ماسک مو

7 ماسك طبيعي براي بدست آوردن موهايي براق و زيبا

  • تخم مرغ و روغن زیتون: ۲ عدد تخم مرغ کامل را با ۴ قاشق سوپخوری روغن زیتون مخلوط کنید. این مخلوط موها را نرم می کند. وقتی ماسک را روی موهایتان گذاشتید از نوک موها به سمت بالا بپیچید تا این مخلوط بتواند به موهایتان نفوذ یابد. پس از ۱۰ دقیقه خوب آبکشی نمایید.
  • ماسک معجون میوه ای: این ترکیب به قدری لذیذ به نظر می رسد که ما حتی می توانیم آنرا بخوریم. نصف موز + یک چهارم آوکادو+ یک چهارم یک عدد گرمک+ یک قاشق سوپخوری روغن جوانه گندم+ ۱ قاش سوپخوری ماست، تمام این مواد را بلندر (مخلوط) کنید. برای خاصیت نرم کنندگی بیشتر چند عدد کپسول ویتامین E به آنها اضافه کرده و به مدت ۱۵ دقیقه بگذارید بر روی مو بماند. برای جلا دادن و براق کردن مو مورد مصرف قرار می گیرد.
  • سیب: از آب سیب مخلوط با سرکه جوی سبز شده می توان برای موها استفاده کرد. این کار سبب می شود که موهای خاکستری، رنگ طلایی به خود بگیرد. یک سیب را به شکل خمیر درآورید و آن را روی صورت بگذارید. ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بگذارید بماند، سپس صورت خود را بشویید، علاوه بر این، این خمیر را در صورتی که آب دار باشد، می توان روی چشم ها نیز قرار داد. پوست سیب را روی دست و پا بمالید تا نرم شود.
  • ماءالشعیر نیز لوسیون مناسبی برای شفاف نمودن مو می باشد.
  • کرچک: کرچک گیاهی است که استفاده خارجی از روغن آن بسیار مفید است. کمی روغن کرچک به سرتان بمالید. یک حوله بزرگ را در آب داغ فرو برید و آب آن را کامل بگیرید. سپس حوله را چند دقیقه دور سرتان بپیچید. این عمل سبب می شود که روغن کرچک بهتر و سریع تر در عمق پوست سر شما نفوذ کند. از روغن کرچک برای تیره نمودن و ضخیم تر کردن مژه ها نیز استفاده می شود.

    تخم مرغ: از تخم مرغ می توان برای جمع کردن منافذ پوست و رساندن مواد مغذی به پوست برای احیای آن استفاده کرد. سفیده تخم مرغ یک تمیزکننده قوی است. اگر یک ساعت قبل از حمام سفیده تخم مرغ را روی موهایتان بمالید مانند یک نرم کننده موهای شما را نرم و براق و خوش حالت می کند.

    مریم گلی: خاصیت شفابخش این گیاه مشهور است. در عهد باستان از این گیاه برای معالجه اختلالات و بی نظمی های بدن استفاده می کردند. از مریم گلی در ساخت تونیک های گیاهی تقویت کننده و شامپو برای تحریک پوست سر استفاده می کنند و گفته شده موی سر را نیز تیره می کند.

مقالات مرتبط

یک دیدگاه

  1. سلام . مرسی از مطالب مفیدتون . من هنو از ماسکا استفاده نکردم . استفاده کنم حتما نظر میدم .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

بلاک کننده تبلیغ

لطفا جهت حمایت از ما برنامه بلاک کننده تبلیغات را غیرفعال نمایید.