تکنیک های خانه داری

8قانون طلايي دراسباب‌كشي

  1. محتواي هر بسته و جعبه را با ماژيك روي آن بنويسيد. به اين ترتيب هنگام جابه‌جايي مي‌دانيد كه كدام جعبه به آشپزخانه، كدام يك به اتاق خواب و كدام يك به اتاق نشيمن بايد منتقل شود.
  2. هر جعبه را به محض ورود به منزل در بخش مربوط به‌خود قرار دهيد و هرگز جعبه‌اي را كه مربوط به اتاق خواب است درون اتاق ديگر باز نكنيد چون ساعت‌ها مشغول جمع كردن و انتقال دوباره آن مي‌شويد.
  3. سعي كنيد از محتويات درون هر جعبه فهرستي در دسترس داشته باشيد تا به اين ترتيب امكان پيدا كردن وسايلي كه احتياج فوري به آن را داريد، راحت‌تر باشد.
  4. پس از انتقال مبلمان و وسايل بزرگ و قرار‌گرفتن وسايل برقي در جاي خود سراغ جعبه‌هاي آشپزخانه برويد و با مهم‌ترين آن‌ها شروع كنيد.
  5. بهترين روش براي چيدن لوازم و ابزار آشپزخانه آن است كه از وسايل مهم و ضروري شروع كنيد و جعبه وسايلي را كه كمتر به كارتان مي‌آيد در آخرين مرحله مرتب كنيد و آن را در گوشه‌اي قرار دهيد.
  6. برنامه‌ريزي كنيد و از اعضاي خانواده نيز براي چيدمان وسايل كمك بگيريد. مثلا از بچه‌ها بخواهيد لباس‌ها و كمدهاي خود را خودشان مرتب و تنظيم كنند.
  7. پس از آن‌كه وسايل بزرگ آشپزخانه و ظروف را در جاي خود قرار داديد جعبه‌هاي خالي را جمع كنيد تا ابزارهاي كوچك ميان كارتون‌ها گم نشوند.
  8. دقت داشته باشيد كه هميشه از اجسام، ابزار و ظروف بزرگ‌تر به سمت وسايل كوچك‌تر حركت كنيد. به اين ترتيب راحت‌تر به فضاي اطراف‌تان نظم مي‌دهيد و آرامش بيشتري پيدا مي‌كنيد.


منبع

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

بلاک کننده تبلیغ

لطفا جهت حمایت از ما برنامه بلاک کننده تبلیغات را غیرفعال نمایید.