آموزش کوتاه کردن مو

بر چه اصولی موهای کودک را کوتاه کنیم ؟

وقتی که نوزادی به کانون خانواده قدم می گذارد، تمام زندگی پدر و مادر را پر از شادی و هیجان می کند.

لحظه لحظه این دوران شیرین برای والدین واقعا دوست داشتنی است و هیچ چیزی نمی تواند جای این اوقات را بگیرد. تمام کارهایی که پدر و مادر برای فرزندشان انجام می دهند، خاطرات زیبایی را برای آنها رقم می زند. غذادادن، عوض کردن لباس ها، حمام کردن و… یکی از کارهایی که گاه برای خانم وآقای جوان کمی سخت به نظر می رسد، کوتاه کردن موهای فرشته کوچولوست. حتما لازم نیست تا کودک را پیش آرایشگر ببرید؛ بلکه خودتان نیز می توانید این کار را انجام دهید. اما نگران نباشید؛ با رعایت چند نکته ساده به راحتی می توانید آرایشگر فرزندتان باشید و بر زیبایی او بیفزایید.

 

 

● بهترین سن برای نخستین اصلاح کودک

اگر کوچولوی نازنین موهای پرپشت و بلندی داشته باشد، ۱۸ ماهگی و درغیر این صورت ۲ سالگی بهترین زمان برای این کار است. پس از این، هر دوسه ماه، ۱تا ۲ سانتی متر سر موهای بچه را کوتاه کنید.

معمولا همه ما شنیده ایم که «هرچه بیشترموهای بچه را کوتاه کنیم، موهایش پرپشت تر و زیباتر می شود» اما بدنیست بدانید که این مسئله اشتباه است. حجم موها به وضعیت ژنتیکی هر فرد بستگی دارد و موها با گذشت زمان و افزایش سن بلند می شود. کوتاه کردن موها فقط از اینکه سر موها خراب نشود، پیشگیری می کند.

 

 

● شرایط ایده آل برای اصلاح موهای بچه

زمانی را برای آرایشگری انتخاب کنید که بچه در آرامش باشد؛ مثلا بعد از خواب بعدازظهر یا خوردن شیشه شیر بهترین زمان است. برای اینکه کوچولوی شما خسته نشود، او را با تماشای تلویزیون سرگرم کنید.

دراین شرایط شما باید بتوانید به راحتی به سر و موهای بچه تسلط داشته باشید و دور او بچرخید. نباید فاصله شما با بچه زیاد باشد و خیلی برای این کار خم نشوید؛ زیرا دراین صورت احتمال لرزش دست هایتان وجود دارد. بهترین حالت این است که کودک را روی یک صندلی بلند بنشانید و خودتان ایستاده آرایشگری را شروع کنید.

این مسئله را درنظر داشته باشید که بچه نمی تواند خودش را نگه دارد. به همین دلیل صندلی ای را انتخاب کنید که دسته و محافظ داشته باشد. اگر می خواهید موهای کودک را قبل از اینکه او بتواند بنشیند کوتاه کنید، بچه را به شکم بخوابانید و پشت و بالای موهایش را کوتاه کنید و سپس به پشت بخوابانیدش تا بتوانید جلو و اطراف سرش را اصلاح کنید. موهای نوزادان خیلی نازک و ظریف است و اگر کمی پوست سر او را خیس کنید، راحت تر می توانید آرایشگری را ادامه دهید.

 

 

● آرایش متناسب با چهره بچه

یکی از مهم ترین نکات در مورد زیبایی صورت، آرایش هماهنگ با حالت و ویژگی های چهره است. زمانی که می خواهید موهای فرزندتان را اصلاح کنید، در درجه اول باید به موها و صورت او توجه داشته باشید. دراین باره سعی کرده ایم تا اصولی ترین نکات را دراین باره یادآور شویم.

 

 

● ظریف تر نشان دادن صورت گرد

اگر فرزندتان صورت گردی دارد و شما دوست دارید تا چهره او را ظریف تر نشان دهید، هنگام اصلاح، موهای بالای سر او را بلند نگه دارید و موهای اطراف را کوتاه کنید. برای پسربچه ها بهتر است موهای پشت سر و درمورد دختربچه ها موهای زیرگوش ها را کاملا کوتاه کنید. اگر فرزندتان صورتی خیلی گرد دارد، چتری کوتاه و کمی مو روی گوشش بگذارید.

 

 

● گردترنشان دادن چهره کشیده

دراین صورت بهتر است که موهای جلوی صورت بلندتر از موهای پشت باشد. برای این منظور، بهتر است موها تا سطح چانه باشد و کنار صورت را بگیرد.

زیباترنشان دادن چهره مربع شکل

بیشتر حجم موهای اطراف سر را نگه داشته و موهای بالای سر را کوتاه کنید. آرایش موهای بچه نباید خیلی کوتاه باشد، زیرا در این صورت فرم مربع شکل صورت، بیشتر نشان داده می شود.

 

 

● موهای کم پشت

دراین صورت باید تدبیری اندیشید که موها، بیشتر نشان داده شود. برای اصلاح، فقط سر موها را کوتاه کنید و تا حد ممکن حجم موها را حفظ کنید.

موهای زیاد و پرپشت

موهای این گروه از بچه ها را باید همیشه کوتاه نگه داشت.

 

 

● پیشانی بلند

سعی کنید پیشانی کودک را کوتاه تر جلوه دهید. برای این منظور، موها را طوری آرایش کنید که روی پیشانی یا کنار سر بریزد.

توجه: چتری های صورت را تا قبل از سه سالگی خیلی پر نگذارید؛ زیرا از زیبایی صورت مامانی و ناز بچه کم می کند خصوصا اگر صورتش کمی حالت مربعی داشته باشد.

مریم سادات کاظمی

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

بلاک کننده تبلیغ

لطفا جهت حمایت از ما برنامه بلاک کننده تبلیغات را غیرفعال نمایید.