پوست

درمان طبیعی برای برطرف کردن لکه های صورت

Dark-circles

 

1.مرکبات مقدار بسیار زیادی ویتامین سی یا اسکوربیک اسید دارند. ویتامین سی به ریخته شدن و برداشتن لایه بیرونی پوست بدون آسیب، کمک می کند. در اینجا چند راه برای استفاده از مرکبات آمده است:

  • میوه موردنظر را آب گرفته و پوست را با آن مرطوب کنید. زنان برای قرن های متمادی از آب لیموی خالص برای روشن کردن پوست خود استفاده می کرده اند، اما شما در صورت تمایل، قادر به انتخاب پرتقال، گریپ فروت، یا لیموی سنگی نیز هستید. با استفاده از یک گلوله پنبه، آن را بر لکه های تیره پوست خود بمالید. 20 دقیقه صبر کرده، و سپس آبکشی کنید. این کار را روزی یک یا دو بار تکرار کنید.
  • یک ماسک صورت لیمو و عسل تهیه کنید. آب نصف یک لیمو را با دو قاشق چایخوری عسل مخلوط کنید. خوب به هم زده و بر صورت بمالید. به مدت 30 دقیقه ماسک را بر صورت نگه داشته، سپس کاملا آبکشی کنید.
  • یک لایه بردار با استفاده از شیر خشک و یک میوه (مرکبات) تهیه کنید. یک قاشق چایخوری آب، شیر خشک، و آب میوه مورد علاقه خود را مخلوط کنید. به هم زده تا خمیری نرم حاصل شده و پوست خود را با آن مالش دهید. سپس به خوبی آب بکشید.

2   استفاده از ویتامین ای را امتحان کنید. ویتامین ای یک آنتی اکسیدان قوی بوده، و به بهبود سلول های آسیب دیده و قوی شدن سلول های جدید، کمک می کند. شما می توانید ویتامین ای را مانند یک کرم موضعی استفاده کرده، یا اینکه از طریق خوردن غذاهای سرشار از   ویتامین ای   از منافع آن بهره ببرید.

  • استفاده موضعی: روغن خالص  ویتامین ای   را بر روی لکه های تیره بمالید. با استفاده روزانه، لکه ها از بین خواهند رفت.
  • منابع غذایی: با اضافه کردن این مواد به رژیم غذایی خود، قدرت   ویتامین ای   را بیشتر و بهتر، دریافت کنید: خشکبار (بادام درختی، بادام زمینی، دانه کاج)، مغز تخمه آفتابگردان، روغن سبوس گندم، و زردآلوی خشک.

 

3   یک پاپایا را نصف کنید. پاپایا حاوی آنزیم پاپایین است. پاپایین به لایه برداری سطحی پوست کمک کرده، و راه را برای رشد سلول های جدید باز می کند. پاپایا همچنین حاوی     ویتامین سی  و   ای   بوده، و بنابراین در برطرف کردن لکه های قهوه ای بسیار کاراست. پاپایین در پاپایای سبز (نرسیده) بیشتر وجود داشته، اما می توانید از میوه رسیده نیز استفاده کنید. پوست و دانه ها را از پاپایا جدا کرده، و از یکی از روش های زیر استفاده کنید:

  • یک تکه پاپایا را ورقه ای خرد کرده، و بر لکه های تیره نگه دارید. این کار را به مدت20 تا 30 دقیقه انجام دهید (نگه دارید). برای بهترین نتیجه، این کار را روزی دو بار تکرار کنید.
  • یک ماسک صورت پاپایا تهیه کنید. پاپایا را به قطعات بزرگ خرد کرده، سپس با استفاده از مخلوط کن یا غذا ساز آن را زده تا به شکل یک خمیر نرم درآید. ماسک را به صورت و گردن خود بمالید. آن را برای 30 دقیقه بر پوست نگه داشته، سپس خوب آبکشی کنید.

 

4   آلوورا را امتحان کنید. گیاه آلوورا مزایای بهداشتی زیادی دارد. مرطوب کننده ای عالی بوده، و برای درمان آفتاب سوختگی موثر است. همچنین به کم رنگ کردن لکه های تیره، کمک می کند. در صورت داشتن آلوورا در خانه، تکه کوچکی را شکسته، مایع میانی را کف دست خود چلانده و مستقیما بر روی لکه ها بمالید. همچنین می توانید ژل الوورا را از فروشگاهها تهیه کنید. آلوورای خالص نتیجه بهتری دارد. بنابراین محصولی تهیه شده از 100٪ آلوورا خریداری کنید.

5   از پیاز قرمز استفاده کنید. پیاز حاوی مواد اسیدی بوده که باعث کم رنگ شدن لکه های پوستی می شود. در صورت در دسترس نبودن لیمو، استفاده از پیاز، ارزش امتحان کردن را دارد. یک پیاز قرمز را پوست کنده، درشت خرد کرده، و در مخلوط کن یا آب میوه گیری بریزید. با استفاده از یک تکه پنبه، پیاز را بر لکه های تیره خود مالیده، 15 دقیقه صبر کرده، سپس آبکشی کنید.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

بلاک کننده تبلیغ

لطفا جهت حمایت از ما برنامه بلاک کننده تبلیغات را غیرفعال نمایید.