيرند زيرا سبب تلخ شدن آب انار مي‌شوند. همچنين اگر رب انار با شكر و روغن و ادويه – با توجه به ذائقه و سليقه – مخلوط شود سس انار تهيه مي‌شود. معمولا از رب انار به عنوان چاشني در تهيه غذاها و از سس انار براي طعم دادن به زيتون و سالادهاي مختلف استفاده مي‌شود. تفاوت چنداني از نظر خواص بين اين دو فرآورده‌ وجود ندارد و مصرف تمامي آنها به دليل اينكه حاوي املاح، ويتامين و تركيبات رنگي به خصوص آنتو‌سيانين و فلاونوييد است، توصيه مي‌شود. همچنين استفاده از آنها در پيشگيري از بيماري‌هاي قلبي – عروقي و برخي از سرطان‌ها موثر شناخته شده است. بنابراين اغلب به کساني که غلظت خون دارند، توصيه مي‌شود که بعد از غذا حتما انار يا آب انار مصرف کنند چون اين ميوه مي‌تواند در حد قابل?قبولي باعث کاهش غلظت خون شود.

به عنوان آخرين نکته يادتان باشد که رب انار و سس انار تغليظ شده هستند و مي‌توان آنها را به مدت طولاني نگه داشت ولي اگر روي آنها کوچک‌ترين كپكي را مشاهده کرديد از مصرف آنها بپرهيزيد زيرا كپك‌هاي ايجاد شده در اين محيط سمي هستند و مي‌توانند مشکل‌ساز شوند.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

بلاک کننده تبلیغ

لطفا جهت حمایت از ما برنامه بلاک کننده تبلیغات را غیرفعال نمایید.