رنگ کردن مو

چگونه موی سفید مقاوم را رنگ کنیم

برای مقابله با موهای سفید مقاوم به رنگ
آیا تاکنون اتفاق افتاده که موهایتان را با شوق و ذوق رنگ کنید، اما در نهایت ببینید که موهای سفید کنار گوش یا روی پیشانی تان رنگ نگرفته است. حتما در این موارد خیلی ناراحت شده اید و احساس کرده اید که تمام زحمتتان به باد رفته است. نگران نباشید!
اگر هر بار که موهایتان را رنگ می کنید، موهای سفیدتان رنگ نمی گیرند و از میان موهای رنگ شده خودی نشان می دهند، می توانید از آرایشگرتان بخواهید عمل “مردانساژ” را روی موهایتان انجام دهد. احتمالا شما در مورد این روش اطلاعات چندان زیادی ندارید و به نظرتان عجیب می رسد.
“مردانساژ” به معنی “باز کردن پولک های سفید مو” است. در صورتی که کمتر از 20 درصد موهای شما سفید شده، ابتدا مقداری اکسیدان شماره ی 2 (9 درصد) روی تارهای سفید مو بمالید. پس از 10 دقیقه ، نم آن را با پنبه گرفته و سپس رنگ کردن مو را آغاز کنید.
در صورتی که موهای شما بیش از 20 درصد تار سفید دارند، باید عمل “مردانساژ شامپو” را قبل از رنگ آمیزی انجام دهید. مردانساژ شامپو یک دکلره قوی است که از ریشه تا نوک مو زده می شود. مدت مکث آن(ماندن آن روی مو) نباید از 10 تا 12 دقیقه بیشتر شود، چون در غیر این صورت به پوست سر و ریشه مو آسیب می رساند.
مردانساژ شامپو عملی بسیار حساس است که حتما باید به وسیله یک آرایشگر انجام شود.
پس از آن، موها را آبکشی کرده و رنگ می کنیم. معمولا رنگ آمیزی موهای سفید را از جلوی سر و موهای مشکی را از پشت سر شروع می کنند. رنگ کردن مو، کاری نیست که بتوان آن را به تنهایی در خانه انجام داد. سرعت در این کار از اهمیت خاصی برخوردار است. کمی ناواردی می تواند موجب دو رنگ شدن موها شود. از سوی دیگر بعضی موها به طور طبیعی فاقد رنگدانه هستند یا در اثر دکلره کردن، رنگدانه های قرمز را از دست داده اند.
این موها به خوبی رنگ را قبول نمی کنند یا قدرت نگهداری آن را ندارند. آرایشگران در اصطلاح به این موها دانه مصنوعی می دهند. به این معنا که رنگ انتخابی متناسب با مو را بدون مخلوط کردن با اکسیدان، به وسیله برس رنگ روی موها زده و بعد از 10 دقیقه مکث، به طور معمول موها را رنگ می کنند. این روش در بسیاری از موارد به افراد کمک می کند تا مشکلشان حل شود.
افرادی که تمایل دارند رنگ قرمز را روی موهای خود ثابت کنند یا زمینه رنگ موی خاکستری، زیتونی، طلایی و مات را به رنگ های قرمز، شرابی، مسی، آکاژ و بلوند تغییر دهند، می توانند از همین روش استفاده کنند.
پس نباید زیاد نگران باشید، چون حتی سفید شدن موها هم راه حل دارد، فقط به شرطی که روش برطرف کردن مشکل را بدانید.

برچسب

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

بلاک کننده تبلیغ

لطفا جهت حمایت از ما برنامه بلاک کننده تبلیغات را غیرفعال نمایید.