اصول پوشيدن لباس

چگونه کمربند مناسب انتخاب کنیم؟

با اينكه ممكن است جزء كوچكي از ستِ لباس به نظر آيد، اما تناسب و زيبايي كمربند، نقش بسيار مهمي در لباس پوشيدن مردها ايفا مي كند.

پيچيدگي طريقه ي استفاده از كمربند باعث مي شود كه اكثر آقايون به طرز نادرستي آن را به شلوار ببندند. پس اگر مي خواهيد با انتخاب و استفاده صحيح از كمربند، جلوه و شكوه بيشتري به لباسهايتان دهيد و خوش تيپ تر به نظر آييد، با ما در اين مقاله همراهي كنيد.

انواع كمربند

به طور كلي دو نوع كمربند داريم: نوع معمولي و نوع رسمي. با يك حساب سرانگشتي مي توانيد اين دو نوع كمربند را از هم تشخيص دهيد.

اگر كمربند به پهناي انگشت شستتان بود، معلوم مي شود كه كمربند مخصوص لباسهاي رسمي است. هر كمربندي كه از اين اندازه پهنتر باشد نوع معمولي است و به درد لباسهاي رسمي و فرمال نمي خورد. اگر نتوانستيد با كمك اين راهنمايي كمربندها را به خوبي از هم تشخيص دهيد، بايد بدانيد كه از ظاهر كمربند نيز ميتوانيد پي به نوع آن ببريد. كمربندهاي اسپرت معمولاً رنگ هايي براق دارند، درصورتيكه كمربندهاي رسمي رنگ و بافت هايي صاف و مات دارند. خوب است كه حداقل يكي از هر نوع را در كمد لباسهايتان داشته باشيد.

سه رنگ اصلي

انتخاب رنگ كمربند كاري بسيار ساده است، چون فقط سه رنگ اصلي براي آن وجود دارد: مشكي، قهوه اي و قهوه اي سوخته. خوب است كه از هر سه رنگ هم كمربند اسپرت داشته باشيد و هم كمربند رسمي، اما اگر در وسعتان نبود، خوب است كه كمربند اسپرتتان را به رنگ قهوه اي يا قهوه اي سوخته و كمربند لباسهاي رسمي خود را به رنگ مشكي انخاب كنيد.

كمربند رنگ هاي روشن براي نوجوانان و جوانان بسيار مناسب است اما براي افراد مسن تر زياد جالب به نظر نمي رسد.

انواع چرم كمربند

نوبت به جنس كمربند كه مي رسد، انتخاب آن كمي مشكل مي شود.

چرم گوساله:  تقريباً اكثر كمربندهايي كه در فروشگاه ها و بوتيك هاي لباس مردانه ديده مي شود، انواع مختلفي از چرم گوساله است. فكر نكنيد زياد بودن آن نشاندهنده ي عدم مرغوبيت آنهاست. برعكس چرم گوساله براي كمربند، هم براي كمربندهاي صاف و براق رسمي و هم كمربندهاي پهن و كلفت اسپرت بسيار عالي و مناسب است.

چرم شترمرغ:  مي توان گفت كه زيباترين و خوشرنگ ترين چرم كمربند، چرم شترمرغ است. از آنجا كه ساخت اين نوع كمربند بسيار دشوار است، حداقل چند صد هزار تومان قيمت دارد و هركسي استطاعت خريد آن را ندارد. بستن چنين كمربندي نشانه ي خوشتيپي و كلاس است.

چرم سوسمار:  مي توان گفت اين نوع كمربند گرانترين نوع است. قيمت كمربند ساخته شده از چرم سوسمار و همنوعان آن يعني چرم تمساح و كروكوديل، حداقل تا 800 هزار تومان هم مي رسد. ظاهر اين چرم بسيار زيبا و فريبنده است.

خريد كمربند

هر كمربند برچسبي دارد كه روي آن سايز كمربند نوشته شده. اندازه دور كمرتان را بگيريد، و كمربندي با يك شماره بزرگتر از آن بخريد. مثلا اگر اندازه دور كمرتان، 33 يا 34 است، اندازه كمربندتان 36-40 خواهد بود.

كمربند هميشه بايد بعنوان لوازم فرعي كمر لباستان باشد، نه مهمترين جزء لباستان. پس با اينكه دوست داريد چشم ديگران را با برق كمربند چرم كروكوديل خود خيره كنيد، دنبال كمربندهايي نرويد كه قيمتش از كفش يا حتي خداي نكرده از كت و شلوارتان نيز گرانتر باشد.

