انواع رژیم های چاقی و لاغری

5 خوردنی خوشمزه کلید تناسب اندام

خوردنی‌هایی كه می نویسم تنها در كام شما لذیذ نیست كه در حفظ تناسب و سلامت اندام شما نیز نقش موثری ایفا می كند.
۱- سیب. تحقیقات حاكی از آن است كه سیب به دلیل محتوای آنتی اكسیدانی قوی حقیقتاً شما را بی نیاز از دكتر می كند. (ضرب المثل انگلیسی: روزی یك سیب بخور تا رنگ دكتر را نبینی!) به شخصه به هیچ قیمتی حاضر نمی شوم فرصت گاز زدن به یك سیب درخشان و خوش آب و رنگ را از دست بدهم اما افق دید خود را گسترش دهید! به خوراك جو دوسر كه بسیار برای صبحانه مفید است اندكی سیب رنده شده بیفزایید. همچنین برش هایی از سیب به ساندویچ بادام زمینی خود اضافه كنید.
۲- قره قاط. پختن این میوه ترش و خوش آب و رنگ بسیار لذت بخش است. قره قاط از سوزش مجاری ادرار در صورت ابتلای شما به بیماری دستگاه تناسلی جلوگیری می كند. این میوه سرشار از آنتی اكسیدان و ویتامین آ و ویتامین سی است. نیم فنجان قره قاط تازه تنها ۲۵ كالری دارد. از همین رو هر وعده دست كم یك فنجان پر آن را میل كنید. قره قاط خرد شده و تازه را روی سالاد بپاشید یا خشك شده آن را به كلوچه یا سالاد كلم بیفزایید.
۳- كدو حلوایی. این میوه سرشار از ویتامین آ و فیبر است و اگرچه دارای نشاسته است؛ كمتر از آن چه گمان می كنید كالری دارد. یك فنجان كدوی پخته حاوی تنها ۸۰ كالری است؛ كمتر از برشی از یك قطعه نان. شش گرم فیبر بخورید تا چنان سرزنده و شاداب شوید كه هیچ گاه خطا نكنید! كدو حلوایی را علاوه بر شیره افرا می توان با اندكی دارچین صرف كرد. به جای سیب زمینی یا برنج برش هایی از كدو حلوایی را به سوپ خود بیفزایید تا غذای شما مقوی تر شود.
۴- كلم. پاییز فصل همه انواع كلم است. از همین رو سالاد پاییزی بدون كلم تنها حكایت از بی سلیقگی دارد. كلم خصوصیات ضدسرطان قدرتمند و كالری اندكی دارد. گل كلم با روغن زیتون و گردوی برشته بسیار مفید و خوش خوراك است.
۵- انگور. انگور سرشار از موادی است كه از برخی انواع سرطان و بیماری های قلبی جلوگیری می كند. هنگام سرخ كردن جوجه به تابه انگور قرمز بیفزایید. به برنج نیز می توان انگور خشك شده (كشمش) یا حتی انگور تازه افزود. اگر خوشه ای از انگور را در یك كاسه آب چند ساعت داخل فریزر بگذارید بسیار مطبوع و لذیذ خواهد بود.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

بلاک کننده تبلیغ

لطفا جهت حمایت از ما برنامه بلاک کننده تبلیغات را غیرفعال نمایید.