درمان و مراقبت از پوست

چگونه از شر لکه های قهوه ای با استفاده از درمان های خانگی راحت شویم؟

What-Causes-Dark-Circles-Under-Eyes

 

اگر از کک مک صورت، و خواه بازو، دست، یا هر نقطه دیگری از پوست خود متنفر باشید، می توانید با استفاده از چند درمان خانگی امتحان شده  با آن ها بجنگید.

1   آب لیمو را مستقیما بر روی منطقه مورد نظر بمالید. قبل از آبکشی حدود 30 دقیقه آب لیمو را بر پوست نگه دارید. آب لیمو باعث سفید شدن لکه ها شده، و اثر آن را احتمالا در مدت 2 ماه مشاهده خواهید نمود.

2   قدری شکر در آب یک لیمو حل کنید. محلول را با استفاده از یک بُرس یا یک تکه پنبه بر روی کَک مَک بمالید. نیم ساعت صبر کرده، سپس آبکشی کنید.
3   قدری عسل را با آب لیمو مخلوط کنید تا به صورت خمیر درآید. این خمیر را بر روی لکه ها مالیده و بعد از 30 دقیقه آبکشی کنید. آب لیمو باعث خشکی پوست می شود، اما عسل پوست را مرطوب کرده و پوست را در مقابل آسیب محافظت می کند.

4  چند توت فرنگی و زردآلو بدون پوست را له کرده و خمیر درست کنید. سپس خمیر را بر پوست خود بمالید تا از شر لکه های قهوه ای راحت شوید. به مدت 15 دقیقه صبر کرده و سپس آبکشی کنید.

کمی آرد برنج را با آب هندوانه برای درست کردن ماسک، مخلوط کنید. 

  • در هندوانه، یه گودی ایجاد کنید و کمی آرد برنج خام را در آن بریزید. پوست هندوانه را در جای خود قرار داده، هندوانه را در یک پلاستیک قرار داده و از شب تا صبح در یخچال قرار دهید.
  • هندوانه را از یخچال خارج کرده و پوست را بردارید. آرد برنج خیس خورده را همراه با قدری گوشت هندوانه ببرید.
  • مواد را له کرده یا در مخلوط کن بریزید تا خمیری شود. خمیر را جهت پاکسازی بر پوست مالیده و بعد از 15 دقیقه آبکشی کنی

 

6   لکه های قهوه ای پوست را با استفاده از آب آناناس و یک تکه پنبه خیس کنید. 

از پاپایا برای کاهش رنگ لکه ها استفاده کنید. در نهایت صورت شما روشن تر و تمیزتر خواهد شد.

  • پاپایا را نصف کنید. دانه ها و مغز آن را خارج کنید. می توانید مغز را برای استفاده خوراکی نگه دارید.
  • قسمت درونی پوست پاپایا را بر پوست شسته شده بمالید. حدود20 تا 15 دقیقه برای خشک شدن صبر کرده، سپس با آب ولرم آبکشی کنید

 

8  از مویز برای رهایی از لکه های قهوه ای استفاده کنید.

  • یک چهارم فنجان مویز نرسیده را له کرده و با یک قاشق سوپخوری عسل طبیعی مخلوط کنید. مخلوط را بر کک مک های خود مالیده و نیم ساعت صبر کنید. صورت را با آب گرم آبکشی کرده و کمی آب لیموی رقیق شده بمالید.
  • مقداری برابر از آب لیمو، آب مویز و آب پرتقال را با آب جعفری مخلوط کنید. این مخلوط را بر پوست خود بمالید.

 

9   جعفری تازه را خرد کرده و با مقدار برابر آب لیمو و زردچوبه مخلوط کنید. این مخلوط را قبل از مالیدن کرم مورد علاقه خود، بر پوست بمالید.
10  ماسک های آماده ای را خریداری کنید که در مواد تشکیل دهنده، عصاره میوه ها را داشته باشند. این میوه ها می توانند شامل عصاره های گیلاس، انار، کدو تنبل، انگور، یا تمشک باشند.

 

 

1   از پیاز و سرکه سیب استفاده کنید.

  • پیاز را خرد و یا له کرده، تکه ها را جهت آبگیری در یک پارچه بپیچید.
  • به مقدار مساوی آب پیاز را با سرکه سیب مخلوط کنید. با استفاده از یک تکه پنبه مخلوط را مستقیما بر روی لکه های پوستی بمالید.
  • به مدت 30 دقیقه صبر کنید. این کار را هر روز برای 6 هفته یا تا کم رنگ شدن لکه ها ادامه دهید.

 

2   مقدار یک سوم فنجان کنسرو نخود یا نخود پخته را با مقدار کمی آب گرم له کنید تا خمیری شود. خمیر را بر لکه ها مالیده و وقتی ماسک شروع به ترک خوردن کرد، با آب گرم، آب بکشید.

 


1   آب ماست یا آب دوغ را با استفاده از یک گوش پاک کن بر لکه ها بمالید. برای تاثیر سریع می توانید صورت خود را آب ماست یا آب دوغ کاملا بشویید. اگر دارای صورت چرب یا مشکل جوش هستید، کمی آب لیمو اضافه کنید.

2   مخلوطی از اب لیمو و ماست آماده کنید. از مخلوط به عنوان ماسک صورت یا فقط بر لکه ها استفاده کنید. قبل از آبکشی این مخلوط را به مدت30 تا 20 دقیقه بر پوست نگه دارید.

3   شیر را با دانه های آسیاب شده و نرم خردل زرد مخلوط کنید تا خمیری آبکی به دست آید. آن را بر پوست مالیده، شب تا صبح نگه دارید و سپس آبکشی کنید.

 

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

بلاک کننده تبلیغ

لطفا جهت حمایت از ما برنامه بلاک کننده تبلیغات را غیرفعال نمایید.