درمان و مراقبت از پوست

جدیدترین روش برداشتن کک و مک با لیزر

كك‌ومك نقاط كوچك قهوهای رنگی است كه اغلب در ناحیه صورت افراد با پوستهای روشن ایجاد می شود . اغلب افرادی که به كك‌ومك مبتلا هستند روشهای زیادی برای درمان آن تجربه کرده‌اند. ازجمله این روشها میتوان لایه‌برداری نقطه‌ای، استفاده از كرمهای بی‌رنگ كننده، لایه‌برداری شیمیایی كل صورت و کرایوتراپی را نام برد.

اشکال اغلب روشهای ذکر شده این است كه كك‌ومك را كمرنگ می‌كنند ولی توانایی محو كامل آن را ندارند، از طرف دیگر درمان کک‌ومک با این روشها موقتی بوده و پس از مدتی کک‌ومک ها برمیگردند.

اما روش جدیدی كه با موفقیت زیادی همراه ‌است، از بین بردن موضعی كك‌ومك توسط لیزر Laser Freckle Removal ) ) یا ( LFR ) است .

مهمترین مزیت روش LFR این است که اشعه لیزر فقط بر روی كك‌ومك متمركز است و به سایر نواحی پوست تابیده نمی‌شود . همین ویژگی باعث می شود كه روش LFR دایمی و بدون عارضه باشد .
از طرفی در روش LFR بیمار پس از انجام لیزر می تواند بلا فاصله به سركار برگردد و لزومی به ماندن در خانه بدلیل مراقبت از آفتاب وجود ندارد .

تنها كاری كه لازم است بیمار پس از برداشت كك‌ومك با لیزر انجام دهد استفاده مداوم و مكرر از كرم ضدآفتاب است. از مزایای دیگر برداشت كك‌ومك با لیزر این است كه تنها یك جلسه لیزر برای از بین بردن تمامی كك‌ومك های بیمار كافی است .این مساله به معنی رفع کامل کک‌ومک ها با صرف حداقل هزینه و وقت بیمار است. در ضمن انجام لیزر برای كك‌ومك بدون درد است و حتی استفاده از بیحسی موضعی نیز لازم نمی باشد.

دکترعلیرضا واعظ شوشتری

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

بلاک کننده تبلیغ

لطفا جهت حمایت از ما برنامه بلاک کننده تبلیغات را غیرفعال نمایید.