توصیه های پزشکیدرمان و مراقبت از پوست

با منتوپلاستی ( بزرگ کردن چانه با ايمپلنت ) بیشتر آشنا شوید

مدت‌هاست كه انواع جراحي هاي زيبايي، از شايع ‌ترين عمل هاي جراحي در دنيا هستند. در بسياري از كشورها، افراد به اميد داشتن چهره‌اي زيباتر و متفاوت با چهره قبلي ‌شان، خود را به تيغ جراحان مي‌ سپارند.

جراحي زيبايي اصولا به‌ منظور متناسب ساختن اجزاي صورت و طبيعي و زيبا كردن آن ها انجام مي ‌شود.
اغلب مراجعه‌ كنندگان براي جراحي زيبايي را خانم ‌ها و جوانان تشكيل مي‌ دهند، اما يك جراحي هست كه بيشتر در بين آقايان طرفدار دارد و آن هم منتوپلاستي يا جراحي زيبايي چانه است.
در زيبايي ‌شناسي چهره آقايان، داشتن چانه برجسته و چهار گوش يا به اصطلاح چانه قوي، از نشانه‌هاي زيبايي به شمار مي رود. به همين دليل اغلب آقاياني كه براي منتوپلاستي به جراحان مراجعه مي ‌كنند، درخواست مي ‌كنند كه چانه ‌شان به اين صورت در بيايد.
جراحان، پروتزهاي مختلفي را تهيه كرده‌اند و آن را در سايزهاي مختلف به مراجعه كننده خود نشان مي ‌دهند تا او چانه مورد نظرش را انتخاب كند. با اين كار فرد مي ‌تواند تا حدودي تصوير چانه خود را بعد از عمل جراحي حدس بزند.
اكثر پروتزهايي كه براي جراحي چانه به كار مي ‌روند، سيليكوني هستند.
نكته ‌اي كه در مورد تمام جراحي هاي زيبايي مشترك مي باشد، اين است كه اغلب درخواست ‌كنندگان اين اعمال جراحي، از شكل ظاهري خود رضايت ندارند
و اين مساله مي ‌تواند ريشه‌ هاي رواني داشته باشد كه شايد بتوان بدون انجام جراحي و صرفا با مشاوره آن را برطرف كرد.

چگونگي جراحي چانه :

در جراحي زيبايي چانه بر خلاف جراحي زيبايي گونه كه مي ‌توان آن را گاهي بدون ايمپلنت و فقط با روش هاي جراحي انجام داد، اغلب احتياج به يك پروتز است.
در جراحي زيبايي چانه، بعد از انتخاب شكل و سايز مناسب ايمپلنت، جراح از طريق يك برش ظريف از زير چانه، آن را روي استخوان فك و در زير پوست و بافت عضلاني صورت قرار مي ‌دهد. پروتزهاي سيليكوني كه معمولا به صورت نعل اسبي هستند به وسيله يك بخيه در وسط چانه و به استخوان محكم مي ‌شوند تا بعد از انجام جراحي از جاي خود تكان نخورند و فرم چانه تغيير نكند.
در بعضي روش ‌هاي جراحي، برش از داخل دهان و در طول لب پاييني انجام مي ‌شود. در اين روش با استفاده از بخيه ‌هاي قابل جذب، ديگر نيازي به مراجعه مجدد بعد از چند روز براي خارج كردن بخيه نيست.
بعد از انجام جراحي كه معمولا بين نيم تا يك ساعت و تحت بي‌ هوشي عمومي انجام مي‌ شود، چانه بانداژ مي ‌شود تا بيمار كمتر احساس ناراحتي كند و همچنين از ميزان تورم و التهاب كاسته شود.
تنها مزيت منتوپلاستي نسبت به جراحي‌ هاي زيبايي ديگر اين است كه احتمال برگشت ‌پذيري اين جراحي بالاتر است و مدتي بعد از اين جراحي افراد مي ‌توانند با انجام يك جراحي ديگر پروتز را به راحتي خارج كنند.
اگر چه ممكن است در اين جراحي مجدد، آثار زخم و التهاب باعث شوند تا چانه فرد دقيقا به صورت فرم قبلي خود در نيايد.
با اين همه، نكته ‌اي كه در مورد تمام جراحي هاي زيبايي مشترك مي باشد، اين است كه اغلب درخواست ‌كنندگان اين اعمال جراحي، از شكل ظاهري خود رضايت ندارند و اين مساله مي ‌تواند ريشه‌ هاي رواني داشته باشد كه شايد بتوان بدون انجام جراحي و صرفا با مشاوره آن را برطرف كرد.

 

 

 

 

 

 

 

عوارض جراحي چانه :

منتوپلاستي با اين كه جراحي ساده و بي‌ عارضه ‌اي به نظر مي ‌رسد، اما در هر حال خطرات خاص جراحي‌ هاي زيبايي را دارد. بي‌ هوشي، عفونت‌ هاي بعد از عمل، قرار گرفتن نامناسب پروتز، التهاب شديد در محل عمل و از همه مهم ‌تر، نارضايتي احتمالي بيمار از فرم جديد چانه ‌اش جزو اين عوارض هستند.
به غير از اين ها ممكن است تا چند روز، بيمار در محل جراحي احساس درد و ناراحتي كند و همچنين تا مدتي براي لبخند زدن و حتي حرف زدن مشكل داشته باشد. اين مشكل در صورت استفاده از پروتزهاي بزرگ و نامتناسب با اجزاي صورت بيشتر به وجود مي ‌آيد. بعد از انجام منتوپلاستي فرد بايد تا مدت‌ ها فعاليتش را محدود كرده و از تكان‌ هاي شديد سر و صورت پرهيز كند.
رعايت موارد خاص در موقع غذا خوردن و همچنين رعايت بهداشت دهان و دندان از شرايط لازم براي جراحي چانه است.

منبع : pezeshk-zibaee.com

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

بلاک کننده تبلیغ

لطفا جهت حمایت از ما برنامه بلاک کننده تبلیغات را غیرفعال نمایید.