درمان و مراقبت از پوست

راز شادابی پوست نسرین مقانلو از زبان خودش

با هر بازیگری که صحبت می‌کنیم، خیلی سریع به نگرانی آنها از شرایط کاری‌شان پی می‌بریم. بازیگران با توجه به استفاده همیشگی از مواد شیمیایی برای گریم و البته پاک کردن آنها در معرض فرسودگی زودتر از حد پوست هستند. به خصوص بازیگران زن که به دلیل پرسوناژهای مختلف باید مدام در سنین مختلف نقش آفرینی کنند و اگر چند پروژه در کنار هم داشته باشند که دیگر شرایط بسیار بدتر هم خواهد شد.
نسرین مقانلو که از اوایل دهه 1370 در سینمای ایران به کار مشغول بوده است، در مصاحبه‌ای آموخته‌هایش ر ا از سال‌ها کار در سینما در اختیار خوانندگان زندگی‌من می‌گذارد.


 

سرمایه گذاری

با توجه به اینکه در بازیگری، پوست بیش از همیشه در معرض آسیب‌دیدگی است، به نظر من، وسواس در این مورد به هیچ عنوان بد نیست و هر بازیگری باید نیست به پوست صورتش حساسیت لازم را به خرج بدهد، چون به هر حال بخشی از عواید بازیگری مربوط به شرایط فیزیکی ماست.


 

زیر نظر پزشک متخصص

من همیشه می‌گویم همانطور که بدن برای زنده بودن و انرژی و طراوت داشتن احتیاج به آب و غذا دارد، پوست بدن هم احتیاج به آبرسانی و تغذیه سالم دارد. با این وضعیت آلودگی هوا، فشارها، استرس کار و زندگی در شهرهای بزرگ و… پوست ما خیلی آسیب می‌بیند و احتیاج به توجه ویژه دارد. من سال‌هاست که سلامت پوستم را تحت نظر پزشک متخصص به طور مرتب و منظم، کنترل می‌کنم.


 

لوازم آرایش اصل

به نظرم نکته‌ای که در مراقبت از پوست و جوان نگه‌داشتن آن خیلی اهمیت دارد، نوع و کیفیت لوازم بهداشتی و آرایشی ماست که برای پوستمان استفاده می‌کنیم. من همیشه از معتبرترین و بهترین برندها استفاده می‌کنم. درست است برای برندهای لوکس و عالی هزینه زیادی باید پرداخت کرد، اما ارزشش را دارد؛ چون هزینه‌ای است که برای سلامتی و زیبایی‌مان صرف می‌کنیم.
به قدری روی این مسئله وسواس دارم که قرارداد هر کار جدیدی را که می‌خواهم ببندم، همان اول طی می‌کنم که برای گریم صورت من باید فقط از لوازم گریم و آرایش شخصی خودم استفاده بشود! همیشه هم پک کامل وسایلم را همراه می‌برم. گریمورها هم تا به حال پیش نیامده مخالفتی بکنند.


 

ماسک جلبک دریایی

استراحت و آرامش هم بر طراوت پوست تاثیر مستقیم دارد که البته متاسفانه من به خاطر فشار و استرس و خستگی زیاد کارم، نمی‌توانم این عوامل را کنترل کنم. بنابراین سعی می‌کنم به جای آن، هفته‌ای دو سه بار از ماسک‌های گیاهی مانند جلبک دریایی استفاده کنم. همینطور تغذیه سالم و خواب کافی هم برای پوست حیاتی است. هرچند که همچنان وقت‌هایی که سر کار هستم، نمی‌توانم غذا و خوابم را به صورت کامل کنترل کنم.

اگر از لوازم گریم خودم که از بهترین برندها و کاملا گیاهی هستند استفاده نکنم، پوستم دچار حساسیت می‌شود.


 

پاکسازی همیشگی

سعی می‌کنم همیشه از انواع کرم‌های تغذیه‌کننده و مقوی پوست، کرم مرطوب‌کننده روز و شب و دور چشم و ضدآفتاب زیر آرایش استفاده کنم. شب‌ها هم قبل از خواب، پوستم را با شیر‌پاک‌کن و ژل‌های شستشو دهنده کاملا پاک می‌کنم؛ به‌طوری‌که که حتی ذره‌ای مواد آرایشی و آلودگی بر روی پوستم نماند و کاملا تمیز شود. پاکسازی پوست را هم هر از گاهی در برنامه‌ام دارم، اما کاری که هفته‌ای یک‌بار انجام می‌دهم و معمولا هیچ وقت از برنامه‌ام حذف نمی‌شود، ماساژ و آب‌رسانی است.


 

وحشت از مواد نامرغوب گریم

با اینکه پوستم سبزه است (و کسانی که پوست سبزه دارند، کمتر دچار حساسیت می‌شوند)، من پوست بسیار حساسی دارم. اگر از لوازم گریم خودم که از بهترین برندها و کاملا گیاهی هستند استفاده نکنم، پوستم دچار حساسیت می‌شود، قرمز می‌شود یا جوش می‌زند و لک می‌شود و… فکر می‌کنم برای خود گریمورها هم راحت‌تر است. چون مثلا فوم‌هایی که آنها استفاده می‌کنند، معمولا مرغوب نیست و صورت، زیر آنها مرتب عرق می‌کند و باید وسط کار بیایند گریم را تجدید کنند، اما فوم‌های من ضد عرق هستند و کار آنها را هم سبک‌تر می‌کنند.

نسخه زیبایی نسرین مقانلو

حتی الامکان سعی کنید با آب سرد دوش بگیرید، زیرا آب گرم باعث خشکی پوست و موها می‌شود. بعد از دوش گرفتن حتما بدن و صورت و دستان خود را با کرم‌های مرطوب کننده یا لوسیون پوست، چرب کنید. اگر موهای خشکی دارید، می‌توانید بعد از حمام با کمی روغن زیتون، موهای خود را چرب کنید.

  • در زمان استحمام با پوست خود مهربان باشید
  • ازاین برس‌ها که موهای نرمی دارد می‌توانید در حمام برای شستن پشت خود یا برای شستن کف پاها استفاده کنید.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

بلاک کننده تبلیغ

لطفا جهت حمایت از ما برنامه بلاک کننده تبلیغات را غیرفعال نمایید.