درمان و مراقبت از پوست

شستشوی صحیح پوست صورت

gunluk-cilt-bakimi-nasil-yapilir

شستن صورت کار هر روزه همه ماست اما بیشتر ما این کار را غلط انجام می دهیم. در زیر به برخی از این  اشتباهاتی که در هنگام تمیز کردن صورت خود مرتکب می شویم می پردازیم.

بسیاری از مردم نمیدانند صورت خود را به درستی تمیز می کنند یا خیر.  همه دستورالعمل ها برای شستن صورت یکسان می باشد و ارتباطی با سن و سال شما ندارد. برای جلوگیری از آسیب به پوست : لیف های سفت روی صورتتان نکشید،. از شوینده های مخصوص صورتی که درونشان الکل است استفاده نکنید. این مسایل  تنظیم PH طبیعی پوست شما را مختل می کنند و باعث التهاب  و خشکی پوست می شوند و آن را دچار پیری زودرس خواهند کرد.

چگونه صورت خود را بشوییم؟ 

شستن صورت  صبحها و شب ها قبل از خواب باعث تمیزی و با طراوت شدن پوست صورت شما می شود. برای شستن پوست خود از آب گرم (نه آب داغ) استفاده کنید. بهترین مکان برای شستشوی صورت زیر دوش حمام می باشد زیرا مطمئن هستید که همه مواد شوینده از پوست شما پاک شده است. برای شستن پوست خود از اسپنج های نرم استفاده کنید زیرا به خوبی کف می کنند و شما می توانید هنگامی که پوستتان نمناک است با حرکتهای آرام دایره ای ، پوست صورتتان را ماساژ دهید. در نهایت پوست خود را تمیز بشویید و آن را با حوله ای تمییز به آرامی خشک کنید.

صورت خود را زیاد نشویید و از صابون های آنتی باکتریال برای شستشوی صورت خود استفاده نکنید. از شستشو دهنده های مایع بدون الکل و صابون هایی با مواد طبیعی استفاده کنید، سپس آن را با  آب ولرم به خوبی شستشو دهید. در این صورت پوست شما به خوبی شسته می شود و چربیها، کثیفیها و سلول های مرده از پوستتان پاک می شود. اگر پوستتان چرب و آکنه ای است پوستتان را حداقل دو بار در روز بشویید و اگر پوستتان خشک است هیچگاه بیش از دوبار آن را در طول روز نشویید.

آیا پوست را لایه برداری کنیم یا خیر؟ 

متأسفانه اکثر لایه بردارها برای پوست  خشن می باشند. در حقیقت دارای مواد زبری هستند که به پوست شما آسیب میرسانند. متخصصان پیشنهاد می کنند که از پاک کنندهای ملایم و ضد خشکی پوست استفاده کنید. از این طریق پوست نرم و لطیفی خواهید داشت که همیشه تمیز و باطراوت است.

 

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

بلاک کننده تبلیغ

لطفا جهت حمایت از ما برنامه بلاک کننده تبلیغات را غیرفعال نمایید.