اصول دکوراسیون

پرده های حریر در منزل

زمانیكه صحبت از دكوراسیون و چیدمان اتاق های مختلف به میان می آید، یكی از اجزای تشکیل دهنده  كه هیچ گاه فراموش نمی شود، انتخاب پرده مناسب برای تزئین پنجره هاست. اگر این كار را با كمی دقت و حوصله انجام دهید، زیبایی خانه شما چند برابر خواهد شد. از طرفی اگر پرده ای انتخاب كنید كه رنگ و یا طرح مناسبی نداشته باشد، دكوراسیون كل فضا را تحت الشعاع قرار خواهد داد. اگر می خواهید برای آراستن پنجره ها پوشش مناسبی در نظر بگیرید و نمی دانید از كجا شروع كنید،  در این مقاله نكاتی وجود دارد كه به شما كمك می كند تا بتوانید انتخاب درستی در مورد پرده ها داشته باشید.

هر اتاق یك پرده

اشتباهی كه بیشتر افراد مرتكب آن می شوند این است كه یك مدل پرده انتخاب می كنند، سپس بدون توجه به این مطلب كه آیا پرده مورد نظر با دكوراسیون كلیه اتاق ها همخوانی دارد یا نه، همان پرده را به پنجره همه اتاق ها می زنند.

هر اتاق یك پرده مخصوص به خودش را می خواهد. این مطلب را همواره در ذهن خود داشته باشید و پرده هر اتاق را به تناسب دكوراسیون همان اتاق انتخاب كنید.

 

حریم خصوصی

یكی از متداول ترین پرده هایی كه در بازار موجود می باشد، پرده حریر است. در حالیكه این نوع پرده ها بسیار كاربردی هستند و دارای زیبایی خاصی نیز می باشند، اما اگر خواهان یك فضای خصوصی هستید، استفاده از پرده های حریر گزینه مناسبی به شمار نمی رود. لذا در اتاق خواب هیچ گاه نباید به تنهایی فقط از پرده حریر استفاده كنید. اگر اصرار به استفاده از پارچه های حریر برای اتاق خواب دارید، بهتر است از یك لایه پارچه ضخیم در زیر استفاده كنید و بعد روی آن پرده حریر بیندازید. همچنین می توانید شیشه ها را دودی یا مشبك در نظر بگیرید تا دید خارجی به كلی از بین برود.

 

نور

همه پنجره ها به طرق مختلف منابع انتقال نور هستند. این مسئله در تعیین جنس پارچه از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. پرده ها به راحتی می توانند بر روی میزان نور ورودی به داخل خانه ها سهیم باشند. به همین دلیل عموماً پرده های ضخیم تر برای اتاق خواب مناسب هستند و پرده های نازك تر برای اتاق های آفتاب گیر كه نیاز به ایجاد فضای خصوصی در آنها وجود ندارد. اگر از میزان نوری كه به داخل هر یك از اتاق ها می آید اطلاع داشته باشید، راحتتر می توانید در این مورد تصمیم گیری كنید.

 

جنس

در تهیه و دوخت پرده ها پارچه های متنوعی مورد استفاده قرار می گیرد. بنا به سلیقه شخصی و دكوراسیون داخلی خانه می توانید از یك یا چند نوع پارچه به صورت تركیبی برای پرده استفاده كنید. می توانید از پارچه هایی كمك بگیرید كه به مرور زمان رنگشان نمی رود و ضد كدر شدن هستند. استفاده از این نوع پارچه ها به ویژه برای اتاق هایی كه خیلی نورگیر هستند توصیه می شود. از جمله پارچه های دیگری كه دارای محبوبیت بالایی در میان خانم ها هستند می توان به پارچه های ابریشمی اشاره كرد. هر چند اجناس ابریشمی خیلی لوكس هستند ولی بهتر است مصرف آنها را به روبالشی و كوسنها و سایر وسایل زینتی محدود كنید چراكه رنگ آنها به سرعت از بین می رود و دیری نخواهد گذشت كه شما یك پرده بی رنگ و رو و خسته كننده خواهید داشت.

طرح

خیلی مهم است كه پرده ها با دیزاین كلی اتاق همخوانی داشته باشند و جزئی از دكوراسیون اتاق محسوب شوند. اگر طرح مناسبی انتخاب كنید، آنوقت پرده شما می تواند بازتاب دهنده سایر تزئینات داخلی یك اتاق باشد و به زیبایی هایی موجود در اتاق جلوه جدیدی بدهد. توجه كنید كه رنگ پرده با رنگ های موجود در اتاق همخوانی داشته باشد و ضخامت آن به فضای دكوراسیون اتاق بخورد. هیچ وقت یك پرده ضخیم و سنگین را نباید در یك اتاق سبك با دكوراسیون محدود استفاده كنید.

در آخر به شما پیشنهاد می كنیم كه ابتدا طرح پنجره ها را روی یك كاغذ پیاده كنید و بعد پرده هایی با طرح ها و رنگ های مختلف را روی آن بكشید تا ببیند كدام پرده بیش از بقیه با فضا همخوانی دارد.

نشریه منزل

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

بلاک کننده تبلیغ

لطفا جهت حمایت از ما برنامه بلاک کننده تبلیغات را غیرفعال نمایید.