پس در نتيجه اگر قيمت كت و شلوارتان حدود 300 هزار توماناست، قيمت كمربندتان بايد چيزي بين 20 تا 30 هزار تومان باشد نه بيشتر. مارك هايي مثل گوچي يا ديزل معمولاً كمربندهاي خوبي با قيمت هاي مناسب توليد ميكنند.

سِت كردن كمربند با لباس

خوب، پس كمربند كل هفته روي قفسه ي كمربندها در كمدتان بوده و همه ي هفته منتظر بوديد كه امروز برسد تا آن را بسته و به دوستانتان فخر بفروشيد؟ اما صبر كنيد! كمربندتان سياه است، درحاليكه مي خواهيد كفش هاي قهوه اي بپوشيد. واقعاً فكر نمي كنيد كه سِتِ مضحكي از كار درميايد؟

ساده ترين قانون براي سِت كردن كمربند با لباس اين است كه رنگ كمربند بايد همواره با رنگ كفش ها يكي باشد. خيلي ساده است: كفش سياه براق، يك كمربند سياه براق مي خواهد، همين!

كمربندهاي عادي و اسپرت، دست شما را در اين زمينه بازتر مي گذارد. كمربندتان چه سياه باشد، چه قهوه اي و چه سوخته، به خوبي با جين و كفش كتاني جور درميايد، مگر اينكه بخواهيد چكمه پايتان كنيد چون در اين حالت انتخاب كمربند كمي مشكل مي شود.

تقريباً همه ي چكمه ها، بدون توجه به قيمت آن، جزء كفش هاي اسپرت و عادي به حساب مي آيند. اما از آنجا كه از چرم ساخته شده اند، بايد از قانون لباسهاي رسمي براي انتخاب كمربند استفاده كنيد، و رنگ كمربند بايد حتماً با رنگ چكمه ها جور باشد.

حواستان به اندازه ي سگك يا قلاب كمربند هم باشد. هرچه سگك بزرگتر باشد، كمربند اسپرت تر است. قلاب هاي كوچك و صاف مخصوص لباسهاي رسمي هستند.

طريقه ي نگاهداري كمربند

اگر 80 هزار تومان خرج خريد يك كمربند گوچي كرده باشيد، حتماً كمي ديگر هم خرج مي كنيد تا كمربندتان سالم نگاه داشته شود. كمربندها بايد هميشه به صورت عمودي و دور از نور آفتاب آويزان شوند تا چرم آنها خشك و خراب نشود. اكثر مردها عادت دارند كه كمربندهاي خود را روي شلوار نگاه داشته و جداگانه آويزان نمي كنند. اما خوب است بدانيد كه نگاهداري كمربند به مدت طولاني در اين شرايط، چرم آنرا خم كرده و ظاهر آن را از بين مي برد. خوب است كه محلي جداگانه براي آويزان كردن كمربندها در كمد لباستان داشته باشيد و اگر نه مي توانيد آنها را در همان قسمت كراواتها آويزان كنيد.

نبايدها ?????

مغزتان از شنيدن اين همه حرف در مورد سگگ كمربند، انواع مختلف كمربند و انواع چرم آن در حال منفجر شدن است؟ اشكالي ندارد، در اينجا چند نمونه از نبايدهاي مربوط به استفاده ي كمربند را آورده ايم و بعد ديگر بحث را خاتمه مي دهيم. پس كمي ديگر هم تحمل كنيد!

* سگك هاي بزرگ پر زرق و برق را براي همان كابوي ها نگاه داريد.
* كمربندهاي زنجيري فلزي مدل S&M را به همان سال 1998 واگذار كنيد.
* هيچوقت كمربند مخصوص لباسهاي رسمي را با شلوار جين نپوشيد و هيچوقت هم كمربندهاي اسپرت را با كت و شلوار نبنديد.
* هيچوقت نگذاريد ديگران شما را درحالي ببينند كه پيرهنتان را در شلواري گذاشته ايد كه رويش كمربند نبسته ايد.
* هيوقت خودتان روي كمربند سوراخ نزنيد. اگر دور كمرتان بزرگتر شده است، يا برويد باشگاه و اضافه وزنتان را كم كنيد و يا يك كمربند ديگر بخريد كه به سايزتان بخورد.

مراقب كمربند بستنتان باشيد

يادتان باشد: خريد كمربند آسان است—اما استفاده ي درست و مناسب از آن دشوار. به اين دليل بايد كاملاً مراقب باشيد تا استفاده ي نامناسب و نادرست از كمربند، تيپتان را به كلي خراب نكند .

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

بلاک کننده تبلیغ

لطفا جهت حمایت از ما برنامه بلاک کننده تبلیغات را غیرفعال نمایید.