تناسب اندام با ورزش

چگونه شلی پوست شکم را با ورزش از بین ببریم؟

پوست ناحيه شكم را كه در نتيجه چاقي و رژيم‌هاي پي در پي لاغري شل و افتاده شده، با چه حركت‌هاي ورزشي مي‌توان سفت كرد؟

در اثر چاقي و اضافه وزن ناشي از تغذيه نادرست همراه با افزايش چربي زير پوست به مرور پوست ناحيه شكم و پهلوها كشيده مي‌شود و هنگام كاهش وزن البته به طريقه اشتباه كه بيشتر به وسيله كاهش نادرست برخي از مواد غذايي و رژيم هاي غذايي بدون تجويز پزشك و يا رژيم غذايي بدون فعاليت است چربي بدن به همراه عضلات بدن كاهش مي‌يابد و عوارض خطرناكي ايجاد مي‌كند. يكي از اين عوارض پوست نواحي لاغر شده مي‌باشد، كه بصورت افتاده و شل يا به اصطلاح (پوست اضافه) مي‌باشد. البته يكي ديگر از علل اين مساله بعد از زايمان و بارداري است. تنها راه درمان آن استفاده از فعاليت‌هاي ورزشي در دراز مدت است تا همراه با تقويت عضلات شكم و اطراف آن پوست آن نواحي نيز كم كم به حالت اوليه خود برگردد. در ذيل به چند تمرين اساسي و مهم در جهت تقويت عضلات شكم اشاره مي‌كنم و در مقالات آينده به طور مفصل به اين مساله مي‌پردازيم. 1- خوابيدن به صورت دراز كش بروي زمين و بلند كردن گردن و سر به اندازه چند سانتيمتر از زمين براي 1 دقيقه (3 بار با فاصله استراحت 30 ثانيه انجام شود). هر هفته بر مدت زمان تمرين بيفزايد. 2- در همان حالت دراز كش در حالي كه سر روي زمين است اين بار پاها را به اندازه يك توپ فوتبال از زمين بلند كنيد و مثل تمرين قبل در چند دفعه متوالي اين كار را انجام دهيد.
3- همان حالت تمرين قبل را بگيريد اين بار پاها را به صورت قيجي (ضربدري) جابجا كنيد. 4-  همان حالت قبل قرار بگيريد اين بار پاها را به صورت دوچرخه حركت دهيد. 5- از بارفيكس آويزان شويد به صورت دست باز و سعي كنيد پاها را در شكم جفت كنيد. اين تمرين در حين سختي نقش بسيار مهمي در تقويت عضلات شكم دارد. 6- حالت درازنشست را در دو سطح معمولي و در حالتي كه پاها را بروي سطحي بلندتر از سر خود (مانند تخت) قرار داده‌ايد، انجام دهيد.
نكته: كليه حركات را بر اساس توانايي خود هر چند روز سخت‌تر (از لحاظ مدت و شكل حركت) انجام دهيد.

مقالات مرتبط

2 دیدگاه

  1. تمام مطالبتون عالیه و خواندی و عمل کردنی فقظ سوال من اینه که من که دیسک کمر دارم و دچار در شدید سیاتیک با این حرکات چطور میتوانم شکمم را که شل شده و چربی اضافه دارد انجام دهم وزن من هم زیار نیست 166 قدم است و 66 کیلو وزنم میباشد و 42 سال سن دارم و بیماری ام اس هم دارم شما میتوانید کمکم کنید در ضمن از پاها هم مخصوصا پای راستم دچار ضعف عضلانی شدید است خیلیی ممنون میشم اگر بتوانید کمکم کنید. من همیشه از مطالب جالب و سودمندتون استفاده میکنم با تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

بلاک کننده تبلیغ

لطفا جهت حمایت از ما برنامه بلاک کننده تبلیغات را غیرفعال نمایید.