ماسک های زیبایی صورتويژه نامه نوروزي 1393

نسخه هاي زيبايي پوست قبل از عيد

با فرآورده‌هاي طبيعي، سلامت و زيبايي پوست خود را تأمين کنيد بسياري از افراد با فرارسيدن عيد و نوروز، به دنبال آرايش و زيبايي‌اند و در اين ميان، به آرايشگران زيادي مراجعه مي ‌شود و ممکن است سوء استفاده‌هاي زيادي شود. اما راهکارهايي هم وجود دارد که با فرآورده‌هاي طبيعي مانند ميوه‌ها و مواد غذايي، بتوانيم سلامت و زيبايي پوست خود را تأمين کنيم.

پوست چرب: پيلينگ

افرادي که پوست چرب دارند، مي ‌خواهند لايه‌ برداري انجام دهند تا پوست روشن تري داشته باشند.
يکي از فرآورده‌هاي طبيعي براي اين کار شامل مواد زير است:
دو قاشق غذاخوري ماست، يک قاشق غذاخوري پوست پرتقال رنده شده، يک قاشق غذاخوري آرد جوانه گندم ، يک قاشق غذاخوري روغن بادام.
تمام اين مواد را به خوبي هم مي ‌زنيم تا خمير يک دستي به وجود آيد و سپس آن را روي پوست پخش مي‌ کنيم و بعد از 10 دقيقه ماساژ، از روي پوست پاک مي ‌کنيم.

پوست چرب: روشن‌کننده

براي روشن شدن پوست چرب مي‌ توان از يک عدد سفيده تخم‌مرغ و يک عدد ليمو ترش تازه استفاده کرد. سفيده تخم مرغ را به طور کامل بزنيد تا کف کند، سپس آب ليمو ترش را درون آن ريخته و خوب مخلوط کنيد. کمي‌‌ حرارت دهيد تا غليظ ‌‌تر شود. سپس ماسک را به مدت 20 دقيقه روي صورت قرار دهيد و بعد با آب ولرم شستشو دهيد.

پوست خشک: ترميم منافذ

متأسفانه پوست خشک اغلب آنقدر حساس است که کمتر مي ‌توان آن را دستکاري کرد، اما با مواد طبيعي مي‌ توان کيفيت آن را بهبود بخشيد.
نمونه‌اي از اين مواد طبيعي ترکيب چهار قاشق غذاخوري عسل با دو قاشق غذاخوري روغن بادام است. اين مواد را باهم ترکيب کنيد و آنقدر بزنيد تا حالت نيمه سيالي به خود بگيرد. در حالت آرامش کامل، ماسک مزبور را همراه با ماساژ به صورت لايه‌ نازک روي پوست قرار دهيد و پس از 20 دقيقه آن را بشوييد.

پوست خشک: ضد چروک

شايد بر اساس تجربه، يکي از بهترين محصولات ضد چروک طبيعي ترکيبي از اين مواد باشد: روغن بادام يک قاشق غذاخوري، روغن زيره سبز يک قاشق غذاخوري، روغن هسته زرد آلو دو قاشق غذاخوري، روغن زيتون يک قاشق غذاخوري، روغن جوانه گندم يک قاشق غذاخوري، آب‌ليموي تازه دو قاشق غذاخوري.
تمام روغن‌ها را به همراه لانولين در ظرف فلزي ريخته و به وسيله بخار آب گرم حرارت دهيد تا مخلوط شوند و مدام مخلوط را به هم بزنيد تا حالت خميري پيدا کند. آب‌ليمو را در انتها به آن اضافه کنيد و حرارت را قطع کنيد و بگذاريد تا سرد شود. سپس آن را در ظرف دربسته‌اي نگهداري کنيد.

پوست خشک: پاک‌ کننده و پيلينگ

براي پاک و پيلينگ کردن پوست خشک مي ‌توان از اين مواد استفاده کرد:
پوست گريپ فروت خرد شده يک قاشق غذاخوري، آرد جوانه گندم يک قاشق غذاخوري، وازلين يک قاشق غذاخوري، اسيد بوريک يک قاشق چاي‌خوري.
تمام مواد را داخل ظرفي بريزيد و آنقدر بزنيد تا خمير يکنواختي به دست آيد. با انگشتان دست براي مدت 2 تا 4 دقيقه به حالت ماساژ چرخشي روي پوست بماليد. پس از ماساژ کامل پوست، آن را با آب گرم بشوييد. روزي يک بار مي ‌توان از اين روش استفاده کرد.

پوست خشک و حساس: روشن‌کننده

يک فرمول، استفاده از 3 عدد هويج متوسط و 150 ميلي‌ليتر شير است، به اين صورت که هويج‌ها را رنده کنيد. سپس داخل شير بريزيد و آنقدر به هم ‌بزنيد تا به طور کامل مخلوط شوند.
فرمول ديگر، استفاده از پنج قاشق غذاخوري پودر بادام، 30 ميلي‌ليتر شير و دو قاشق غذاخوري گلاب است. شير را روي بادام‌هاي آسياب شده بريزيد و مدام به هم بزنيد و چند ساعت اين کار را تکرار کنيد. سپس مخلوط را صاف کنيد و گلاب را درون آن بريزيد و در ظرفي دربسته نگهداري کنيد.

لک صورت

با فرا رسيدن فصل بهار و ميهماني رفتن، همه مي‌ خواهند حداقل، لک روي صورت خود را از بين ببرند. در اين باره چند محصول مفيد داريم.
يک عدد ترب کوچک را به خوبي بشوييد و با پوست، به طور کامل ريز رنده کنيد. سپس آب‌ليموي تازه را روي آن ريخته و به مدت دو روز در خارج از يخچال نگهداري کنيد. سپس مخلوط را صاف کنيد و لوسيون را داخل شيشه نگهداري کنيد.
فرمول ديگر آن است که يک استکان گوش ماهي را که خوب شسته ايد با آسياب به طور کامل خرد کنيد تا به صورت پودر درآيد. سپس سه قاشق غذاخوري از اين پودر را با سه قاشق غذاخوري آب‌ليمو درون ظرفي دردار ريخته و براي مدت 10 روز آن را کنار بگذاريد و گاهي ظرف را تکان دهيد. بعد از اين مدت، مايع را صاف کرده و در ظرفي نگهداري کنيد و يک روز در ميان استفاده کنيد.
دکتر هومن خليقي

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

بلاک کننده تبلیغ

لطفا جهت حمایت از ما برنامه بلاک کننده تبلیغات را غیرفعال نمایید.