ماسک های زیبایی صورت

4 درمان خانگی فوق العاده برای محو لکه های ناشی از آفتاب

4 توصیه برای محو لکه های ناشی از آفتاب

افرادی که ساعت های طولانی در معرض نور آفتاب هستند و یا دارای سن بالا هستند دارای لکه های پوستی تیره  که ناشی از نور خورشید است می باشند، این لکه ها معمولا لکه های خورشیدی و یا لکه های سنی نامیده می شوند ، ظهور این لکه ها بر روی پوست بی ضرر هستند اما باعث ایجاد سرخوردگی در برخی از افراد می شود این لکه ها بر روی زیبایی پوست شما تاثیر می گذارد.
این لکه ها لزوما نیاز به درمان های پزشکی نمی باشند ، با استفاده از داروهای خانگی مفید و دست ساز می توانید آن ها را محو کنید.

1- ترکیبی از عسل و ماست
لکه های قهوه ای پوست را می توان با ترکیبی از ماست و عسل روشن کرد، 1 قاشق سوپ خوری ماست و عسل را در یک کاسه مخلوط کنید و به خوبی آنها را بهم بزنید و حدود نیم ساعت آنها را بر روی لکه های پوست خود بگذارید و سپس پوست را با آب سرد بشورید. استفاده از این محلول به صورت روزانه تاثیری چشم گیری بر محو لکه ها می گذارد و به مرور لکه ها از بین می روند ماست و عسل هر دو خاصیت سفید کننده دارند.

2- لایه برداری پوست
لایه برداری روزانه در از بین بردن سلول های مرده پوست کمک می کنند و پوست شما را احیا می کند پس از لایه برداری از مرطوب کننده پوست استفاده کنید.

3- مخلوطی از سرکه و آب پیاز
یکی دیگر از درمان های موثرخانگی در محو لکه های پوستی مخلوط آب پیاز و سرکه است برای نتیجه بهتر و سریعتر از مخلوط 2 بار در روز استفاده کنید و بر روی لکه های پوست بزنید ،‌اگر هم سرکه نداشتید می توانید تنها از پیاز استفاده کنید آن را به 2 برش تقسیم کنید و بر روی صورت مالش دهید.

4- نوشیدن آب فراوان
آب می تواند به محو لکه ها کمک کند مصرف نوشیدن آب را افزایش دهید هم باعث از بین رفتن سموم بدن می شود و هم پوست را پاک می کند.

و در آخر کرم ضد آفتاب را هیچگاه فراموش نکنید ، پیشگیری بهتر از درمان است.
تهیه و ترجمه اختصاصی : مجله اینترنتی زندگی

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

بلاک کننده تبلیغ

لطفا جهت حمایت از ما برنامه بلاک کننده تبلیغات را غیرفعال نمایید.