تکنیک های خانه داری

ویژه نامه نوروزی 1400

به سرعت برق و باد خانه تکانی کنید اما از کجا شروع کنیم؟

۱. از دیوارهای خانه شروع کنید. اگر رنگ دیوارها روغنی است، ترکیبی از سه لیتر آب گرم، یک قاشق غذاخوری آمونیاک و دو قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی آماده کنید و تمامی دیوارها را با کمک اسفنج و این ماده به خوبی بشویید. برای استفاده از این مخلوط حتما از دستکش استفاده کنید.

۲. اگر روی دیوار ها با لک مدادرنگی روبه رو شدید فورا یک لایه باریک خمیردندان روی لک بگذارید و پس از یک دقیقه آن را خوب پاک کنید.

۳. در صورتی که لکه های باقی مانده روی دیوار مربوط به مداد آرایشی یا مدادشمعی فرزندان تان است، از یک پنبه آغشته به روغن بچه کمک بگیرید و آن را به خوبی مالش دهید.

۴. برای پاک کردن و برق انداختن شیشه ها می توانید از دستمال های بدون پرز استفاده کنید و با کمک اسپری های شیشه شور سطح شیشه ها را از بیرون و داخل پاک کنید. در آخرین مرحله مقداری سرکه سفید را روی دستمالی بدون پرز اسپری کرده و از آن برای درخشان شدن شیشه ها استفاده کنید.

۵. اگر حشره ها روی شیشه اتاق تان لکه های زرد رنگ باقی گذاشتند، می توانید با یک چای کیسه ای خیس کرده در آب سرد این لکه را برطرف کنید. کافی است چای کیسه ای را روی لکه ها بکشید.

۶. پس از این مرحله به سراغ کفپوش بروید؛ ابتدا لکه گیری کنید و در صورتی که لکه آدامس، جوهر یا سفیدک روی سطح زمین است با کمک محلول آب و سرکه سفید آن را از بین ببرید و سپس با کمک کف شوی مناسب زمین را برق بیندازید.

۷. پس از اتاق نشیمن به سراغ آشپزخانه بروید و با مخلوط آب و سرکه تمامی سطح کابینت ها و درزهای آن را با دستمال و فرچه نرم پاک کنید. به این ترتیب هیچ آلودگی و جرمی را در سال آینده در آشپزخانه تان نخواهید داشت.

۸. برای شست وشوی سینک مراقب باشید از مواد شوینده شیمیایی قوی استفاده نکنید، زیرا سطح سینک شما را کدر و تیره می کند. برای تمیزکردن سینک، بهترین کار استفاده از مخلوط آب و جوش شیرین است.

۹. برای شست وشوی سینک چینی، بهترین روش استفاده از مخلوط پودر رخت شویی و آب است. این مخلوط را با اسفنج متوسط (نه نرم نه زبر) روی سینک بکشید.

۱۰. برای تمیزکردن داخل یخچال از محلول جوش شیرین و آب کمک بگیرید تا علاوه بر پاکیزگی، بوی نامطبوع یخچال را نیز از آن خارج کنید.

۱۱. وسایل پخت وپز از قبیل گاز، فر و مایکروفر را با کمک محلول سرکه و آب بشویید و مراقب باشید از دستمال های ضد خش برای این کار استفاده کنید.

چه لوستری بخریم

اگر قصد دارید در آستانه سال نو تغییری در فضای خانه داشته باشید، برای اتاق نشیمن لوستری جدید بخرید. بهتر است پیش از خرید به این توصیه ها دقت کنید:

۱. پیش از خرید به فضا و متراژ اتاق نشیمن توجه کنید تا بتوانید لوستری متناسب برای این فضا خریداری کنید. برخی افراد ممکن است برای یک فضای کوچک سراغ لوسترهای هفت شاخه یا بزرگ و چندلایه بروند. این کار موجب می شود تا فضای اتاق نشیمن و خانه تان کوچک به نظر برسد.

۲. به ارتفاع سقف دقت کنید. اگر سقف خانه تان بلند است، می توانید سراغ لوسترهای آویزی بلند یا چند طبقه بروید اما اگر سقف خانه تان کوتاه است باید مراقب باشید که کم ارتفاع ترین لوستر را انتخاب کنید تا با فضایی که در اختیار دارید، متناسب به نظر برسد.

۳. پیش از آنکه نوع لوستر را انتخاب کنید به چراغ های دیوارکوب و آباژورهای پایه داری که در فضای اتاق نشیمن از آنها استفاده کردید توجه کنید. باید میزان نور اتاق تان را با کمک این سه وسیله روشنایی، روشن کنید.

۴. اگر خانه تان را به سبک سنتی چیده اید از انتخاب کردن لوسترهایی با جنس فلز یا چوب پرهیز کنید. انتخاب لوسترهای مدرن را برای فضایی که به صورت سنتی چیده شده چندان مناسب نیست. لوسترهای بلوری و کریستال به نظر بهترین انتخاب برای یک خانه سنتی هستند.

۵. اگر فضای اتاق نشیمن شما زوایای زیادی دارد یا اسبابی که در آن استفاده شده پر از زاویه است، بهتر است از یک لوستر گرد و بدون زاویه برای تلطیف این فضا استفاده کنید.

۶. درصورتی که سقف اتاق نشیمن شما گچ بری و تزییناتی دارد، بهترین گزینه برای انتخاب لوستر، یک لوستر ساده و بدون شلوغی است زیرا انتخاب یک لوستر شلوغ در کنار تزیینات سقف باعث شلوغ به نظر رسیدن سقف اتاق می شود.

۷. همخوانی آباژورها با نوع لوستر نیز بسیار مهم است؛ در اتاقی که آباژورهای پایه دار یا رومیزی آن با پارچه هایی با طراحی مدرن وجود دارد باید از لوستری مدرن استفاده کرد که طراحی زیبا و منحصربه فردی داشته باشد.

۸. بهترین روش برای تنظیم نور اتاق نشیمن با کمک لوستر و آباژور آن است که از لامپ های زرد و آفتابی با توناژ رنگی مختلف اما نامحسوس استفاده کنید تا بتوانید جلوه زیادی به فضای نشیمن داده و به رمانتیک شدن این اتاق کمک کنید.


منبع

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

بلاک کننده تبلیغ

لطفا جهت حمایت از ما برنامه بلاک کننده تبلیغات را غیرفعال نمایید.