انواع رژیم های چاقی و لاغری

5 ماده غذايي چربي سوز

کاهش وزن جدیدا به یک مسئله بسیار گسترده در دنیا تبدیل شده است و بسیاری از افراد چاق به دنبال آن هستند تا به هر روشی وزن خودشان را کاهش دهند و در این میان از غذاهای متفاوت برای کاهش وزن تغذیه می کنند.

یکی از راه های کاهش وزن استفاده از چربی سوزهاست که البته بیشتر به صورت شیمیایی و دارویی تهیه می شوند به همین علت استفاده از آن ها کمتر توصیه می شود اما شما می توانید از غذاهای مختلفی که خاصیت چربی سوزی دارند به جای قرض های شیمیایی استفاده کنید.
برخی از چربی سوزها مانند فلفل قرمز بسیار محبوب هستند اما همچنان تعدادی ماده چربی سوز وجود دارد که شاید آن ها را نمی شناسید و یا به خاصیت چربی سوزی آن ها آگاه نیستید.

شکلات تلخ
شکلات یکی از موادی است که بسیاری از تحقیقات نشان از آن دارد که باعث چاقی و یا افزایش وز در بدن ما می شود اما این تحقیقات در مورد شکلات تلخ و اصل صدق نمی کند. بسیاری از تحقیقات نشان از آن دارد که افرادی که شکلات تلخ مصرف می کنند بیشتر لاغر می شوند.  البته به این نکته توجه کنید که شکلاتی به عنوان تلخ حساب می شود که حداقل 70 درصد آن از کاکائو خالص باشد.

تخم مرغ
بر اساس تحقیقات مختلف که تا به حال انجام شده است تخم مرغ بزرگترین منبع روتئین روی زمین است و تمامی 9 آمینو اسید مفید برای عضله سازی در آن قرار دارد. این در حالی است که تخم مرغ به فرآیند عظله سازی کمک می کند و در کنار آن میزان زیادی ار چربی های شکمی و بدن شما را از بین می برد.

تخم کتان
یکی از دانه های مغذی که می توانید در طول روز از آن استفاده کنید تخم کتان است که غالبا از آن روی ماست و یا درون سالاد استفاده می شود. کلسترول مملو از مواد مغذی است که به شما کمک می کند تا بدنی همیشه سالم و همچنین لاغر داشته باشید. نکته ای که در مورد این ماده مغذی باید بدانید این است که برای اینکه چربی سوزی آن بر روی بدن شما تاثر داشته باشد باید روزانه از آن استفاده کنید.

فلفل دلمه ای زرد
با فلفل دلمه ای آشنا هستید ولی معمولا از نوع سبز آن استفاده می کنیم این در حالی است که به گفته پزشکان استفاده از فلفل دلمه ای زرد برای افرادی که رژیم دارند بسیار لازم است.  ویتامینC و ماده مغذی به نام کارنتین که در این سبزی وجود دارد متابولیسم بدن را افزایش می دهد و باعث می شود تا شما بتوانید به راحتی وزن خودتان را کاهش دهید.

بادام زمینی
منبع غنی فیبر که در بادام زمینی های خام قرار دارد گزینه دیگری است که افراد چاق برای لاغر شدن باید به آن توجه کنند. خوردن بادام زمینی باعث می شود تا شما احساس سیری کامل کنید و این خود از خوردن غذاهای مختلف جلوگیری می کند همچنین بادام زمینی به باعث می شود تا دستگاه گوارش مقداری کالری بسوزاند تا آن را هضم کند و این خود یک عال چربی سوز واقعی است.

 

مشرق

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

بلاک کننده تبلیغ

لطفا جهت حمایت از ما برنامه بلاک کننده تبلیغات را غیرفعال نمایید.