ماسک های زیبایی صورت

بدست آوردن زیبایی از نوع توت فرنگیش

فاكتورهاي زيادي در زيبايي افراد دخيل است؛ از نقش عوامل ژنتيك گرفته- كه به راحتي قابل تغيير نيستند- تا فاكتورهايي كه مربوط به نوع زندگي افراد مي‌شود. يكي از رازهاي زيبايي كه در نوع زندگي افراد نهفته و خيلي راحت مي‌تواند در زيبايي افراد تاثير بگذارد، توجه به مواد‌غذايي است؛ اين توجه شامل بررسي خواص مواد تشكيل‌دهنده خوراكي‌هاست.

در اين ميان ميوه‌ها هم علاوه بر خواص تغذيه‌اي نقش مهمي در زيبايي بر عهده دارند. در اين فصل از سال يكي از ميوه‌هايي كه خاصيتي معجزه‌آسا بر هر دو جنبه «زيبايي» و«تغذيه‌اي» دارد، توت‌فرنگي است.

مطالعات انجام شده نشان مي‌دهد سطح بالاي آنتي‌اكسيدان موجود در توت فرنگي تاثير زيادي در خنثي كردن تاثيرات منفي راديكال‌هاي آزاد در سيستم ايمني بدن دارد. آنتي‌اكسيدان‌ها همچنين به‌دليل تقويت سيستم ايمني بدن و مقابله با بيماري‌هايي مانند سرماخوردگي و آنفلوآنزا مشهور هستند. در مطالعه‌اي كه روي يك هزار سالمند مبتلا به سرطان انجام شد، تعداد مرگ‌ومير در گروهي كه فراوان از توت‌فرنگي استفاده مي‌كردند، 3 برابر كمتر از گروه‌هايي بود كه به ندرت سراغ اين ميوه پرخاصيت مي‌رفتند.

هرچند توت فرنگي را مي‌توان به‌صورت كمپوت، مارمالاد، مربا يا در انواع دسرها استفاده كرد اما مصرف خام آن بيشتر توصيه مي‌شود. اين ميوه در تحريك متابوليسم و كاهش اشتها بسيار مفيد است و مي‌تواند به عملكرد مناسب هورمون‌هاي كاهش‌دهنده وزن كمك كند. توت‌فرنگي حاوي اسيد فوليك است كه مواد سمي را از بدن دور مي‌كند. التهاب مفاصل، تنبلي كبد، فشار خون بالا، يبوست و روماتيسم هم با مصرف مقدار كافي توت‌فرنگي درمان مي‌شوند.

ضد روماتيسم

صدها نوع توت‌فرنگي در جاي جاي جهان با آب و هواهاي متنوع رشد مي‌كنند. توت‌فرنگي يكي از ميوه‌هاي خوشمزه و مغذي به حساب مي‌آيد و مي‌تواند مواد سمي را از خون دفع كند. در يك عدد توت‌فرنگي به‌طور متوسط مواد زير وجود دارد:

انرژي 23/99 كيلوكالري ، آب ۹۱ درصد ، فيبر ۲/۲ گرم، پروتئين 0/6 گرم ، قند 5/1گرم  ، ويتامينA 10 ميكروگرم ، ويتامين C 60 ميلي گرم، ويتامينB1 2/0 ميلي گرم  ، ويتامين B2 0/03 ميلي گرم، ويتامينB6 00/06 ميلي گرم  ، ويتامين E 0/4 ميلي‌گرم  ، سديم يك ميلي‌گرم، پتاسيم ۱۸۹ ميلي‌گرم ، اسيد نيكوتين 3/0 ميلي‌گرم، كلسيم ۱۵ ميلي‌گرم ، فسفر ۲۹ ميلي‌گرم، منيزيم ۱۳ ميلي‌گرم  ، آهن 5/0 ميلي‌گرم، مس 04/0 ميلي‌گرم و  روي 12/0 ميلي‌گرم .

ويتامين C موجود در توت‌فرنگي بسيار بيشتر از ميوه‌هايي مانند سيب و انگور است. اين ميوه خوش‌رنگ و آب به‌دليل داشتن اسيد فوليك، الاستيسيته (قابليت ارتجاعي) پوست را افزايش مي‌دهد و موجب مي‌شود پوست صورت به رنگ سفيد يا صورتي باشد.

از آن‌جا كه بيماري التهاب مفاصل- كه بيشتر در سالمندان ديده مي‌شود- به‌دليل كمبود ويتامين C در بدن به‌وجود مي‌آيد، توت‌فرنگي مي‌تواند اين كمبود را در بدن رفع كند.

ويتامين A موجود در اين ميوه نيز براي مو مفيد است. نوشيدن يك ليوان آب توت‌فرنگي قبل از خواب باعث آرامش شده و بي‌خوابي را برطرف مي‌كند؛ برطرف شدن بي‌خوابي نيز از پف‌آلود شدن چشم‌ها جلوگيري مي‌كند.

توت‌فرنگي همچنين حاوي فوليت است كه يك ماده اصلي در ساخت گلبول‌هاي قرمز خوني است. از توت فرنگي مي‌توان در موارد زيبايي مانند جوانسازي پوست، بستن منافذ پوست، پاكسازي، درمان پف چشم، اسكراب پا، زدودن چربي پوست، درمان آكنه و… استفاده كرد.


 

زيبايي به شكل توت‌فرنگي

رنگ و ظاهر زيباي توت‌فرنگي باعث مي‌شود كمتر كسي در برابر آن مقاومت كند! البته اين ميوه به‌عنوان ماده زيبايي‌بخش طبيعي براي پاكسازي پوست، لايه‌برداري، درمان آكنه، درمان پف زير چشم و… بسيار مفيد است كه در ادامه به شرح برخي كاربردهاي اين ميوه در زيبايي مي‌پردازيم.


 

پوست تان را پاك كنيد

كمي آب توت فرنگي را با چند قطره عصاره گل سرخ مخلوط كنيد و به كمك اسفنج يا پنبه‌صورت را با آن تميز كنيد. با نگاهي به پنبه خواهيد ديد پوست‌تان تا چه حد آلوده بوده است. بعد از پاكسازي صورت را با آب سرد بشوئيد.

لايه‌برداري پوست

توت فرنگي را برش دهيد و به همان شكل روي صورت خود قرار دهيد. اين ميوه را حدود 15 دقيقه روي صورت‌تان ماساژ دهيد تا سلول‌هاي مرده پوست خارج شده و پوست تازه بيرون بيايد. سپس با آب ولرم صورت را بشوئيد. هرچند مي‌توانيد بعد از آغشته كردن صورت با عصاره توت‌فرنگي آن را در طول شب روي پوست خود نگه‌داريد اما صبح روز بعد حتما صورت‌تان را بشوئيد.خواهيد ديد نتيجه شبيه معجزه است چون تنها با به كار بردن يك ميوه توانسته‌ايد پوستي شفاف و نرم داشته باشيد.


اگر از جوش روي صورت‌تان رنج مي‌بريد، توت‌فرنگي شما را نجات خواهد داد. 7 يا 8 عدد توت فرنگي را خوب له كنيد. يك قاشق غذاخوري خامه ترش را با آن مخلوط كنيد و روي صورت بكشيد. حدود 10 تا 12 دقيقه صبر كنيد و سپس با آب بشوئيد. از اين درمان 2 بار در هفته استفاده كنيد تا از شر آكنه خلاص شويد. روش ديگر مقابله با آكنه به كمك توت‌فرنگي اين است كه مخلوطي از يك دوم فنجان توت فرنگي، يك قاشق غذاخوري خامه و چند قطره عصاره گل سرخ را با هم مخلوط كنيد و بعد از استفاده صورت‌تان را با آب سرد بشوئيد.


 

 پاي نرم و تميز داشته باشيد

براي اينكه پاهايي با پوست نرم داشته باشيد در تابستان از اسكراب توت‌فرنگي استفاده كنيد. براي تهيه اسكراب پا شما به 8 تا 10 عدد توت‌فرنگي، 2 قاشق غذاخوري روغن زيتون و يك قاشق چاي‌خوري نمك نياز داريد. تمام اين مواد را با هم مخلوط كنيد تا خميري نرم به دست آيد و بعد آن را روي پاي‌تان استفاده كنيد. پا را آرام آرام با اين اسكراب حدود 10 دقيقه ماساژ دهيد و بعد با آب گرم بشوئيد.


 

درمان طبيعي براي پف زير چشم

توت‌فرنگي را نازك خرد كنيد و زير چشم‌تان بگذاريد و 10 تا 12 دقيقه صبر كنيد و بعد با آب سرد بشوئيد. خيلي زود پف زير چشم‌تان از بين مي‌رود.


 

اسكراب خوشمزه براي پوست

10 تا 12 عدد توت فرنگي را خوب له كنيد و آن را به‌صورت خمير درآوريد. يك قاشق غذاخوري شكر و يك قاشق غذاخوري روغن زيتون را به خمير اضافه كنيد و روي پوست خود قرار دهيد. اين اسكراب به‌دليل داشتن روغن و شكر، لايه‌بردار مناسبي براي پوست شماست و پوست‌تان را شفاف مي‌كند. اين اسكراب شفافيت خاصي به چهره شما مي‌دهد.


 

ماسك متفاوت براي صافي و شفافيت پوست

كمي توت فرنگي، خامه و عسل را برداريد و اين ميوه را با خامه مخلوط كنيد. سپس عسل را اضافه كرده و همه را با هم مخلوط كنيد. اين ماسك را روي صورت‌تان بگذاريد و حدود 10 دقيقه صبر كنيد تا كاملا خشك شود. صورت‌تان را با آب سرد بشوئيد و از پوست بدون چربي‌تان لذت ببريد.

ایده ال

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

بلاک کننده تبلیغ

لطفا جهت حمایت از ما برنامه بلاک کننده تبلیغات را غیرفعال نمایید.