غذاهاي رژیمی

آلبالو پلو – رژیمی

● مواد لا زم برای ۴ نفر
▪ آلبالو: ۷۵۰ گرم
▪ گوشت چرخ کرده کم چربی:۳۰۰ گرم
▪ برنج آبکشی شده: چهار پیمانه
▪ پیاز خرد شده: یک عدد
▪ شکر: دو قاشق غذا خوری
▪ زعفران آب کرده: دو قاشق غذا خوری
▪ نمک و فلفل: به میزان لا زم
● طرز تهیه
پیاز خرد شده را با گوشت چرخ کرده تفت می دهیم در پایان تفت یک لیوان آب به مواد افزوده ومی گذاریم تا گوشت کاملا بپزد و آب مواد کم شود. سپس آلبالو را که از قبل هسته آن را گرفته ایم همراه با شکرو و زعفران اضافه کرده و غذا برای چند دقیقه هم می زنیم. سپس ته قابلمه را چرب کرده و به ترتیب یک لا یه از مواد را در آن می ریزیم. در آخر درب قابلمه را گذاشته و برنج را دم می کنیم.

نویسنده : دکتر بهمن محمدی

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن