آموزش و نکات آرایش

برجسته و یا کوچک کردن لبها با تزریق ژل

 

تزریق ژل یا Gel Injection:
ژلی كه در طب استفاده میشود قوامی شبیه ژله خوراكی دارد. این ژل از موادی درست شده است كه برای بدن بی‌ضرر بوده و دارای ماندگاری طولانی باشد. ژلهای مختلفی توسط كارخانه‌های متفاوتی برای مصارف پزشكی تهیه و توزیع شده‌اند لذا فرمولهایی با كیفیتها و قیمتهای متفاوتی وجود دارد.
تزریق ژل تحت بی‌حسی موضعی و توسط سرسوزن خیلی نازك انجام میشود و تقریبا بی‌درد است. بعد از تزریق تا ۳ ساعت از كمپرس سرد استفاده نمایید و تا چند ساعت از دراز كشیدن خودداری نمایید.

برجسته و کلفت کردن لب:
لب‌ها اصلی‌ترین جزء یک سوم تحتانی صورت هستند و در بروز احساسات و جذابیت‌های فردی سهمی اساسی دارند. در حالت معمول اگر از روبرو به صورت فردی نرمال نگاه کنیم خطی که از قرارگیری لبها روی یکدیگر حاصل میشود به‌اندازه فاصله بین مردمک دو چشم است یعنی کمی بزرگتر از فاصله بین پره‌های بینی است. اگر از نمای نیم رخ به چهره فردی نرمال نگاه کنیم لب پائین حدود ۲ میلیمتر عقب‌تر از لب بالا قرار می‌گیرد و چانه نیز عقب‌تر از لب پائین است.

برجسته کردن لب
در سالهای اخیر روشهای مختلفی برای برجسته کردن لب‌ها معرفی شده و مورد استقبال قرار گرفته‌اند. بعضی از این روشها دائمی و بعضی دیگر موقتی هستند. در بعضی از این روشها با وارد کردن موادی طبیعی (مثل چربی) یا مصنوعی (مثل ژل) به درون لب، بر حجم آن افزوده میشود اما در روش جراحی مقداری از پوست بیرون لب به موازات خط لب برداشته میشود و خط لب به محل برش دوخته میشود و با این کار لب‌ها برجسته‌تر میشوند. اشکال روش جراحی جای اسکار و بخیه است که تا حدی باقی می‌ماند.

اینکه چه روشی برای شما مناسب‌تر است به میزان زیادی به وضعیت فعلی لب شما و به حالتهایی که می‌خواهید لب شما بخود بگیرد بستگی دارد. بدیهی است در جلسه مشاور‌ه‌ای که با پزشک خود خواهید داشت در این مورد با شما صحبت خواهد شد.
مواد مختلفی برای تزریق به لب وجود دارند که مهمترین آنها عبارتند از کلاژن، چربی و ژل.

کلاژن:
کلاژن معمولا از کلاژن پوست گاو تهیه میشود. هر چند کلاژن گاوی تلخیص میشود اما چون منشاء حیوانی دارد ممکن است بدن فرد به آن آلرژی نشان بدهد لذا قبل از تزریق باید تست آلرژی انجام شود. کلاژن تحت بی‌حسی موضعی توسط سرسوزن ظریف تزریق میشود. از آنجا که بدن به تدریج آن را جذب میکند لذا یکی از روشهای موقتی است. دوام آن یک تا سه ماه است. در صورت لزوم میتوان تزریق را تکرار کرد.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

بلاک کننده تبلیغ

لطفا جهت حمایت از ما برنامه بلاک کننده تبلیغات را غیرفعال نمایید.